2026-09-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Vänsterpartiet och Centerpartiet är de som har råd att gå till nyval. Vid nyval är risken stor att stödröster för L upphör och de trillar ur Riksdagen. SD-ledamöternas attack mot Allard var ett hjärnsläpp som kan kosta partiet ytterligare minskning. Både C och V kommer få bättre resultat, speciellt V.

Okey, det ligger mycket i det du skriver. Fast när det gäller Liberalerna så tror jag nog att de som taktikröstade L gör det även i ett nyval. Jag kommer göra det, har ju vanan inne…

Fast hur tänker S och M om nyval.
Citera
2026-09-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det var Annie Lööf som såg till att C bytte block efter hon var med i Bilderberg och även Trilaterala kommissionen för att inte massinvandringen skulle stoppas. Massinvandringen är mycket viktig för globalisterna för att destabilisera och förstöra Sverige och andra länder i väst. Stoppa SD är nu en del av partistadgarna inom C. Pedofiler verkar också letat sig in i C efter Annie Lööfs blev en med globalisterna.

Bilderberg? Globalister?
Kör du och din sort fortfarande med samma patetiska konspirationsteorier?😅
Citera
2026-09-15, 20:30
Medlem
Citat:
Men det viktigaste för dem som röstade på ÖP eller AfS är att de inte röstade på ett parti som styrs av islamister eller sionister

Men nu får de istället en islamistisk regering med V och MP… smart…
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Okey, det ligger mycket i det du skriver. Fast när det gäller Liberalerna så tror jag nog att de som taktikröstade L gör det även i ett nyval. Jag kommer göra det, har ju vanan inne…

Fast hur tänker S och M om nyval.
För M skulle det handla om att antingen försöka med stödröster för L eller hoppas på att M når 23-24% och att SD åtminstone plockar 1-1,3% med förutsättning att KD inte tappar.
Citera
Medlem
X3treams avatar
https://marcusoscarsson.se/overens-regeringsbesked-fran-v/

"JUST NU: Regeringsbesked från V

2026 09 15

Vänsterpartiets partidistrikt är överens i regeringsfrågan.

Samtliga distrikt säger nej till att stödja en regering där V inte ingår. Det framgår av en rundringning från TV4."
Citera
Medlem
Citat:
Men nu får de istället en islamistisk regering med V och MP… smart…
De bryr sig inte. Man är en idiot i deras ögon om man fortsätter rösta på det de kallar "Åttaklövern"
Citera
2026-09-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag tror de sa i SVT att det skiljer runt 2000 röster för första mandatet. Sedan krävs det 28000 röster som skall falla på moderaterna specifikt.

Den det inte likaväl falla på Liberalerna, Sverigedemokraterna eller Kristdemokraterna?

Eller att rösterna fördelas på så sätt hos V, S, MP och C så att inbördes fördelning ändras - t ex C tappar ett svagt mandat för att bland de rödgröna rösterna så blir det lite mer till V men det räcker inte för V att få ett till mandat utan mandatet hamnar istället hos L, SD, M eller KD?

Nu är detta inget jag tror på kommer hända men det är långt från så säkert som många tror det är.
Citera
2026-09-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

2026 09 15

Samtliga distrikt säger nej till att stödja en regering där V inte ingår. Det framgår av en rundringning från TV4."

Okey. Men jag tror ändå att V viker sig. Med motiveringen att ett nyval sannolikt ger en Tidöseger.
Citera
2026-09-15, 20:33
Medlem
Citat:
De bryr sig inte. Man är en idiot i deras ögon om man fortsätter rösta på det de kallar "Åttaklövern"

ja kanske är det så illa…
Citera
2026-09-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

2026 09 15

Vad ska kärringen Tand Ringqvist säga nu då?
V har verkligen råd att gå mot nyval. Dags att C inser detta!
Citera
2026-09-15, 20:35
Medlem
Citat:
Okey. Men jag tror ändå att V viker sig. Med motiveringen att ett nyval sannolikt ger en Tidöseger.
V vet att L hänger mycket löst. De har råd att gambla
Citera
2026-09-15, 20:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag är nyfiken hur många från Rödgröna kommer skrika om att Ryssland manipulerade valet ifall onsdagsrösterna skulle mot förmodan ge seger för Tidö?

Svenska val påverkas alltid otillbörligt, men inte av Ryssland, utan av skattefinansierade SVT.

Vi skall ju ha något för våra skattepengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in