2026-08-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Skaffar man en brud från Stockholm så får du räkna med att hon har en massa killkompisar. Många män i Stockholm är väldigt feminina.
Har de börjat gå i kjol och suga slang med ?
Äh då är de ej så feminina . Tacka vet jag folk från Norrköping , Malå , Västerås eller Skövde där bor riktigt feminia killar o män som går i kjol fy fasen riktiga råhomos värre än värst usch usch vilket folk !
Citera
2026-08-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag har en stor kuk och brukar gå utan kalsonger under byxorna bara för att kvinnor ska se den, det funkar helt okej men jag skulle aldrig göra så när jag har en flickvän.
Ännu en kille vars hjärna slutade utvecklas i 14-årsåldern. Det tycks främst vara ni som försvarar svartsjukebeteenden, vilket inte är så konstigt då ni ännu inte vuxit ifrån denna minst sagt omogna egenskap.
Citera
2026-08-30, 12:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ännu en kille vars hjärna slutade utvecklas i 14-årsåldern. Det tycks främst vara ni som försvarar svartsjukebeteenden, vilket inte är så konstigt då ni ännu inte vuxit ifrån denna minst sagt omogna egenskap.

Det handlar inte om svartsjuka, det handlar om respekt och att man inte vill göra sin partner orolig.
Citera
2026-08-30, 12:59
Medlem
Jag har inga kvinnliga vänner som jag inte satt på nån gång!
Citera
2026-08-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
EDIT: Har läst flera av dina inlägg i tråden, och du verkar ha en sund syn på detta med att det är olämpligt att festa så man måste sova över hos kompisar när man är i en relation. Etc.

Tyvärr är det väl så, att man ofta måste kunna argumentera för sig,och liksom förhandla, om man skall kunna sätta några gränser över huvud taget.

Och i praktiken så behöver man även kunna följa upp sina ord med lämpliga handligar, liksom för att demonstrera att man har en ryggrad och integritet som människa.

Gäller dina två exempel en och samma kvinna? Hoppas inte.

För mig som aldrig har varit sjukligt svartsjuk, så är det hur lätt som helst att se skillnad på om en kvinna "söker flörtig uppmärksamhet", eller om hon bara pratar glatt. Prata glatt är 100% ok, men att söka flörtig uppmärksamhet är inte ok.

Frågan är snarare, varför vill hon ens jobba över ensam med chefen? Inte många jobb där det kan finnas nåt annat än egoistiska skäl till det. Eller så kan hon själv inte sätta gränser till honom. Och för mig som kille, så är båda icke önskvärda.
Om hon har svårt att sätta gränser gentemot sin chef på ordinarie arbetstid, varför vill hon då ens jobba solo med honom efter kontorstid?!

Och om båda frågorna gäller samma kvinna, då låter det som att ni har en kommunikationsförbistring som är lika stor som hennes uppmärksamhetssökande (om inte större).

Jag försöker själv bli klok på hur jag resonerar kring detta, det är lätt att säga (och teoretiskt tycka) att man ska och hade varit stencool i precis alla lägen. Å andra sidan ser jag många par där båda könen kan förlora sig lite i att följa varandra på kartor och sociala medier till exempel.

Vad är kontroll och vad är ett uttryck för osäkerhet som ju ofta hör kärleken till? Ens partner är ju det finaste man har och man är hjälplös när man faller.

I Urbans fall tror jag att han lägger fram det lite dumt, de känner knappt varandra och han tycker att hon är dösnygg… då är det lätt att råka leka lite tuff över ett par glas vin och tänka ”sexig Alfa”. Han kanske inte har särskilt mycket praktisk erfarenhet av vuxna relationer, då kan man lätt haspla ur sig sånt.
Citera
2026-08-30, 13:25
Medlem
Citat:
Det handlar inte om svartsjuka, det handlar om respekt och att man inte vill göra sin partner orolig.
Orolig för vad? För att ens partner ska vara otrogen? Vad som är djupt respektlöst är att inte lita på sin partner.

Det du säger är helt enkelt att du inte vill att din partner umgås med människor av motsatt kön eftersom du inte litar på att hon respekterar dig tillräckligt mycket för att inte vara otrogen om tillfälle ges.

