Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Tidigare i den här tråden. Men visst var de inte sådär superbra, och att Lp inte valde någon av dem är väl förståeligt. Jag tycker bara det är lite trist att all kritik avpolletteras med "men gör det själv då om du kan så mycket". Konstruktiv kritik är bra i sig, och jag tycker den är värdefull att framföra även om man inte sitter på den perfekta logotypen själv (eller vad kritiken nu handlar om). Att kritisera är ett sätt att engagera sig, så länge kritiken är motiverad och saklig.
Visst, när kritiken är saklig, men jag tycker även jag har rätt att bli irriterad när jag fått 0 respons då det var tid att byta logga och en massa oneliners på ett forum som inte är anknutet till partiet om hur den suger sex månader efter att vi frågade om folk ville hjälpa till att fixa en logotyp.
Det känns lite som när alla skodaåkande gråsossar klagar på att man inte stöttar SAAB.
Givetvis så tar vi åt oss av feedback från ickemedlemmar. Att fler i styrelsen har "officiella konton" och att den här tråden existerar borde väl vara nog med tecken : )
Men för att partiet ska fungera så måste det finnas en skillnad mellan aktiva och inte aktiva. Den här tråden och feedback på andra forum är en back-channel, som vi givetvis lyssnar på annars hade jag inte skrivit här. Partiets forum, styrelsemöten samt årsmötet är de organ där beslut kan tas.
Jag föreslår att vi släpper diskussionen om logotypen. Folk som hellre röstar efter estetik får göra så i en demokrati, men jag hoppas att folk väljer oss för våra åsikter. Nu måste vi bygga partiet på alla andra plan än media och estetiskt och det är därför jag ville engagera mig.
/Hrafn