2012-04-30, 22:32
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Hmm, det mest troliga är väl att vi har att göra med psykiskt sjuk person.
En väldigt omogen kommentar, som snarare bekräftar det Wournos vill göra gällande. Jag har obehaglig en känsla av att du och ditt arroganta beteende tyvärr är representativt för delar (ej styrelse) av partiet.
Citera
2012-04-30, 23:05
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Horner92
Nja, vissa hävdar att system och strukturer sätter igång saker och att individer är rätt oviktiga

Men aja, det jag ser som ett problem är att för många enskilda individer som agerar själva men ändå ska nå ett gemensamt kollektivt mål kan riskera att splittras. Enighet är viktigt om man vill nå framgångar i massan. Folk är också flexibla och plastiska,
Jo, men just däri ligger ju frihetens styrka. Att vem som helst får göra vad fan som helst! Alla är olika, och gör olika. Det är ju det som är arbetsdelning och anledningen till att människor överhuvudtaget överlever.

Det som håller libertarianer samman, är just rätten att slippa tvingas av andra. Ron Paul har under årtionden bevisat att man kan agera parlamentariskt för just detta. Idéen och dess praktik har bevisats kunna utföras konsekvent parlamentariskt. Undantagslöst. Under flera årtionden.
Citera
2012-05-01, 01:11
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jo, men just däri ligger ju frihetens styrka. Att vem som helst får göra vad fan som helst! Alla är olika, och gör olika. Det är ju det som är arbetsdelning och anledningen till att människor överhuvudtaget överlever.

Det som håller libertarianer samman, är just rätten att slippa tvingas av andra. Ron Paul har under årtionden bevisat att man kan agera parlamentariskt för just detta. Idéen och dess praktik har bevisats kunna utföras konsekvent parlamentariskt. Undantagslöst. Under flera årtionden.
Fragan ar hur unik Ron Paul ar. Ditt recept ar utmarkt om det finns manga men omojligt om han ar sa unik som han verkar.

Var hittar man ett par tusen dugliga och drivna manniskor som vill offra stora delar av sina liv for andra? Som vill ge sig in pa det sannolikt minst yrkeslivslanga projektet att forsoka gora Sverige liberalt och som OM projektet lyckas inte blir de som framst far dra nytta av det.
Citera
2012-05-01, 01:16
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Horner92
Du är en pragmatiker din idiot!

Hahaha ok, jag är väl mer pragmatisk än vad jag är medveten om, jag ser det nu när jag läst om mina inlägg. Så har det dock inte alltid varit, men efter en tid i Lp så började jag märka att deras besatthet av ideologin blev osunt för dem. Det blir... extremt så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
En väldigt omogen kommentar, som snarare bekräftar det Wournos vill göra gällande. Jag har obehaglig en känsla av att du och ditt arroganta beteende tyvärr är representativt för delar (ej styrelse) av partiet.

Tack Bernanke. Kan bara hålla med dig.
Citera
2012-05-01, 04:11
Medlem
Wuornoss avatar
Uppdatering:

*Medlemmarna verkar känna till vem jag är, styrelsen likaså.

*Jag har fått höra från en säker källa inom Lp att en eller flera medlemmar nu frågar styrelsen varför de tiger om dessa anklagelser. Det finns blandade känslor ang. anklagelserna, vissa saker betraktas som trovärdiga, men det finns också många frågetecken.

*En medlem på högre post (tror ej styrelse-medlem dock) har också gått ut och pekat på en specifik medlem (en man som vid vissa tillfällen betett sig olämpligt). Han föreslår att partiet borde upprätthålla någon form av policy under sammankomster för att förhindra att dessa saker sker i framtiden.

Vad anser jag om detta? Analys: Jo, det är intressant att styrelsen är så tysta. Jag har inget sett eller hört och de har inte försökt att kontakta mig personligen. Självfallet kan de ha förekommit på tråden under anonyma nicks och på så sätt sagt sin mening, vilket är troligt enligt mig, men det kan isf inte jag känna till. Om så är fallet så är det intressant att styrelsemedlemmar gömmer sig under anonyma nicks och inte vågar gå ut och berätta vad de verkligen tycker och tänker om anklagelserna. Det visar att de faktiskt är rädda och tar detta på allvar. De vet att jag inte bara hittar på saker och de vet att jag är en trovärdig person som inte är galen eller liknande. Jag ses alltså som ett hot på riktigt.

