2012-04-28, 03:54
Medlem
Wuornoss avatar
Allt som kommer ut ur era munnar, ni medlemmar, är samma saker som jag hört miljontals med gånger. Jag gör inga försök att förändra er, jag är här för att informera övriga FB:are om hur Lp är. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv träffat så många dömande och sexistiska människor på samma ställe som i Lp. Det var högst oväntat då de flesta liberaler jag träffat tidigare varit tvärtom.

Khepera är en sådan person som har varit väldigt drivande när det kommer till att sprida hat mot människor som är troende, jag pratade personligen med styrelsen om honom och vikten av att sådana personer inte borde få bli medlemmar. Hatiska människor ger ju partiet ett dåligt rykte samt ger en ytterst dålig sammanhållning och stämning. Ett flertal i styrelsen tog inte det på allvar och tyckte inte att det var någon "big deal" att Khepera betedde sig så. Sedan så blev ju han beviljad medlemskap någon månad senare. Jag var väl rätt så färdig med Lp redan innan men det var nog den sista droppen så att säga. Khepera ifrågasätter inte religiösa, Khepera hänger ut och säger att han inte gillar specifika personer på grund av att de har en tro. Det är att trakassera och sådant hör inte hemma i ett seriöst parti. De enda som tycker att sådant är ok är de personer som är som han. Jag har inget emot ateister eller så, har själv varit det tidigare och förstår varför man är det fullt ut. Jag är tolerant mot alla människor, oavsett tro eller icke-tro så länge man inte skadar någon annan. Khepera är även översexuell och har svårt att förstå vad som är passande att säga offentligt, därför förstår han väl inte vad jag menar när jag beskriver Lp som ett sexistiskt parti. Jag tog bort honom som vän på Facebook efter att han skrivit detaljerat om sitt sexliv och om sin undergivna flickvän på min wall när jag försökte debattera om kvinnomisshandel. Hans åsikter är helt ointressanta när det kommer till det jag skriver. Han är en del av problemet i Lp.
Citera
2012-04-28, 03:56
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuornos
Jag är en sann klassiskt liberal människa med empati, intelligens och godhet, sådana som vi hör inte hemma i Lp.
Du gick med i ett parti som främst består av unga manliga studenter och vars verksamhet till inte ringa del förefaller bestå av att träffas och dricka öl medan de diskuterar legalisering av droger, horor och vapen. Vad hade du egentligen väntat dig för jargong?
Citera
2012-04-28, 04:11
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giuliani
Varför skulle de inte bry sig om andra partier? Är själv med i ett riksdagsparti där LP har nämnts i diskussioner vid ett par tillfällen. Det är ju knappast långt ifrån ovanligt att man diskuterar andra partier med sina partikamrater - i LP kanske man bara diskuterar huruvida nationalekonomiska utsagor är giltiga a priori eller a posteriori, eller vem som var bäst mellan Nozick och Rand? Skämt åsido, inom partier finns det givetvis ofta ett intresse av att hålla koll på andra partier, inte minst partier som går ut i massmedia efter ett riksdagsval och hävdar att de sabbade ett av blockens majoritet i Riksdagen.

Exakt! När jag först hörde talas om Lp så frågade jag 3 personer om deras åsikter eftersom jag inte visste något. De jag frågade var A*am Cwejm*n (LUFs ordförande) samt en god vän i Moderaterna som är ledamot i Stockholms landsting samt en ex-pojkvän i Moderaterna som arbetade på finansdepartementet då och är vän med stadsministerns ena son. Alla visste vad Lp var och 2 av dem kunde berätta om interna saker som inte var positiva. Lp är naiva om de tror att personer som upplever Lp som skit inte för ordet vidare. Efter att jag lämnade Lp så har jag förstås spridit det vidare till alla som jag känner inom den politiska världen. Till och med till sossar och vänsterpartister! Ingen har varit förvånade, det säger väl en hel del om Lp:s rykte
Citera
2012-04-28, 04:15
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Du gick med i ett parti som främst består av unga manliga studenter och vars verksamhet till inte ringa del förefaller bestå av att träffas och dricka öl medan de diskuterar legalisering av droger, horor och vapen. Vad hade du egentligen väntat dig för jargong?

Ja, jag var väl naiv antar jag. Det första bemötandet som jag fick var väldigt positivt så jag blev väl förd bakom ljuset. Jag blev tilldelad en högre post på en gång, jag fann väl det smickrande och trodde att de verkligen var intresserade av att få in kvinnor i partiet för att inte framstå som just det du beskrev.
Citera
2012-04-28, 04:24
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Vad är detta? En dåres försvarstal?