Om din flickvän säger att hon inte vill att du umgås med andra tjejer eftersom hon är rädd för att du är den otrogna typen som skulle svika henne om du fick chansen, menar du att du då respekterar det?
Citera
2026-08-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Fy fan! Stor jävla rödflagg på dig. Man känner andra genom sig själv..
Givetvis kan man ha vänner av motsatt kön, utan att kuken växer ut i pannan, de flesta av oss kan det. Jag har levt under ogrundad svartsjuka, dödar vilket förhållande som helst. Kunde inte ens komma hem från jobbet och berätta om något roligt som hänt, om det fanns en kvinna i bilden utan att det kom frågor om vad hon heter, hur gammal, singel, var hon bor osv.. Allt vad tillit och förtroende blev bortblåst. Om du inte redan är singel, så kommer du att bli det, genom din bristande tillit.

Givetvis kan en kvinna ha en manlig kompis, likväl som att en man kan ha en kvinnlig kompis. Men i dejtingsammanhang så funkar inte "bara vara vänner", för det är inte vad man söker.
Du snackar så mycket skit,inte undra på att ditt ex läste igenom ditt skitsnack och fann en bättre man.Du vill alltså bestämma över när en övergång eller åtminstonde vara i ständig chans att få till en övergång från "arbetssamnanhang" till "dejtingsammanhang" med en redan upptagen kvinna och tycker att det är normalt beteende.
Citera
2026-08-30, 15:19
Medlem
halaltarzans avatar
Har du en ung snygg sexig flickvän så vill naturligtvis alla sätta på henne, tro inget annat, även hennes manliga kompisar. Av någon anledning så tror jag liksom inte att flashbackhunkarnas gamla spöken räknas dit, som de utan vidare skulle kunna skicka iväg tre veckor till typ Egypten på semester utan att de behövde vara oroliga.
Citera
2026-08-30, 15:39
Avstängd
Citat:
Orolig för vad? För att ens partner ska vara otrogen? Vad som är djupt respektlöst är att inte lita på sin partner.

Det du säger är helt enkelt att du inte vill att din partner umgås med människor av motsatt kön eftersom du inte litar på att hon respekterar dig tillräckligt mycket för att inte vara otrogen om tillfälle ges.

Om din flickvän säger att hon inte vill att du umgås med andra tjejer eftersom hon är rädd för att du är den otrogna typen som skulle svika henne om du fick chansen, menar du att du då respekterar det?

haha, varför skulle jag ens umgås med andra tjejer om jag hade flickvän? Redan där failar du.

Det är främst andra killar jag inte litar på.
Hamnar min tjej mitt bland massa fula nördar vet jag att inget kommer hända, men hamnar hon bland massa snygga killar som jag vet kommer ragga på henne och försöka knulla henne vill jag inte ha henne där alls.

Du kan aldrig lita 100% på en partner, alla typer av tjejer, kulturer, och åldersklasser är otrogna, precis som alla typer av killar är otrogna.
Du kan gifta dig med världens finaste och sötaste tjej som inte har några killkompisar alls men sen en dag kanske hon är ensam hemma och en otroligt het rörmockare ska fixa nåt i huset, han charmar henne och hon kan inte hålla benen isär.
Detta är verkligheten för en del män och det är inget fel att inte vilja utsätta ens flickvän för en sådan situation så att hon är otrogen.

Män funkar på samma sätt och en gift manlig chef har såklart sexuella tankar om den snygga 20 åriga assistenten, därför vill hans fru heller inte att han drar på affärsresa med massa unga halvnakna tjejer.
Tänk om du skulle se din farsa på bild med några snygga tjejer i bikini där dom sitter vid poolen, skulle du tycka det var okej gjort mot din morsa?

Återigen, du verkar vara en sån som inte bryr dig och har gränser för vad som är okej i ett förhållande.
Citera
2026-08-30, 15:54
Medlem
Citat:
haha, varför skulle jag ens umgås med andra tjejer om jag hade flickvän? Redan där failar du.

Det är främst andra killar jag inte litar på.
Hamnar min tjej mitt bland massa fula nördar vet jag att inget kommer hända, men hamnar hon bland massa snygga killar som jag vet kommer ragga på henne och försöka knulla henne vill jag inte ha henne där alls.

Du kan aldrig lita 100% på en partner, alla typer av tjejer, kulturer, och åldersklasser är otrogna, precis som alla typer av killar är otrogna.
Du kan gifta dig med världens finaste och sötaste tjej som inte har några killkompisar alls men sen en dag kanske hon är ensam hemma och en otroligt het rörmockare ska fixa nåt i huset, han charmar henne och hon kan inte hålla benen isär.
Detta är verkligheten för en del män och det är inget fel att inte vilja utsätta ens flickvän för en sådan situation så att hon är otrogen.

