2010-08-18, 19:33
Medlem
Gainerexplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Jag vill bara tacka för alla varma ord! Det är kul att höra! Jag var riktigt nervös där, det ska jag erkänna. En helt ny situation, och ett ämne jag egentligen inte kan ett dugg om! Det känns skönt att ha gjort det dock. Jag kan ta med mig den här erfarenheten till nästa gång och bygga på det.

Jag vet inte exakt vilken länk som ligger här på FB, men det finns ju ett klipp med "försnack" oxå där jag får pressentera partiet bl a.

Lite OT kan jag säga att min motdebatör var en av de mest otrevliga och arroganta personer jag har träffat. Hon la ribban ganska lågt, när jag gick fram för att hälsa, då tittade hon lite föraktfullt på mig och sa: "Är det dig jag ska debattera mot?" Under hela tiden kunde hon heller inte släppa det faktum att hon skulle debattera mot en person som INTE tillhörde ett riksdagsparti. Jag var nära ett flertal ggr att be henne dra åt helvete pga henne attityd, men jag var "politisk" , och sa att det var ju upp till Patrick (han som intervjuade oss) att bestämma vilka som skulle vara med.

Sedan uppmanar jag alla att rösta på Lp, samt bidra på det sätt ni kan. Om ngn bor i Uppsala-området, gå med i vår facebookgrupp. Liberala partiet Uppsala, så ses vi framöver. Freedom brings people togheter som Den Gode Doktorn brukar säga!
Tack själv för att du tog initiativet och formulerade liberala tankar i media! Förstår att du var nervös, jag skulle som sagt ha skitit på mig. Men det är naturligt, hoppas det blir fler liknande chanser i media!
Citera
2010-08-18, 20:06
Medlem
fuck_yous avatar
Citat:
Jag vill bara tacka för alla varma ord! Det är kul att höra! Jag var riktigt nervös där, det ska jag erkänna. En helt ny situation, och ett ämne jag egentligen inte kan ett dugg om! Det känns skönt att ha gjort det dock. Jag kan ta med mig den här erfarenheten till nästa gång och bygga på det.

Jag vet inte exakt vilken länk som ligger här på FB, men det finns ju ett klipp med "försnack" oxå där jag får pressentera partiet bl a.

Lite OT kan jag säga att min motdebatör var en av de mest otrevliga och arroganta personer jag har träffat. Hon la ribban ganska lågt, när jag gick fram för att hälsa, då tittade hon lite föraktfullt på mig och sa: "Är det dig jag ska debattera mot?" Under hela tiden kunde hon heller inte släppa det faktum att hon skulle debattera mot en person som INTE tillhörde ett riksdagsparti. Jag var nära ett flertal ggr att be henne dra åt helvete pga henne attityd, men jag var "politisk" , och sa att det var ju upp till Patrick (han som intervjuade oss) att bestämma vilka som skulle vara med.

Sedan uppmanar jag alla att rösta på Lp, samt bidra på det sätt ni kan. Om ngn bor i Uppsala-området, gå med i vår facebookgrupp. Liberala partiet Uppsala, så ses vi framöver. Freedom brings people togheter som Den Gode Doktorn brukar säga!

Bra jobbat! Var väldigt komiskt att se dig skaka på huvudet vid ett par tillfällen under debattens gång.
Kan förstå frustrationen av att debattera mot en så fullkomligt ignorant person. Undrar för övrigt ifall hon googlade the broken window fallacy, jag är tveksam.
Citera
2010-08-18, 20:12
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Trevligt att se lite av liberala partiet tyckte du gjorde utmärkt ifrån dig hoppas se mer av er i framtiden. Förhoppningsvis kan det få mer människor att öppna upp ögonen för de liberala idéerna och tankarna. Vilket alltid är positivet

Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Alexander Bard är en idiot, men inte är han väl mer idiotisk än varje annan folkpartist?

