För er som är vegetarianer kan jag rekommendera en burgare från Coops sortiment.
https://www.coop.se/handla/varor/vegetariskt/fryst/vegetariska-hamburgare/glutenfria-vegoburgare-vegan-7310130012174
Det är "ärtprotein, och jag har sett och sneglat på påsen i kanske ett helt år nu.
Men aldrig velat, eller vågat, prova - förrän nu.
Jag blev nöjd måste jag medge.
Det var bara 4 stycken i påsarna, men med tanke på att de var lagom mättande så var det inget minus.
Storlekarna var bra också, mycket bättre än de allra flesta av de övriga "frysta halvfabrikats-burgarna i vego-sortimentet"
Dessa var de bästa.
De ser ut som en Hockey-puck, bara inte fullt lika tjock som en sådan.
Men lätt stekta, och suger åt sig bra av matfettet och de smaker som kan finnas i det.
Dessutom så fungerar faktiskt ärtor alldeles ypperligt i stekt format, med tanke på hur "köttnära" smak och doft-karaktären blir.
Det tänker man kanske inte på, men ärtor ger en bra "protein-karaktär.
Jag brukar ju inte helt sällan steka upp gröna ärtor i smör med vitlök, vitpeppar och salt.
Jag gjorde inget särskilt med dessa, mer än att jag stekte upp och hade potatissallad till.
Utan bröd eller så.
Bara stekta burgare med kokta grönsaker, frost spenat och Bea - samt potatissalladen då också som sagt.
JAg stekte 2 stycken åt mig, och lade ostskivor på toppen som jag lät sälta över ett lager vitlöksfräst spenat.
Men eftersom potatissallad är så mäktigt, så tillsammans med grönsakerna så orkade jag bara äta en av dem.
Nästa gång kanske jag lagar med bröd omkring dem.
Isf tänker jag ha:
bröd på toppen
Burgaren i mitten med senap och BBQ-ketchup.
Cornichons, längdskivade, och torkad lök ovanpå.
Salladsblad på botten, med vitlökssås sprutat på bottenbrödet..
Bröd på botten.
Det blir nog bra.
Fan jag börjar bli hungrig redan nu ...
Jag vet Precis vad jag ska smaka till middag om några timmar ... =)
Torkad lök på burgare ger ett väldig bra krispigt tugg, och senap är ett krav, iaf för mig.
Gurkan är också krispig så.