2010-09-27, 19:28
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbx
Ja, jag tror det. Tycker inte KP är någe vidare men hellre idealister än maktgalna yrkespolitiker.
Fast KP får nog anses maktgalna...
Citera
2010-09-27, 20:36
Moderator
HelgeBuks avatar
Maktgalna idealister är nog värre än maktgalna yrkespragmatiker...
Citera
2010-09-28, 17:50
Medlem
zumgallis avatar
Eftersom detta ar denna stora traden tankte jag slanga in en lank om Bards position och hans nytankade gallande politiken.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/466449-alexander-bards-nya-projekt-liberaldemokraterna

Projektet kan fa en ny betydelse for liberalismen i Sverige.
Citera
2010-09-28, 21:21
Medlem
Poita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumgalli
Eftersom detta ar denna stora traden tankte jag slanga in en lank om Bards position och hans nytankade gallande politiken.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/466449-alexander-bards-nya-projekt-liberaldemokraterna

Projektet kan fa en ny betydelse for liberalismen i Sverige.

Vore det inte smart att försöka gå ihop med det partiet egentligen, risken är att ni hamnar i skymundan nu eller att båda partierna får 2-3% procent var kanske.
Citera
2010-09-28, 21:30
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Vore det inte smart att försöka gå ihop med det partiet egentligen, risken är att ni hamnar i skymundan nu eller att båda partierna får 2-3% procent var kanske.

Från artiklen "– Vi stöder alliansens politik vad gäller arbetsmarknad, ekonomi och skatter men skiljer oss totalt i fråga om social- och rättspolitik. Vår naturliga partner är piratpartiet, de ska vi tala med först. Deras kultur funkar skitbra hos oss. Jag är jätteimponerad av vad de har åstadkommit, de är en stor inspiration.

– Radikale venstre i Danmark är en definitiv referens, FDP i Tyskand och Liberaldemorkaterna i England också. Jag tycker Nick Clegg är toppen."

Ser inte hur de liknar LP, som det står där så är den enda fråga som skiljer sig från riksdagspartierna i princip upphovsrätten och kanske drogpolitiken och sexköpslagen.

EDIT: Men självklart är det bra om partiet leder till ett liberalare politiskt klimat i Sverige.
Citera
2010-09-28, 21:41
Medlem
Poita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Från artiklen "– Vi stöder alliansens politik vad gäller arbetsmarknad, ekonomi och skatter men skiljer oss totalt i fråga om social- och rättspolitik. Vår naturliga partner är piratpartiet, de ska vi tala med först. Deras kultur funkar skitbra hos oss. Jag är jätteimponerad av vad de har åstadkommit, de är en stor inspiration.

– Radikale venstre i Danmark är en definitiv referens, FDP i Tyskand och Liberaldemorkaterna i England också. Jag tycker Nick Clegg är toppen."

Ser inte hur de liknar LP, som det står där så är den enda fråga som skiljer sig från riksdagspartierna i princip upphovsrätten och kanske drogpolitiken och sexköpslagen.

EDIT: Men självklart är det bra om partiet leder till ett liberalare politiskt klimat i Sverige.

Tycker ni, KLP att FRA, ipred, datalagringsdirektivet etc. är viktiga frågor? Eller är det så att ni skulle kunna tänka er att kompensera med dom, anledningen till att många skulle känna att dom ville rösta på er är väl ganska mycket eftersom att nuvarande regenring röstade igenom dom lagarna, om det nu kommer ett nytt parti som är emot dom sakerna finns det ju risk att ni hamnar i skymundan.

Men du kanske har rätt att ni är för olika i och för sig.
Citera
2010-09-28, 22:14
Medlem
Citat:
Tycker ni, KLP att FRA, ipred, datalagringsdirektivet etc. är viktiga frågor? Eller är det så att ni skulle kunna tänka er att kompensera med dom,

Demonstrerade mot det 2008 eller 2009 med KLP under första maj. Det är kanske inte den viktigaste frågan för alla, men det är klart att partiet står för att avveckla alla dessa övervakningsprogram.
Citera
2010-09-28, 22:16
Medlem
Citat:
om det nu kommer ett nytt parti som är emot dom sakerna finns det ju risk att ni hamnar i skymundan.

Egentligen, vilken sorts "risk" är det?
Citera
2010-09-28, 23:19
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Vore det inte smart att försöka gå ihop med det partiet egentligen, risken är att ni hamnar i skymundan nu

Ja LP kan ju riskera den massiva uppmärksamhet man får i media i dagsläget
Citera
2010-10-01, 04:56
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Skulle du sagt samma sak ifall det var Kommunistiska Partiet som spräckte tvåpartistaten?

Jag vet inte om vi får ett mer liberalt klimat, och då tror jag det kommer från en reaktion mot SD och en vilja från partierna att försvara en liberal invandringspolitik (vilket kräver en liberal arbetsmarknadspolitik). Jag tror det kommer bli en hel del humor, det lär bli många intressanta klipp som läggs upp på tuben när de väl börjar gräla i riksdagen.
Bry dig inte om sådant där pojkrumsfilosofierande. Det är väl bara att se huruvida Sverige blev liberalare av Ny Demokrati eller ej.
Citera
2010-10-04, 20:09
Medlem
Liberala partiet söker drivna människor att delta i det praktiskt politiska arbetet. Alla ni som talat om att få ändan ur vagnen, upp till bevis:
http://www.liberalapartiet.se/content/arbetsgrupper
Citera
2011-01-10, 20:51
Medlem
Supersmurfens avatar
Jaha, då var det dags igen! Dags att dra fram lädret och donera tusen kronor till liberala partiet.

Förra året så var jag den enda på flashback som gjorde detta. Detta år så hoppas jag få någon annan med mig i min fina 1000-kr klubb!

Förutom att jag är flashbacks största givare till LP så har jag dessutom med en styrelsemedlem klistrat valaffischer i förorterna söder om söder. Jag ler inombords när dessa Naomi Klein-vurmande havrekoftor som bor söder om söder ser dessa valaffisher och inser att det bor liberterian mitt ibland dem!

Nåväl, upp med lädret nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in