Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Jag förstår, du tror att alla har en benägeneht för otrohet bara för att du själv har det. "Hon kan inte hålla benen isär", jo, värdesätter hon förhållandet så är det just vad hon kan göra, hur het rörmokaren än må vara.
Du klarar inte att motstå en sexig tjej även om du är i ett förhållande, men det innebär inte att andra människor fungerar likadant. Är man någorlunda mogen och respektfull så låter man inte kroppsliga begär styra en på det sättet. Då är otrohet inget alternativ.
Känner du att du behöver begränsa din partner på det där sättet så är det antingen dig eller din partner som det är fel på. Har ni en sund relation så föreligger ingen risk för otrohet.
Men det är ju det du helt missar, du vet aldrig om en relation är 100% sund.
Finns huuuuur många som helst, både killar och tjejer som tyckt att dom haft världens bästa förhållande men sen händer en tillfällighet som gör att man är otrogen.
Det kan handla tex om att du är på fest, du och din partner har lite småbråk, du går hem men hon sitter kvar , blir lite full och rätt vad det är kommer en kille och tröstar henne.
Hon år en kram, kan inte kontrollera sig och sina känslor och rätt vad det är har hon en annan kuk i sig.
Detta händer i verkligheten och är inget man vill ska hända en själv.
Därför vill man såklart undivka liknande situationer där ens partner kan vara otrogen av egen vilja eller att hon blir så pass uppvaktad att hon inte kan stå emot.
Jag har aldrig varit otrogen med någon av mina tjejer men skulle jag bli lite småfull på en fest och någon tjej börjar limma på mig som fan så ser jag absolut en möjlighet att det hade kunnat slutat med att jag knullar henne.
Det är precis som att du frågar någon om dom skulle kunna mörda någon.
Säger du nej har du fel eftersom det beror helt på situationen.
Dom flesta skulle rent instinktivt attackera och försöka oskadliggöra en person som håller på att skada deras barn tex.
Det du inte förstår är att mänskskor är djur och ja, det finns dom som inte är otrogna men samtidigt, hur många tillfällen tror du dom haft där dom kunnat vara otrogna eller att dom har haft en tillfällig svacka i förhållandet och precis då kommer någon och raggar på dom?
Dom festa som är i ett bra förhållande vill inte var otrogna, det förstår nog alla, men jag säger att man inte ska låta en otrohetssituation uppstå heller, tex genom att jag som kille drar på poolparty med 5 halvnakna brudar eller att min flickvän inte sover över hos sitt ex ensam som hon känt i 7 år.