Vem som helst kan se, bara genom atat läsa på det här forumet, att trovärdigheten i det som skrivs är mycket hög. Hur förklarar du att jag kunnat gissa mig till exakt samma saker, utan att ens ha träffat någon LP-medlem i verkligheten?

Nåväl, det kanske blir 750 röster 2014 då.

Poängen är att folk ska varnas för LP, är man inte som liberalerna på det här forumet är, då ska man inte vara med.

Du förstår precis, skönt med en klar hjärna i denna tråd! Jag längtar till 2014 bara för att se hur "många" röster Lp lyckas ta. Mycket möjligt att de inte ens existerar då förresten, någon gång så kommer de nog att inse att de inte har någon chans bland civiliserat folk.
Citera
2012-04-28, 04:42
Medlem
kaffies avatar
Citat:
Allt som kommer ut ur era munnar, ni medlemmar, är samma saker som jag hört miljontals med gånger. Jag gör inga försök att förändra er, jag är här för att informera övriga FB:are om hur Lp är. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv träffat så många dömande och sexistiska människor på samma ställe som i Lp. Det var högst oväntat då de flesta liberaler jag träffat tidigare varit tvärtom.

Men då kan du väl berätta på vilket sätt du blev mobbad för din tro, och hur du blev sexuellt trakasserad då? Jag tycker det låter osannolikt, men kör hårt. Jag är beredd att lyssna.
Citera
2012-04-28, 05:39
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffie
Men då kan du väl berätta på vilket sätt du blev mobbad för din tro, och hur du blev sexuellt trakasserad då? Jag tycker det låter osannolikt, men kör hårt. Jag är beredd att lyssna.

Jag har berättat en hel del i tråden redan men jag dra några exempel igen.

När det kommer till min tro så har jag fått mail där det bl.a stått att jag är ointelligent eftersom jag är dum nog att tro att det finns en Gud och att det inte går att vara liberal och religiös samtidigt. En annan skrev på ett forum att han inte gillade mig eftersom jag var kristen och personer från styrelsen har svarat att de tycker att det inte är något fel av medlemmar att uttrycka sig så eftersom de har yttrandefrihet. Jag märkte också att en del tog större avstånd från mig och skakade på sina huvuden när det kom fram att jag var troende. Sedan så har medlemmar även sagt sådana saker öppet om andra vilket förstås varit jobbigt även för mig.

Sexuella trakasserier har förekommit också. Flera har kommenterat min bröststorlek, min urringning tex. En man frågade mig om jag ville följa med honom hem efter en pubträff och sade även att jag såg ut som en skör liten flicka och tog sedan mig på brösten. En annan person sa att det bara är osäkra kvinnor som sminkar sig (jag var den enda som bar smink vid det tillfället) och en annan har sagt att kvinnor som bryr sig om sitt utseende gör det bara för att dra till sig manlig uppmärksamhet (den personen sitter i styrelsen). En kille sa en gång att han ville vara nära mig och kramas och en annan skrev till mig och sa att han inte kunde låta bli att stirra på mina bröst. Sedan så har vissa killar sagt sådana saker om andra kvinnor också och inte slutat när jag sagt åt dem att det är jobbigt att lyssna på. Jag vill dessutom påpeka att alla i partiet vet att jag är upptagen (dvs inte singel) och att jag inte har flirtat eller uppmuntrat något i partiet att göra det med mig. Trots denna fixering vid mina bröst så vill jag också påpeka att jag självfallet inte flashat runt dem eller liknande. Jag är mån om mitt utseende men beter och ser inte ut som en bimbo på något sätt och vis.

Jag har pratat med styrelsen om detta men de har inte velat ta i problemet. När jag förklarade att jag inte kunde vara medlem längre pgd av detta så fick jag till svar "jag respekterar ditt beslut. Du är alltid välkommen tillbaka".
Citera
2012-04-28, 06:40
Bannlyst
Jag måste erkänna att jag har lusläst de senaste sidorna i tråden med mycket stort intresse. Konflikter och skandaler (påhittade eller ej) är alltid intressanta.
Det är också intressant att Wuornos påstår sig ha varit en företrädare för partiet, och det som hon avslöjat om sig själv. (Kvinna och religiös, samt att hon lämnat partiet strax innan eller strax efter Khepera anslöt sig.)

Detta har inte dementerats vilket hade varit en enkel sak i ett så litet parti som LP om det inte stämde, alltså kan man ta för givet att Wuornos faktiskt är den som hon påstår sig att vara och att LP:s medlemmar här i tråden är medvetna om detta.