Män funkar på samma sätt och en gift manlig chef har såklart sexuella tankar om den snygga 20 åriga assistenten, därför vill hans fru heller inte att han drar på affärsresa med massa unga halvnakna tjejer.
Tänk om du skulle se din farsa på bild med några snygga tjejer i bikini där dom sitter vid poolen, skulle du tycka det var okej gjort mot din morsa?

Återigen, du verkar vara en sån som inte bryr dig och har gränser för vad som är okej i ett förhållande.
Jag förstår, du tror att alla har en benägeneht för otrohet bara för att du själv har det. "Hon kan inte hålla benen isär", jo, värdesätter hon förhållandet så är det just vad hon kan göra, hur het rörmokaren än må vara.

Du klarar inte att motstå en sexig tjej även om du är i ett förhållande, men det innebär inte att andra människor fungerar likadant. Är man någorlunda mogen och respektfull så låter man inte kroppsliga begär styra en på det sättet. Då är otrohet inget alternativ.

Känner du att du behöver begränsa din partner på det där sättet så är det antingen dig eller din partner som det är fel på. Har ni en sund relation så föreligger ingen risk för otrohet.
Citera
2026-08-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har du en ung snygg sexig flickvän så vill naturligtvis alla sätta på henne, tro inget annat, även hennes manliga kompisar. Av någon anledning så tror jag liksom inte att flashbackhunkarnas gamla spöken räknas dit, som de utan vidare skulle kunna skicka iväg tre veckor till typ Egypten på semester utan att de behövde vara oroliga.
Varför förutsätter du att den unga snygga sexiga flickvännen (eller andra kvinnor) inte har en egen vilja?

Oavsett hur man ser ut och vilken ålder det är på en, är man kvinna kommer det alltid att finnas män som vill ligga med en. Det avgörande är väl om kvinnan vill ligga med andra än dig, inte hur många som vill ligga med kvinnan?

Annars får väl alla män sikta in sig på en så ful partner som möjligt för att minimera antalet intressenter. Alternativt hänga ett lakan över sin partner.
Citera
2026-08-30, 16:15
Avstängd
Citat:
Jag förstår, du tror att alla har en benägeneht för otrohet bara för att du själv har det. "Hon kan inte hålla benen isär", jo, värdesätter hon förhållandet så är det just vad hon kan göra, hur het rörmokaren än må vara.

Du klarar inte att motstå en sexig tjej även om du är i ett förhållande, men det innebär inte att andra människor fungerar likadant. Är man någorlunda mogen och respektfull så låter man inte kroppsliga begär styra en på det sättet. Då är otrohet inget alternativ.

Känner du att du behöver begränsa din partner på det där sättet så är det antingen dig eller din partner som det är fel på. Har ni en sund relation så föreligger ingen risk för otrohet.

Men det är ju det du helt missar, du vet aldrig om en relation är 100% sund.
Finns huuuuur många som helst, både killar och tjejer som tyckt att dom haft världens bästa förhållande men sen händer en tillfällighet som gör att man är otrogen.
Det kan handla tex om att du är på fest, du och din partner har lite småbråk, du går hem men hon sitter kvar , blir lite full och rätt vad det är kommer en kille och tröstar henne.
Hon år en kram, kan inte kontrollera sig och sina känslor och rätt vad det är har hon en annan kuk i sig.
Detta händer i verkligheten och är inget man vill ska hända en själv.
Därför vill man såklart undivka liknande situationer där ens partner kan vara otrogen av egen vilja eller att hon blir så pass uppvaktad att hon inte kan stå emot.

Jag har aldrig varit otrogen med någon av mina tjejer men skulle jag bli lite småfull på en fest och någon tjej börjar limma på mig som fan så ser jag absolut en möjlighet att det hade kunnat slutat med att jag knullar henne.

Det är precis som att du frågar någon om dom skulle kunna mörda någon.
Säger du nej har du fel eftersom det beror helt på situationen.
Dom flesta skulle rent instinktivt attackera och försöka oskadliggöra en person som håller på att skada deras barn tex.
Det du inte förstår är att mänskskor är djur och ja, det finns dom som inte är otrogna men samtidigt, hur många tillfällen tror du dom haft där dom kunnat vara otrogna eller att dom har haft en tillfällig svacka i förhållandet och precis då kommer någon och raggar på dom?

Dom festa som är i ett bra förhållande vill inte var otrogna, det förstår nog alla, men jag säger att man inte ska låta en otrohetssituation uppstå heller, tex genom att jag som kille drar på poolparty med 5 halvnakna brudar eller att min flickvän inte sover över hos sitt ex ensam som hon känt i 7 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in