Det är även spännande att det pekas finger åt en enskild manlig medlem och att han ses som syndabocken i det hela. Jag undrar om denna person kommer att namnges offentligt. Jag kan hur som helst gissa mig till vem han är eftersom han ofta säger olämpliga saker av sexuell natur öppet och högt. Det kan inte ha undgått någon. Om jag gissar rätt så syftar man på en person som bl.a. sagt att han skulle vilja införa en klubb där strippor dansar bakom ett plexiglas som man får skjuta på med automatvapen. En person som uttalar sig så offentligt är det givetvis lätt att peka ut som syndabock, men jag vill dock poängtera att mina anklagelser inte endast är riktade åt en medlem utan flera samt några i styrelsen. Lp borde inte hänga ut en person och tro att allt är bra sen.

Sen så är det bra att medlemmarna vet vem jag är som kommer med dessa anklagelser. Det vore konstigt annars eftersom jag öppet sagt en del av dessa saker i partiet tidigare. Däremot så vill jag hålla mitt namn anonymt här eftersom jag inte vill att framtida arbetsgivare och dyl. ska kunna googla sig fram till detta. Det är trots allt FB och det kan ge fel intryck. Blir jag tvungen att outa mig själv helt och hållet, tex i media, så kommer jag att göra det dock.

Jag kommer inte att namnge min källa vid detta tillfälle då jag hoppas på att få höra mer info. Lite bevis ang. detta har blivit skickat till min e-mail men jag kommer att vänta med att visa det till ett senare tillfälle för att inte riskera att avslöja min källa. Får jag höra mer så kommer jag självfallet att publicera det här.
Citera
2012-05-01, 09:13
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Fragan ar hur unik Ron Paul ar. Ditt recept ar utmarkt om det finns manga men omojligt om han ar sa unik som han verkar.
Jag hoppas verkligen att det finns fler exempel, och du är välkommen att ge såna i så fall! Men Ron Pauls generation kan nog sägas vara den siste av de första som i ekande ensamhet protesterade mot fascistifieringen av samhället efter andra världskriget. Han träffade verkligen Rand, Rothbard och Mises personligen medan de levde. Han var med om att grunda The Mises Institute. Säkerligen fanns än modigare föregångare på 1700-talet när friheten så att säga uppfanns, men Ron Paul är så vitt jag vet unik i vår tid. Och han har inte bara skrivit böcker.

Ron Paul har med sitt liv demonstrerat att man kan vara konsekvent libertarian även i ett parlament.

Citat:
Var hittar man ett par tusen dugliga och drivna manniskor som vill offra stora delar av sina liv for andra? Som vill ge sig in pa det sannolikt minst yrkeslivslanga projektet att forsoka gora Sverige liberalt och som OM projektet lyckas inte blir de som framst far dra nytta av det.
Googla Ron Paul, och du hittar tiotusentals aktivister som har liberalisering som sin hobby! Vad ska folk annars göra med sin fritid, knyppla?

Uppdraget som libertariansk parlamentariker är inte särskilt betungande. Det är bara att rösta nej nej nej hela tiden...

Konkret praktiskt i Sverige så sammanträder ju kommunfullmäktige bara några timmar tio torsdagskvällar om året. Om man som invald libertarian då vill ta fem minuter i talarstolen för att läxa upp sina medvalda om att det är fel att tvinga andra, så är det okej. Sen kan man skynda iväg till hockeyklubben eller vad man annars gör torsdagskvällar. Inte så stor uppoffring precis.

