2005-04-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
- Nån rengöringsduksreklam med en i vanlig ordning, genomvidrig unge som grisar ner soffan med glass så till den milda grad att han i en rättvis värld skulle agas till förstånd.

Den reklamen gör ont i hela kroppen. Man måste blunda för att inte explodera. Kan ingen stoppa ungjäveln?!
Citera
2005-04-09, 21:18
Medlem
MrOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatsvin
Tyckte att reklamen för Chili McBacon var irriterande. En dum kille (givetvis vit) som dillar nåt nonsens om hurvida såsen är stark eller inte. Negern som kör bilen tycker att han är dum i huvudet. Hade rollerna varit ombytta så hade den garanterat blivit anmäld för hets mot folkgrupp

Håller inte med en bit alltså. Vad har det med saken att göra att han som kör är neger och att han som är dum i huvudet är vit? Det är precis samma jävla argument som de som tycker att en del reklam är "kvinnoförnedrande", precis som om man skulle kunna förnedra en hel grupp av människor genom att visa upp ett exemplar av den gruppen... Okej om de hade haft en bildtext, eller skyltar med pilar där det stod "VIT - DÄRFÖR DUM" respektive "SVART - DÄRFÖR SMART".
Citera
2005-04-10, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Håller inte med en bit alltså. Vad har det med saken att göra att han som kör är neger och att han som är dum i huvudet är vit? Det är precis samma jävla argument som de som tycker att en del reklam är "kvinnoförnedrande", precis som om man skulle kunna förnedra en hel grupp av människor genom att visa upp ett exemplar av den gruppen... Okej om de hade haft en bildtext, eller skyltar med pilar där det stod "VIT - DÄRFÖR DUM" respektive "SVART - DÄRFÖR SMART".

Jag är jävligt full just nu, nyss hemkommen från krogen men ska försöka svara iaf Själva grejen med just den reklamen är att den är rasistisk. Dvs en vit kille förlöjligas och fördummas av en neger. Det är bl.a. detta som är så patetiskt med diskriminering och rasism, det är förbjudet att vara rasistisk mot negrer men att vara rasistisk mot vita är tydligen helt ok. Dubbelmoral så att det sjunger om det!
Citera
2005-04-10, 04:07
Medlem
MrOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatsvin
Jag är jävligt full just nu, nyss hemkommen från krogen men ska försöka svara iaf Själva grejen med just den reklamen är att den är rasistisk. Dvs en vit kille förlöjligas och fördummas av en neger. Det är bl.a. detta som är så patetiskt med diskriminering och rasism, det är förbjudet att vara rasistisk mot negrer men att vara rasistisk mot vita är tydligen helt ok. Dubbelmoral så att det sjunger om det!

Jag hajar din poäng, men jag håller ändå inte med. Bara för att det är fel att det ska skrikas "rasism" när vita driver med svarta, så behöver man ju inte ge tillbaka med samma mynt och säga att man känner sig kränkt/förnedrad/hånad för att en svart kille är smartare än en vit? Jag fungerar inte så, jag skiter väl i vem som gör vad.
Citera
2005-04-12, 16:45
Medlem
Dumjävels avatar
Det kanske är meningen med den reklamen, att den ska vara så värdelös att man kommer ihåg den.
Citera
2005-04-21, 00:05
Medlem
Bråkmakarns avatar
"Med surround utan surround med surround utan surround."

Dumma unge! Han skriker ju när han säger "med surround", då borde han ju göra det när han säger "utan surround" också.
Citera
2005-04-21, 14:06
Medlem
Bobfishs avatar
Jag är förvånad över att ingen har nämnt den nya "Volvo" reklamen ännu. En unge håller på och tjatar på sin morsa om de kan åka till "Joddle" (tydligen en affär som säljer jojos). Nå, i alla fall så kör mamman den där ungen till skolan i en "Volvo". Vad "Volvos" bilar har med en leksak att göra överlåtar jag åt intelligentare människor att spekulera över.
Citera
2005-04-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
"Med surround utan surround med surround utan surround."

Dumma unge! Han skriker ju när han säger "med surround", då borde han ju göra det när han säger "utan surround" också.

Ungen har dödslängtan.
Citera
2005-04-21, 23:24
Medlem
Spaders avatar
"In i micron" med Billys...

Den hemska melodin kan ju få vem som helst att få en knäpp i skallen och ha ihjäl folk.

/Spader
Citera
2005-04-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misanthropique
Ungen har dödslängtan.
Får jag se han på stan, så ka han få se på STEROUND!
Citera
2005-04-21, 23:46
Medlem
oelacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
Han har varit med i Nationalteatern.
ofaan. vad lirade han?

är det bara jag som tycker reklamen för det där rengöringsmedlet är den värsta reklamen på flera år? kommer inte ihåg namnet, men det är en kvinna som är på någon sorts mässa och folk står runt om kring och blir jätte imponerade när hon rengör nån jävla skjorta. fyfaaan. exakt allt i den reklamen gör mig vansinnig. och vad är det kärringfan heter? hon var väl med i tre kronor eller något likande program? att det gick och gå ner sig ytterligare var ju rätt otippat.
Citera
2005-04-22, 01:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelacs
ofaan. vad lirade han?

Han sjöng och rökte förmodligen en hel del braj...men det hör inte hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in