Citat:
Vilken idiotisk sägning. Varför skulle någonting vara rimligt bara för att ens föräldrar gjorde det? Mina föräldrar var stundtals rasistiska och homofobiska, vilket jag förstår bara var trångsynthet, att mina föräldrar gav uttryck för dessa värderingar på grund av att de inte förstod bättre. Jag som förstår bättre gör däremot inte om samma misstag. Precis som jag inte gör om misstaget att agera utifrån gamla svartsjukenormer. Det kallas utveckling.
Så du hade inte tyckt det varit jävligt konstigt om din mamma ba: " hej då, nu drar jag på lite poolparty med peter och hans 3 killkompisar"?
Eller om hon drar utomlands med peter.
I ett förhållande har man gränser och respekt, att umgås med andra könet på fel sätt passerar dom gränserna.
Sen är det stor skillnad på vad för vän det är och hur man umgås, men det verkar inte du förstå.
Säg att din pappa hittar en 25 årig superhet kvinna han börjar umgås med men samtidigt säger att dom bara är vänner, din morsa skulle mest troligt inte vara okej med det.
Du verkar vara en sån som inte har några som helst gränser för vad din partner får göra, du skulle väl kunna låta hon bli knullad av någon annan medans du sitter och kollar på bara för att du intalar dig själv att du inte är en osäker man haha.
Bara för att man har gränser och vill ha ett respektfullt förhållande betyder inte att man är kontrollerande eller osäker, det betyder snarare att man värdesätter förhållandet högt och vill ha kvinnan eller mannen för sig själv, hur är det konstigt?
Jag kan inte bete mig hur som helst mot med det andra könet när jag har flickvän och förväntar mig att min flickvän tänker samma om killar.
Sen hade dina föräldrar förmodligen väldigt rätt i sina rasistiska och homofobiska uttalanden, min pappa är på samma sätt och jag umgås nästan aldrig med invandrare eller bögar.
Har själv sett hur folk förändras till det sämre av att umgås med dom och jag gillar varken bögr eller invandrare speciellt mycket heller.
Inte för att jag lärt mig att ogilla dom utan för att jag ogillar dom pga erfarenhet, eller tror du SD vuxit bara för att folk haft rasistiska föräldrar?