Det är socialliberaler i Centerpartiet som grupparbetar utan slut om vad de ska bestämma om hur länge korvkiosker får ha öppet, hur hundar måste kopplas, var rensat ogräs ska deponeras och allt annat mellan himmel och jord. De blir aldrig klara. Det är ett evighetsarbete för Gud att bestämma hur precis allting här i världen måste vara.
Senast redigerad av Fri 2012-05-01 kl. 09:25.
Citera
2012-05-01, 09:20
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuornos
Medlemmarna verkar känna till vem jag är, styrelsen likaså.
De flesta i partiet har vetat vem du är från första inlägget.
Citat:
vissa saker betraktas som trovärdiga, men det finns också många frågetecken.
Du betraktas inte som trovärdig, och frågetecknen har i så fall endast att göra med ditt beteende.
Citat:
En medlem på högre post (tror ej styrelse-medlem dock) har också gått ut och pekat på en specifik medlem (en man som vid vissa tillfällen betett sig olämpligt).
Nja. En medlem har pekats ut, men inte för att ha betett sig olämpligt, utan för att vara ett slags person du reagerar olämpligt på.
Citat:
De vet att jag inte bara hittar på saker och de vet att jag är en trovärdig person som inte är galen eller liknande. Jag ses alltså som ett hot på riktigt.
Raka motsatsen stämmer. Men visst antar jag att du ses som ett hot då förtal och lögner alltid riskerar att orsaka skada.
Citat:
Lp borde inte hänga ut en person och tro att allt är bra sen.
Jag är inte mer än vanlig medlem men vågar påstå att Lp inte kommer hänga ut någon alls. Om de offrade personer för att du skall sluta sprida lögner, skulle i varje fall mitt förtroende för partiet sjunka ordentligt.
Senast redigerad av Khepera 2012-05-01 kl. 09:30.
Citera
2012-05-01, 10:24
Medlem
Wuornoss avatar
Du vet Henrik, alla tänker och tycker faktiskt inte som du. Klart att det kommer att finnas olika åsikter i partiet om detta, de är väl egna individer med egen hjärna hoppas jag.
Citera
2012-05-01, 12:08
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Du vet Henrik, alla tänker och tycker faktiskt inte som du. Klart att det kommer att finnas olika åsikter i partiet om detta, de är väl egna individer med egen hjärna hoppas jag.
Det är klart att du vill att det skall finnas olika åsikter. Alla i partiet jag talat med (styrelsen m.fl.) vet mycket väl att det mesta av vad du säger är osant.
Citera
2012-05-01, 12:09
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke

Antingen är största delen av LP:s styrelse sexmobbare som mörkar sin vidriga gärningar eller så lider Wuornos av någon slags kverulans.

Det är dessa två alternativ vi har att förhålla sig till.

Jag har bara sagt vilken av dessa två alternativ som jag tror på.

Om jag hade skrivit att det är nog som Wuornos beskriver, vad hade du tyckt då?

Hade jag varit mogen då? Icke-arrogant?
Citera
2012-05-01, 12:18
Medlem
Giulianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Läs vad jag skriver, jag säger inte att de inte bryr sig om nya partier. Jag säger att de nog inte bryr sig om de interna problemen inom ett sådant parti - det finns interna problem överallt, det är mycket mindre intressant än att det finns ett annat parti som kanske tar några röster ifrån en. Du ställer verkligen fel fråga från vad jag diskuterade.
Bry sig och bry sig, om någon känner till ett internt problem inom ett annat parti kan det ju sprida sig ryktesvägen genom diskussioner. Det är knappast otänkbart att folk här och var känner till interna problem inom andra partier och många av "klassiska liberalers" märkliga mentalitet verkar ju inte vara helt främmande. Jag säger inte att det Wournos säger är sant, men du kan knappast avfärda det så som du gjorde.
Citera
2012-05-01, 12:36
Medlem
Wuornoss avatar
Ni kan fortsätta att fåna er men jag tror att många andra frågar sig varför jag skulle ljuga, vad jag kan tjäna på att göra en sådan sak? Klart att det finns något där som Lp inte vill säga.... det förstår ju folk.

Jag tjänar faktiskt inget på att ljuga, däremot så riskerar jag att förlora både vänner och respekt. Det har självfallet inte varit ett lätt beslut för mig att ta, att komma ut och berätta. Jag visste att en del skulle vara elaka, håna och förnedra mig. Jag visste att jag skulle bli kallad för lögnare.

Inget har dock kunnat stoppa mig från att göra det som är rätt. Jag tror inte på att springa och gömma sig, låta sig tystas, tappa sin självrespekt. Jag tänker stå upp för mig själv, jag tänker stå upp för alla som någonsin varit i min situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in