2012-07-11, 00:18
Medlem
Mengerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuornos
Eller, du kanske inte skämtar, du kanske hotar mig?

Om det var någon som verkligen hade tagit dig på brösten, så skulle väl du veta vem jag var?
Eller var det bara tomma anklagelser, som du inte riktar mot någon specifik person? (Därför att denne inte finns...)

Jag (som _inte_ är med i Liberala Partiet) tycker för övrigt att det är helt sjukt hur du kan sitta och säga att en "icke-namngiven-person har sextrakasserat dig". Man skulle nästan kunna tro att du har intresse av att skada denna gladlynta öldrickarförening...
Senast redigerad av Mengerian 2012-07-11 kl. 00:26.
Citera
2012-07-11, 00:27
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mengerian
Om det var någon som verkligen hade tagit dig på brösten, så skulle väl du veta vem jag var?
Eller var det bara tomma anklagelser, som du inte riktar mot någon specifik person? (Därför att denne inte finns...)

Jag vet vem den personen är, däremot så vet jag inte om du är den personen. Du kan ju låtsas hur mycket som helst.... det är ju Flashback ju och du är anonym. Däremot är det inte lagligt att hota mig, så det ska du ge fan i.
Citera
2012-07-11, 00:35
Medlem
Mengerians avatar
Citat:
Jag vet vem den personen är, däremot så vet jag inte om du är den personen. Du kan ju låtsas hur mycket som helst.... det är ju Flashback ju och du är anonym. Däremot är det inte lagligt att hota mig, så det ska du ge fan i.

Jag hotar dig inte. Jag häcklar dig.

För övrigt är det även olagligt med förtal. Du har mer eller mindre sagt att någon i en snäv krets på ett tiotal personer har begått en brottslig handling mot dig. Däremot vill du inte säga det rakt ut, så att personen får en chans att försvara sig. OM det du säger är sant, så skadar du de övriga nio genom att vara tvetydig (eller hur många det nu kan vara). Om det du säger är lögn (mest troligt) är du antagligen ute efter att skada rörelsen. Man kan i sådan fall fråga sig varför? Blev du utfryst och kände att du behövde mer uppmärksamhet? Det finns många sorters möjliga psykologiska motiveringar. Ingen av dem är speciellt sympatiska.
Citera
2012-07-11, 00:36
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Du kan ju låtsas hur mycket som helst.... det är ju Flashback ju och du är anonym.
Du känner inte igen dig själv i detta?
Citera
2012-07-11, 00:38
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:

Jag (som _inte_ är med i Liberala Partiet) tycker för övrigt att det är helt sjukt hur du kan sitta och säga att en "icke-namngiven-person har sextrakasserat dig". Man skulle nästan kunna tro att du har intresse av att skada denna gladlynta öldrickarförening...

H*nrik D*nnerberg är den ansvarige mannen. Nöjd? Ni kanske kan gå ihop och tafsa på kvinnor? Ni verkar tydligen inte se allvaret i den handlingen.
Citera
2012-07-11, 00:47
Medlem
Mengerians avatar
Citat:
H*nrik D*nnerberg är den ansvarige mannen. Nöjd? Ni kanske kan gå ihop och tafsa på kvinnor? Ni verkar tydligen inte se allvaret i den handlingen.

Jag är faktiskt enormt nöjd. Nu har jag lurat dig till att lägga korten på bordet.

Vi får se vart detta leder.
Citera
2012-07-11, 01:11
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt enormt nöjd. Nu har jag lurat dig till att lägga korten på bordet.

Vi får se vart detta leder.

Det här kan bli intressant. Kommer vederbörande få reda på detta (anklagelserna här på FB) och försvara sig, eller kommer Wuornos bara fortsätta spy ut anklagelser utan mycket till respons?

