2016-09-23, 16:18
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Den här dressingen kör jag på:

1dl majonnäs
1-2 msk bostongurka
1 msk Heinz ketchup
1 msk Heinz/French's senap
Några stänk Tabasco

Gör liknande. Tillsätter dock hackad lök (förslagsvis variant silver eller schalotten) samt lite vinäger och senap.
Citera
2016-10-03, 11:27
Medlem
Kalle-Mlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Gör liknande. Tillsätter dock hackad lök (förslagsvis variant silver eller schalotten) samt lite vinäger och senap.
I stället för bostongurkan?
Citera
2016-10-08, 14:41
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag tänkte laga hamburgare till middag o var sugen på att ha lite smält ost o doppa mina pommes i, kan man bara ta 1-2 skivor cheddarost och smälta det i en kastrull?
Citera
2016-11-14, 08:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kommentarer? åsikter?

http://www.thisisinsider.com/how-to-...ampaign=buffer
Citera
2016-11-14, 20:01
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kommentarer? åsikter?

http://www.thisisinsider.com/how-to-...ampaign=buffer
Japp, och det står en del i tråden redan. Jag kör på det sättet när jag maler själv, och när jag köper högrevsfärs. Helt klart den bästa metoden enligt mig
Citera
2016-11-15, 14:46
Medlem
elephantstones avatar
Jag vill dela med mig av ett mycket gott tillbehör som passar perfekt till burgaren:

Sauterad rödlök

2 st rödlökar
2 msk balsamvinäger (Sigillo Rosso)
2 msk socker

Skiva rödlöken och fräs på svagvärme i smör tills den blir mjuk. Stänk över lite vatten om det är nödvändigt. Häll därefter över socker och avsluta med balsamvinägern. Stäng av plattan och låt stekas i två minuter.

Min burgare

Kör alltid Garants briochebröd. Gör egen dressing utifrån amerikanskt recept som jag först lägger på bottenbrödet. Därefter blir det två skivor saltgurka, salladsblad och en tomatskiva. På med köttet som är köpt i butik och två skivor ost som jag applicerade under stekningen. Köttet toppas med silverlök och den sauterade rödlöken. Klart!
Senast redigerad av elephantstone 2016-11-15 kl. 14:47. Anledning: Radbrytning
Citera
2016-11-15, 16:13
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag vill dela med mig av ett mycket gott tillbehör som passar perfekt till burgaren:

Sauterad rödlök

2 st rödlökar
2 msk balsamvinäger (Sigillo Rosso)
2 msk socker

Skiva rödlöken och fräs på svagvärme i smör tills den blir mjuk. Stänk över lite vatten om det är nödvändigt. Häll därefter över socker och avsluta med balsamvinägern. Stäng av plattan och låt stekas i två minuter.

Min burgare

Kör alltid Garants briochebröd. Gör egen dressing utifrån amerikanskt recept som jag först lägger på bottenbrödet. Därefter blir det två skivor saltgurka, salladsblad och en tomatskiva. På med köttet som är köpt i butik och två skivor ost som jag applicerade under stekningen. Köttet toppas med silverlök och den sauterade rödlöken. Klart!

Tack för tipset ! Sauterad rödlök ska testas.
Citera
2016-11-15, 17:07
Medlem
elephantstones avatar
Ingen orsak!

Kräver ingen större ansträngning och utifrån receptet ser det kanske inte märkvärdigt ut, men satan vad gott det är.
Citera
2016-11-15, 22:09
Medlem
hedinos avatar
Vet inte om det delat med sig av detta innan i tråden men tänkte dela med mig av ett tips för att rosta dom färdiga bröden man köper på ica.

Dela brödet och lägg dom " Rygg mot rygg " tryck ihop dom lite lätt och kör sedan ner dom i brödrosten i 2 min , endast insidan av brödet blir då rostat men hela brödet blir självfallet varmt och gott. Mycket enklare och snabbare än att slänga in dom i ugnen och du får en riktig stekyta. Bästa är la igentligen att slänga ner dom i stekpannan och bränna på i någon minut men vill man spara disk och inte köra på 2 pannor samtidigt som man steker burgarna så blir det ju mycket enklare
Citera
2016-11-22, 17:01
Medlem
Three-Gringoss avatar
Någon som har provat Pimiento-ost på burgaren?
Den som dom hade på burgarna i "Världens bästa burgare" i ett avsnitt. Det vore perfekt om man kunde hitta någon blandning som man kunde göra en batch av och sedan frysa in.
Citera
2016-11-22, 17:46
Medlem
irrblosss avatar
Någon som testat ICAs recept på "smältost", som tydligen stelnar till perfekt hamburgerostkonsistens efter att den svalnat.

Recept här: http://www.ica.se/recept/basta-ostsasen-721293/
Citera
2016-11-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som testat ICAs recept på "smältost", som tydligen stelnar till perfekt hamburgerostkonsistens efter att den svalnat.

Recept här: http://www.ica.se/recept/basta-ostsasen-721293/
Har inte provat med just bikarbonat, men ett annat smält-salt, och annan sorts ost (brukar blanda gryuere och cheddar). Det blir väldigt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in