2014-06-07, 20:09
Medlem
Bästa färdigmalda färsen? De flesta matvarubutiker har ju sina egna varianter nuförtiden.
Citera
2014-06-07, 21:24
Satan så fint att man kan köpa Max egna dressing, den är helt underbar.

Förövrigt vill jag tipsa om de där nya Brooklyn bröden.
Citera
2014-06-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriano-Sapphire
Bästa färdigmalda färsen? De flesta matvarubutiker har ju sina egna varianter nuförtiden.

Brukar vara varierande utbud. Kollade i varenda affär och ringde runt i 10 affärer i en stad med 100tusen+ männniskor för att hitta köttfärs som iaf var högrev eller butiksmald. Fanns ej. Nu i veckan så besökte jag en mindre affär ca 10mil utanför sthlm. Känd som dyr och minimalt utbud då det är en ica nära butik. I kött disken som är ca 2 meter lång hittade jag grymt högrev med 20% fett och grovt malen. Funkade grymt. Man kunde även få mald enligt önskan på beställning.

För att sammanfatta: Det varierar vad man hittar, utan alternativ är det svårt att säga vad som är bäst.
Citera
2014-06-08, 09:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriano-Sapphire
Den bästa jag sett var på ICA Maxi. Det var grovmalen högrev med 15% fetthalt, allt förpackat så att den låg med fibrerna längs förpackningen. Tyvärr var den så löjligt dyr att det inte blev något köp. Tror 800 g gick på ca 150:-.
Citera
2014-06-08, 19:28
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Den bästa jag sett var på ICA Maxi. Det var grovmalen högrev med 15% fetthalt, allt förpackat så att den låg med fibrerna längs förpackningen. Tyvärr var den så löjligt dyr att det inte blev något köp. Tror 800 g gick på ca 150:-.
Sist jag köpte högrev på ordinarie pris var det 99 kr.
Att ta mer än 50 kr för malningen och förpackningen verkar enligt mig vara överdrivet dyrt.
Kan kanske vara hängmörad högrev men det suger ändå.

Min känsla allmänt är att rent nötkött har blivit dyrare.
Men jag kanske bara inbillar mig, har ingen koll på reella fakta.
Senast redigerad av StigAllan 2014-06-08 kl. 19:30.
Citera
2014-06-27, 21:52
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Att ta mer än 50 kr för malningen och förpackningen verkar enligt mig vara överdrivet dyrt.

Jag håller nog faktiskt med dig om att rent nötkött överlag blivit dyrare. Det var väl bara för ett par år sedan inte alls svårt att landa under åtminstone 80-90 spänn per kg?
Citera
2014-06-27, 22:00
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Jag håller nog faktiskt med dig om att rent nötkött överlag blivit dyrare. Det var väl bara för ett par år sedan inte alls svårt att landa under åtminstone 80-90 spänn per kg?
Efter hästköttsskandalerna så har det varit dyrare.

Enda sättet att köpa billig högrev nu är vakuumpackad, funkar hjälpligt.
Citera
2014-06-27, 23:02
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Att det finns folk som ens kan lägga ut såna summor för.. Känn dig våldtagen

Edit: nej, visst är det så. Efter att tv kockarna tog upp om högrev så sköt priserna upp, jag som har gränsfall vid 60kr/kg
Senast redigerad av EastClintfood 2014-06-27 kl. 23:19.
Citera
2014-06-29, 01:08
Medlem
Kuittsas avatar
Beställde högrev idag. På måndag tänkte jag tillaga hamburgare a´la Heston. Blev riktigt förvånad då flickan i charken genast förstod vad jag beställde och visste vem Heston är. Jag kanske borde stöta på henne.
Citera
2014-07-13, 15:44
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Okej. Ska göra en burgare med Bröd, Burgare, Sallad, Lök, Tomat, Bacon, Ost, Ketchup, Dressing.

Den stora frågan är dock, vilken ordning?!
Citera
2014-07-13, 19:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Beställde högrev idag. På måndag tänkte jag tillaga hamburgare a´la Heston. Blev riktigt förvånad då flickan i charken genast förstod vad jag beställde och visste vem Heston är. Jag kanske borde stöta på henne.
Varför är det så konstigt? Arbetar man med mat har man förhoppningsvis ett matintresse och känner till kockar, metoder etc.
Citera
2014-07-13, 19:26
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Okej. Ska göra en burgare med Bröd, Burgare, Sallad, Lök, Tomat, Bacon, Ost, Ketchup, Dressing.

Den stora frågan är dock, vilken ordning?!
Dressing? Hamburgerdressing?

Då hade jag kört bottenbröd, klick dressing, lök (finhackad), sallad, burgare, ost, bacon, tomat, dressing och ketchup, toppbröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in