2008-09-07, 09:10
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Den där reklamen där dom konstaterar att datorn och routern är så snygga att man lämnar dom framme på bordet när man får besök. Wtf?
"om det skall vara lite snyggt också"

"medan du tänker på det kan va ta och prata router"

Fy fan vad jag mår dåligt av att tänka på den där värdelösa jävla reklamen. Ännu ett exempel på ett företag som jag aktivt väljer bort på grund av dålig reklam.

3-reklamen går mig på nerverna också. Så jävla fruktansvärt usel jävla skit-TV. Det borde finnas en myn dighet för censur av dålig reklam.
Citera
2008-09-07, 09:20
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
"om det skall vara lite snyggt också"

"medan du tänker på det kan va ta och prata router"

Fy fan vad jag mår dåligt av att tänka på den där värdelösa jävla reklamen. Ännu ett exempel på ett företag som jag aktivt väljer bort på grund av dålig reklam.

3-reklamen går mig på nerverna också. Så jävla fruktansvärt usel jävla skit-TV. Det borde finnas en myn dighet för censur av dålig reklam.

3! Fy fan skulle aldrig falla mig in att anlita dom. Vad är det med dom? Månadsbelopääh! Månadsbeloppet heter det!
Citera
2008-09-08, 21:27
Medlem
Idag slog jag på burken och möttes av två usla reklamer, den ena dock värre än den andra.
Det första inslaget visade en medelålders kvinna som satt med sin man utomhus. Kvinnan pratade om Becel Pro Actic och varför det är bra. Mannens enda syssla i reklamen är tydligen att säga "Mm". Inget annat säger han. Totalt värdelöst att överhuvudtaget ha med honom.

Detta var inte så uppseendeväckande men nu släpper jag den stora bomben.
Reklamen därpå var Agria Djurförsäkringar, en familj sitter så trevligt vid middagsbordet då en lillgammal unge tycker att de ska köpa en försäkring åt hunden. När de sedan byter kameravinkel ser man att de har tryckt in en levs levande EMO i den annars trevliga familjen. Är det ett PK-drag för att normalisera emokulturen eller till bara för att dra ögonen åt sig? Oavsett vilket är det fortfarande vidrigt att se på.
Citera
2008-09-11, 08:36
Medlem
Pallemans avatar
Varför räcker den där tjocka tjejen som sitter i en gympasal i 3-reklamen ut tungan efter att hon har sagt "beloppet" ? Ser helt sjukt ut. Inte nog med att hon är ful och tjock, hon kan inte prata ordentligt heller.
Citera
2008-09-11, 17:52
Medlem
Om det kom fram en gödseldoftande bonnläpp i blåställ och gummistövlar och började rota i min kundvagn så hade jag utan tvekan knockat honom med en djupfryst kyckling
http://www.norrmejerier.se/guldmedaljen/filmer.asp?topTom=hjalteval&Documentkey=2C9F9A9198 631AA3C12574B000516E80&DocumentCategoryKey=187303F 3B8287910C12574B000513802
Citera
2008-09-18, 23:29
Medlem
Stör mig på den usla Nordeareklamen där en grymt feminin skåning sitter och löneförhandlar med sig själv. Även bögar måste väl tycka att den är mer än lovligt fjollig?

Och sedan är Head & Shouldersreklamen med dess budskap om att "vi älskar alla färger utom vitt" obehagligt lik den svenska invandringspolitiken...
Citera
2008-09-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Den här Onoff-reklamen där de står i butiken.

Säljaren: Här har vi en typisk familjedator, snygg, prisvärd, snäll mot barnen.
Kunden: Ja men det är ju helt fantastiskt! Den tar vi!

Är poängen att de vill visa hur de prackar på okunniga kunder datorer till överpris? "Det här är en dator" räcker det som försäljningsargument?

Verkligen antireklam.

Nu var du väl ändå lite taskig mot dem! Den är ju snäll mot barnen med!
Citera
2008-09-19, 13:51
Medlem
techno_the_kings avatar
Det va då fan vad 3 håller på att spamma alla tvkanaler med sin skitreklam har dom tänkt sig att locka kunder med den reklamen så får dom fan tänka om lär ju snarare förlora kunder
Sen så är Forexbanks reklam riktigt usel åsså

Är det så svårt att göra en rolig el åtminstonde bra reklam nu för tiden.
Citera
2008-09-20, 22:32
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Fy fan vad jag HATAR reklamen!

Dock är denna tråd underhållning på högsta nivå

Mvh
Ingrid i Jenser
Citera
2008-09-21, 01:53
Medlem
pwrs avatar
men vad fan är nån ful reklam mot ts stavning
Citera
2008-09-21, 09:43
Medlem
IKEA har kommit med ännu en dålig reklam, som redan hållit på ett tag.
Länge Leve Mångfalden.

Tror tittarna verkligen att IKEA bryr sig om något annat än pengar?
Om skandinaver var den enda köpstarka gruppen i Sverige hade man basunerat ut: "Länge Leve det Nordiska", och endast sålt möbler med namnet Tor, Viking och Freja, samt inte haft med en enda invandrare i katalogerna.
Det säger en del om hur mycket de bryr sig egentligen.

Reklamen är säkert effektiv, då den antagligen lockar till sig fler konsumenter med utländsk bakgrund. Men som tittare så ser man igenom ytligheten direkt, vilket gör att man får ett ganska dåligt intryck.

Nej, jag är inte en person som ogillar mångfald. Jag gillar bara inte hyckleri, som ofta brukar komma ifrån de som åberopar ordet.
IKEA är för mångfald lika mycket som Mona Sahlin bor i ett invandrartätt område...
Senast redigerad av Iridescent 2008-09-21 kl. 09:48.
Citera
2008-09-21, 11:08
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.G
Om det kom fram en gödseldoftande bonnläpp i blåställ och gummistövlar och började rota i min kundvagn så hade jag utan tvekan knockat honom med en djupfryst kyckling
http://www.norrmejerier.se/guldmedaljen/filmer.asp?topTom=hjalteval&Documentkey=2C9F9A9198 631AA3C12574B000516E80&DocumentCategoryKey=187303F 3B8287910C12574B000513802

Gud vilka löjliga reklamer. Hoppas dom ger fan i att exportera sina produkter till övriga sverige då eftersom lokalproducerat är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in