Citat:
Ursprungligen postat av
tobes
Jag är av den bestämda åsikten att om man inte litar på sin partner så bör man inte vara tillsammans öht.
Övergår fullständigt mitt förstånd varför man skulle vilja vara tillsammans med någon som man inte vågar lämna ensam i ett rum med andra män.
Det enda det är ett tecken på är att man själv har dålig självkänsla och/eller vet att man i omvänd situation skulle vara otrogen.
Mina tidigare partners har haft manliga vänner som de umgåtts med, och jag har själv kvinnliga vänner jag umgåtts med. Faktum är att under i stort sett hela mitt vuxna liv så har mina bästa vänner varit kvinnor, utan att det för den delen betytt något som helst annat än att vi är vänner.
Jag håller med dig vill jag börja med.
Men för att nyansera det lite, finns det någon principiell skillnad mellan det och andra saker folk inte är beredda att låta sin partner göra? Vissa har öppna förhållanden där det är ok att ha sex med andra. Sen finns det de som inte tycker sex är ok, men tillåter hångel. Sen finns det de som tycker att kyssar inte är ok, men kramar är ok. Och så finns det de som är ok att ens partner har vänner av motsatt kön, men om de kramas går de över gränsen. Och så vidare ner till de som inte är ok med att ens partner ens umgås med folk av motsatt kön.
Skulle tro att de allra flesta drar gränsen mellan kramar och kyssar. Det är även där jag drar den själv. Men är det så självklart att gränsen ska gå där?