Frågan som däremot kvarstår: Vad har du, Wuornos för belägg eller bevis för alla dina anklagelser? Hur ska du kunna bevisa att det du påstår faktiskt stämmer och har hänt och inte bara är ett försök att smutskasta ditt gamla parti pga personkonflikter eller liknande?

Mvh
/Straybullet, icke-liberal.
Citera
2012-04-28, 08:35
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Khepera är en sådan person som har varit väldigt drivande när det kommer till att sprida hat mot människor som är troende, jag pratade personligen med styrelsen om honom och vikten av att sådana personer inte borde få bli medlemmar. Hatiska människor ger ju partiet ett dåligt rykte samt ger en ytterst dålig sammanhållning och stämning. Ett flertal i styrelsen tog inte det på allvar och tyckte inte att det var någon "big deal" att Khepera betedde sig så. Sedan så blev ju han beviljad medlemskap någon månad senare. Jag var väl rätt så färdig med Lp redan innan men det var nog den sista droppen så att säga. Khepera ifrågasätter inte religiösa, Khepera hänger ut och säger att han inte gillar specifika personer på grund av att de har en tro. Det är att trakassera och sådant hör inte hemma i ett seriöst parti. De enda som tycker att sådant är ok är de personer som är som han. Jag har inget emot ateister eller så, har själv varit det tidigare och förstår varför man är det fullt ut. Jag är tolerant mot alla människor, oavsett tro eller icke-tro så länge man inte skadar någon annan. Khepera är även översexuell och har svårt att förstå vad som är passande att säga offentligt, därför förstår han väl inte vad jag menar när jag beskriver Lp som ett sexistiskt parti. Jag tog bort honom som vän på Facebook efter att han skrivit detaljerat om sitt sexliv och om sin undergivna flickvän på min wall när jag försökte debattera om kvinnomisshandel. Hans åsikter är helt ointressanta när det kommer till det jag skriver. Han är en del av problemet i Lp.
Min första impuls är att gapskratta, men det är bara för tragiskt. Du verkar finna en sällsam tillfredsställelse i att sprida lögner och hat omkring dig. Det gör dig till en rätt obehaglig människa. Lyckligtvis är jag inte speciellt lättkränkt, men jag förstår att andra tar illa upp när du håller på så här. Jag förstår också att det enda du kommer göra i den här tråden är att söka folk som blint sväljer alla dina anklagelser, och svartmåla de som inte gör det. God fortsättning.
Citera
2012-04-28, 08:37
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
kan man ta för givet att Wuornos faktiskt är den som hon påstår sig att vara och att LP:s medlemmar här i tråden är medvetna om detta.
Ja på bägge.
Citera
2012-04-28, 08:52
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Flera har kommenterat min bröststorlek, min urringning tex.
Att kommentera någons urringning är inte sexuella trakasserier.
Citat:
En man frågade mig om jag ville följa med honom hem efter en pubträff och sade även att jag såg ut som en skör liten flicka och tog sedan mig på brösten.
Trist med folk som tafsar. Beklagar.
Citat:
En annan person sa att det bara är osäkra kvinnor som sminkar sig
Håller inte med, men det är tillåtet att anse det.
Citat:
en annan har sagt att kvinnor som bryr sig om sitt utseende gör det bara för att dra till sig manlig uppmärksamhet
Håller inte med, men det är tillåtet att anse det.
Citat:
En kille sa en gång att han ville vara nära mig och kramas
Vad fint, även om hans önskemål inte var ömsesidigt.
Citat:
Trots denna fixering vid mina bröst så vill jag också påpeka att jag självfallet inte flashat runt dem eller liknande.
Du brukar ha en avgrundsdjup urringning. Det legitimerar inte tafs och det är oartigt att stirra, men det är naturligt att folk märker det och i vissa fall känner attraktion.
Citat:
När jag förklarade att jag inte kunde vara medlem längre pgd av detta så fick jag till svar "jag respekterar ditt beslut. Du är alltid välkommen tillbaka".
Ganska storartat med tanke på hur du beter dig mot dem.
Citera
2012-04-28, 11:49
Medlem
Social kompetens är helt klart en bristvara i Lp. Khepera är visserligen mycket kunnig om politisk ideologi, men saknar helt och hållet förståelse för hur man förhåller sig till människor i en social kontext. Skitsamma om det är "tillåtet" att kommentera urringning och val av smink - vuxna människor gör det inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in