Jag känner mig förolämpad
Citera
2010-08-18, 20:27
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag känner mig förolämpad
Är man medlem i Folkpartiet förolämpar man sig själv.
Citera
2010-08-18, 20:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Någon måste försöka få dem att hitta tillbaka till liberalismen och det görs lättast inifrån och med hjälpa av liberala partiet i takt med att de blir större och kan pressa på utifrån.
Citera
2010-08-18, 21:04
Medlem
Gainerexplosions avatar
Citat:
Typ som Johnny Munkhammar då eller?

EDIT: Trodde att du länkade till honom på din blogg, men upptäckte att så inte var fallet...
Citera
2010-08-18, 21:08
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gainerexplosion
Typ som Johnny Munkhammar då eller?
Speciellt Johnny Munkhammar! Han om någon borde veta bättre.
Citera
2010-08-18, 21:15
Medlem
Orzions avatar
Det finns faktiskt förvånansvärt många väldigt liberala personer inom både folkpartiet, centern och moderaterna även om de flesta inte direkt förespråkar en nattväktarstat, Rand, Nozick och Mises mm är också väldigt populära hos många. Så nog finns det liberaler även där och en stor potentiel väljarkår för KLP om de växer sig större.
Citera
2010-08-18, 22:23
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Fan vad sjukt. När liberala partiet äntligen får lite plats i media så är det självklart UFO-frågan nummer ett, infrastruktur, som ska debatteras.

Det var bra jobbat dock. Du gjorde bra ifrån dig Daniel och all mediaexponering är bra för tillfället. Hoppas du får en chans till snart. Jag tycker bara det är väldigt komiskt att just denna fråga verkar förfölja oss liberaler var vi än går.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2010-08-18 kl. 23:12.
Citera
2010-08-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Fan vad sjukt. När liberala partiet äntligen får lite plats i media så är det självklart UFA-frågan nummer ett, infrastruktur, som ska debatteras.

Det var bra jobbat dock. Du gjorde bra ifrån dig Daniel och all mediaexponering är bra för tillfället. Hoppas du får en chans till snart. Jag tycker bara det är väldigt komiskt att just denna fråga verkar förfölja oss liberaler var vi än går.

Kalla mig gärna obildad, men vad är en UFA-fråga?
Citera
2010-08-18, 22:47
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Kalla mig gärna obildad, men vad är en UFA-fråga?
UFO-argument är vad vi brukar kalla de totalt verklighetsfrånvända men ändock återkommande argumenten mot frihet som brukar upprepas här på forumet. Några exempel på UFO-argument är:

Citat:
Luften är fri! I ett liberalt samhälle kan jag gå och vifta med handen framför någons ansikte hela dagarna. Jag kränker inte någons negativa rättigheter, alltså är liberalismen ohållbar.

Tänk om grannen murar in min tomt bara för att jävlas. Hur är jag fri då? Jag kommer svälta ihjäl i nattväktarstaten. Liberalism funkar inte!

Hur kan man vara fri om man ramlar ner i en grop. Om jag inte kan ta mig upp ur gropen så kan jag omöjligt kallas fri. Liberalism är bara frihet för människor utanför gropar!

Se följande trådar för exempel:
https://www.flashback.org/t1079157
https://www.flashback.org/t702096
https://www.flashback.org/t564336
https://www.flashback.org/t450573

Ett av de mest återkommande UFO-argumenten är att om människor inte med hot om våld tvingas finansiera vägar så skulle ingen göra det över huvud taget. Det var detta jag syftade på med mitt inlägg.
Citera
2010-08-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
UFO-argument är vad vi brukar kalla de totalt verklighetsfrånvända men ändock återkommande argumenten mot frihet som brukar upprepas här på forumet. Några exempel på UFO-argument är:

Se följande trådar för exempel:
https://www.flashback.org/t1079157
https://www.flashback.org/t702096
https://www.flashback.org/t564336
https://www.flashback.org/t450573

Ett av de mest återkommande UFO-argumenten är att om människor inte med hot om våld tvingas finansiera vägar så skulle ingen göra det över huvud taget. Det var detta jag syftade på med mitt inlägg.

Då förstår jag bättre, men bara så du vet skrev du faktiskt UFA och inte UFO i ditt tidigare inlägg (därav frågan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in