2007-06-02, 10:23
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Spammare brukar oftast skicka ett meddelande till X antal personer, det är liksom hela grejen. Inte jättemånga till en och samma person.
Spam=oönskad elektronisk reklam. Antalet spelar ingen roll för definitionen. Som mottagare vet du inte heller antalet skickade. http://sv.wikipedia.org/wiki/Skr%C3%A4ppost Enligt svenska wikipedia skiljer man tydligen på UCE (oönskad kommerciel e-post) och UBE (oönskade mass-skickningar av e-post). Fast båda är som sagt spam.

För att återgå till ämnet. Verkar inte Pernilla Wahlgren datoranimerad i Garnier-reklamen? Den känns jävligt onaturlig i alla fall.
Citera
2007-06-02, 14:30
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Är det bara jag som tycker att det låter som de sjunger "My T_a_yota is fantastic" i Toyota-reklamen? Jag har alltid trott att det uttalas med O inte A? Har jag missat något?

Om vi snackar engelskt uttal så tror jag att eftersom det första o:et i "Toyota" är obetonat så ska det uttalas som ett ö-ljud, ungefär som a:et i "about". "tö-JOE-tö" alltså, med ett ganska otydligt ö-ljud.
Citera
2007-06-06, 00:02
Medlem
Jysk bäddlager-reklamen.
Ett uselt jävla försök till att få en jingle att fastna.

Dra åt helvete! Usch va usel.
Citera
2007-06-06, 00:15
Medlem
miloudots avatar
Den där en kille sjunger : "mamma är du ledsen, varför är du det ?" osv, fan vilken irriternade röst grabben har, får lust att slänga ut tven så fort reklamen dyker upp.

Den reklamen (kommer inte ihåg nu vilken det är, kan vara för Tre eller något annat mobil företag) där en ackustisk gitarr är så ostämd så att mina pupiller trillar ur ögonen.

Editerar så snart jag kommer på vilken reklam det är !
Citera
2007-06-06, 00:31
Medlem
I McDonalds reklamen är det nån skånsk grabb som snackar en massa om maten och att man kan få det enligt tallriksmodellen och allt vad det heter. Det var det enda jag uppfattade man hör ju för fan inte ens vad ungjäveln säger!
Citera
2007-06-07, 22:45
Medlem
Enirotrollen är värst. Varje gång jag ser dom får jag lust att hoppa på dom tills det bara är mos kvar.
Citera
2007-06-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajmonffs
Den franskatalande negern i IKEA reklamen. Borde vara skottpengar på henne.

Definitivt.

Lotto-anden är ett annat hatobjekt.
Citera
2007-06-07, 23:56
Medlem
Jag blir fullkomligt vansinnig på visslandet i SJ-reklamen som rullar nu. Får mig att hoppa över fjärren och byta kanal.
Är jag ensam?
Citera
2007-06-08, 01:09
Medlem
virre_01s avatar
Fett med fibrer och jamba delar på förstaplatsen, men BaByliss for men reklemen ligger verkligen inte långt bort och på en väl värd 2a plats.

Älskar hur man i början på reklamfilmen får se stora manliga Magnus Samuelsson gapande och sammanpressad lyfta skrot, i nästa ögonblick får man se ett skäggigt kvastskaft fråga Magnus hur han får sin haka lika kal och fin som starke adolf(Magnus) själv.
Magnus svarar "Du behöver en BaByliss for men!" och kvastskaftet säger tack med ett mycket påklisstrat leende.

Riktiga män kräver riktiga grejjer!

Magnus Samuelsson är allt en riktig karl han.

Skrattar lika hårt varje gång.
Citera
2007-06-08, 01:25
Medlem
Systembolaget...

"Du kanske inte har lust att köpa ut åt mig, men då kanske inte jag har lust att gå ut gymnasiet"
Citera
2007-06-08, 09:06
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Definitivt.

Lotto-anden är ett annat hatobjekt.

Lotto-anden är ju en klassiker:

"jak ha passion"

"Du menar pension"

"Ja, jak vet va jak menar"

Citera
2007-06-08, 17:14
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFX
I McDonalds reklamen är det nån skånsk grabb som snackar en massa om maten och att man kan få det enligt tallriksmodellen och allt vad det heter. Det var det enda jag uppfattade man hör ju för fan inte ens vad ungjäveln säger!

HAHA
Det är ju skånske Elias.
Grymt överskattad unge imo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in