Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hur kan partistyrelsen i LP veta att Wuornos ljuger om händelsen om ingen internutredning har gjorts och man inte ens har suttit ner och pratat med de berörda? Det faller ju på sin egen orimlighet.
Personen ifråga är väl inte ens medlem i partiet. Hur ska han då kunna bli föremål för en "utredning"? I synnerhet eftersom Wuornos valt att inte namnge honom förrän tidigare i veckan. Om hon tidigare hade kommit med något konkret, istället för svepande omdömen, så kanske det hade sett annorlunda ut. Vidare är väl Wuornos inte ens med i partiet längre, eller? (Hon bytte ideologi efter att hon hade blivit osams med folk.)
Citat:
Huruvida detta grundar sig i liberalismen som ideologi eller främst har att göra med att LP till stor del består av lite kufiga pojkar/män som inte får komma till särskilt ofta är svårt att svara på.
Trams! Du känner inte personerna och vet därför inte huruvida de är kufar eller inte. Vidare finns det ingenting inom liberal ideologi som legitimerar sextrakasserier (finns det sånt inom er rörelse?).
Citat:
Bara att han skriver om mitt utseende på det sättet är ju sexuella trakasserier i sig. Kanske drar de gränsen vid fullbordad våldtäkt? Allt annat är komplimanger? Jag ska vara glad att män gillar mitt utseende och påpekar det? Om jag vill slippa så är det upp till mig att dra på mig en burka, annars är det mitt fel.
Här drar vi igång hyperboler så att det står härliga till...
När du själv börjar prata om dina tuttar får du väl vara beredd på att andra ger sig in i diskussionen? Det brukar i normala sociala sammanhang vara så att man får den "nivå" på diskussionen som man själv signalerar att man vill ha. Den som har hög integritet och inte vill snacka om sitt eget sexliv eller utseende brukar inte få frågor om det. Gör man motsatsen upphör denna etikettregel. Den som sig i leken ger han får leken tåla, osv. ...
Hur du kommer från en allmän diskussion om utseenden (där du själv satte ribban) till att börja prata om "FULLBORDAD VÅLDTÄKT" är ett ganska fantastiskt språng i din associationskedja. Det känns nästan som om du anklagar Khepera för att vara en potentiell våldtäktsman. "Det är helt uppenbart att du inte har kontroll över din sexualitet." Okej, det är en ganska allvarlig anklagelse mot en till synes ganska timid man. Skämmes!