Jag hoppas självklart inte att några såna här övergrepp har skett, men jag vill heller inte tro att nån sitter och trollar/försöker sabotera för LP genom att sprida såna här rykten.
Citera
2012-07-11, 01:14
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Kommer vederbörande få reda på detta (anklagelserna här på FB) och försvara sig, eller kommer Wuornos bara fortsätta spy ut anklagelser utan mycket till respons?
Vederbörande har uppmärksammats. Det är upp till honom om han vill uttala sig här.
Citera
2012-07-11, 01:15
Medlem
Giulianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Det här kan bli intressant. Kommer vederbörande få reda på detta (anklagelserna här på FB) och försvara sig, eller kommer Wuornos bara fortsätta spy ut anklagelser utan mycket till respons?

Jag hoppas självklart inte att några såna här övergrepp har skett, men jag vill heller inte tro att nån sitter och trollar/försöker sabotera för LP genom att sprida såna här rykten.
Skulle i alla fall inte förvåna mig om det är sant, vilket ju är ganska så illa...
Citera
2012-07-11, 05:07
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
H*nrik D*nnerberg är den ansvarige mannen.
Nagon sadan finner jag inte pa partiets hemsida, kan inte vara nagon sarskilt framstaende representant. Sarskilt inte nar man tanker pa att hela partiorganisationen sannolikt far plats i en langfardsbuss. Tror du verkligen det ar sannolikt att en handelse som innefattar vasentligen irrelevanta* manniskor far langsiktiga konsekvenser for partiet?

Vad sade polisen forresten nar du anmalde handelsen? For det har du val gjort?

*Menar forstas inte att du ar irrelevant for dig sjalv men for partiet och eventuella valjare ar val det har ungefar som nar den dar asfulle sossen sprang runt i riksdagshuset och skrek "Knulla! Knulla for fan!". Lite pinsamt men knappast nagot som paverkar vad man rostar pa.
Citera
2012-07-11, 09:56
Medlem
Citat:
Nästa gång ska jag försöka vara lite mindre blyg. Istället för att ta dig på pattarna så tänker jag gå direkt på fittan!
Brutalt omogen kommentar måste jag säga. Oavsett vilken trovärdighet du tillskriver Wuornos påståenden så är sådant häcklande såväl väldigt barnsligt som kontraproduktivt.

Citat:
[namn] är den ansvarige mannen. Nöjd? Ni kanske kan gå ihop och tafsa på kvinnor? Ni verkar tydligen inte se allvaret i den handlingen.
Är [namn] ens medlem i Liberala partiet? Jag känner inte honom personligen, men vad jag vet så är han aktiv och drivande i en helt annan organisation. Det här är ju ganska relevant.
Citera
2012-07-11, 10:13
Medlem
Citat:
Det är kul att höra, då kanske du förstår mig bättre. Jag måste ju faktiskt stå upp för mig själv. Jag gav mig in i politiken för att förändra.... och då kan jag inte springa undan och gömma mig när det blir obekvämt. När andra inte vill ta en på allvar så är det viktigt att inte göra samma sak... man behöver förstå att man förtjänar bättre än så. Det största misstag jag någonsin gjort var att sluta förvänta mig/kräva att andra skulle behandla mig bra... att svälja stoltheten. Idag vet jag att även om det är jobbigt att få ta skit, bli kallad för lögnare osv, så är det tusen gånger värre att sluta se sig själv som värd att bli behandlad bra. Jag är skyldig mig själv samt alla andra i min situation att tala ut. Om alla schysta hederliga människor är för fega för att stå upp för dem själva, då blir det ju den andra sidan som "regerar".
Om det du säger är sant så har du ändå bara sagt halva sanningen. Att säga halva sanningen är i mina ögon i samma klubb som lögner. Kudos att du namngav en person som du påstår har tafsat dig på brösten, det innebär att dina påståenden kan prövas. Nu är det dags att du besvarar alla andra frågor du avvisat som irrelevanta i det här ärendet.

Jag kallar dig som sagt inte lögnare. Jag upplever däremot att dina historier har hållt extremt låg trovärdighet, då du vägrat delge en mängd information. Med ens du namngav tafsaren medger jag att din trovärdighet ökade ett snäpp, men det återstår fortfarande att höra vad han har att säga till sitt försvar innan det ens går att börja bygga sig en bild av vad som faktiskt har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in