2026-08-29, 17:35
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du har samma åsikter som de eller är du bara osäker i ditt förhållande?

Nej. Men jag är människa, med många fel och brister, vilket jag också tror att de flesta andra också är.

Är man i en relation, kanske en familj, med barn. Så tycker jag att det är viktigt att det är prio. Jag tycker då att det är rimligt att de innebär vissa begränsningar. Ex. minimera risken för snedsteg.

Missförstå mig rätt. Ja nekar inte någon annan att välja att leva som dom vill.
Citera
2026-08-29, 17:36
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej.

Spännande! Kan du utveckla varför?
Citera
2026-08-29, 17:39
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Om de är bögar
Citera
2026-08-29, 17:39
Medlem
mikkelbergs avatar
Var tycker eran partner om när ni själva gör likadant?

Ja, vad tycker din flickvän om att du sover över hos din tjejpolare?
Citera
2026-08-29, 17:40
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Med anledning av det som är the ”heta potatis” just nu - jag menar förstås Urbans krav på sin nya fru att icke hava manliga vänner - så undrar jag vad vi tycker här på flashback? Kan man ha både partner och nära vänner av motsatt kön?

https://www.expressen.se/noje/gvfo-urban-om-kritiken-om-jag-ville-kontrollera-hade-jag-inte-sagt-nat/

Det gäller alltså ett par i svt-programmet Gifta vid första ögonkastet, mannen har som krav att hon inte har manliga vänner.

Jag vet att det finns en tv-tråd, men jag vill här gärna diskutera själva relationsbiten.

Ja herregud det är en självklarhet. Men vi får hoppas att den dagen dröjer.
Citera
2026-08-29, 17:52
Medlem
dwgs avatar
Många män har svårt för detta,
Skaffa självförtroende så är problemet löst,

Frun har manliga vänner, ser inget konstigt med det.

Nu kommer många skrika, dom vill knulla osv
Alltså dom utan självförtroende
Citera
2026-08-29, 17:57
Medlem
Nu är jag visserligen singel. Men om jag hade haft kvinnlig partner, är själv kille. Förutsatt att jag litar på henne och litar på hennes vänner så absolut får hon ha det. Men märker jag att hon smyger med sina vänner som kanske inte ens vet vem jag är, och "ny" manlig vän börjar nämnas som jag inte får träffa. Då skulle jag ju inte lita på henne och då hade det ändå inte fungerat med henne.
Citera
2026-08-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Nej. Men jag är människa, med många fel och brister, vilket jag också tror att de flesta andra också är.

Är man i en relation, kanske en familj, med barn. Så tycker jag att det är viktigt att det är prio. Jag tycker då att det är rimligt att de innebär vissa begränsningar. Ex. minimera risken för snedsteg.

Missförstå mig rätt. Ja nekar inte någon annan att välja att leva som dom vill.

Var drar man den gränsen då känner du? Får hon prata glatt med manliga grannar eller jobba över med manlig chef?
Citera
2026-08-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Skaffar man en brud från Stockholm så får du räkna med att hon har en massa killkompisar. Många män i Stockholm är väldigt feminina.

Tror också det är vanligare i Stockholm. Själv har jag noll nära kvinnliga vänner och ingen tjej jag varit tillsammans med har haft nära manliga vänner. Att dra en röd linje där har jag aldrig ens funderat kring eftersom situationen ej ens uppstår.

Känns väldigt märkligt att sexuell spänning inte skulle uppstå om man umgås nära och båda två är attraktiva med kompatibla sexuella läggningar.
Citera
2026-08-29, 17:59
Medlem
Hon kan väl skilja sig? Det är väl hela grejen med programmet? De är fria att gå om det inte fungerar med matchningen.

Anmälan för en åsikt som denna?

Sen, TS, jag ahr aldrig haft förhållande tyvärr. Men jag hade varit ok med manliga vänner ja. Man måste kunna lita på sin partner.

Ska hon/han inte få jobba med motsatta kön då heller?

De kanske är iväg o har sex på toan/bilen/trucken/mötesrummet på jobbet?
Citera
2026-08-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Män bör försöka förstå hur kvinnor resonerar kring detta och sluta oroa sig för att vi, likt män, vill sätta på allt med puls.

Kvinnor ljuger alltid för att framstå som mindre slampiga. Ligg med en tjej på första dejten och hon kommer bedyra att hon aldrig någonsin tidigare legat med en kille innan dejt 5.
Citera
2026-08-29, 18:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jo men du är ju ett särfall på så sätt att du är fullständigt nöjd med att upprepa samma sak år ut och år in. Finns inget intellekt finns inget att utveckla eller underhålla. Det är tömma och glömma och stöter något hinder emot super man dem under bordet så enda målet blir uträttat.
Du är en one trick Pony och då måste det vara nästintill omöjligt att sätta sig in i att det finns mer komplexa hjärnor

Men intressant att höra din syn på saken.
För mig vore det komplett omöjligt att begära att en partner säger upp bekantskapen med vissa vänner eftersom vi blivit ett par. Hade en partner till mig krävt något sådant hade jag ärligt talat ifrågasatt mitt eget förnuft. Och förmodligen dumpat strax efter.

Fast nu var det ju inte så att jag krävde det utan hon tog det beslutet själv. För övrigt så slutade vi väl båda två i princip att lattja med kompisar (alltså kompisar av samma kön då), när vi var lediga så ville vi vara tillsammans. Och vi har i alla fall varit ett par nu i typ 16 år. Nej, alla är ju inte stöpta i samma form och mitt förhållande liknar förmodligen inte ditt.

Och ja, mycket upprepningar blir då man måste tala om för alla nya medlemmar hur saker och ting går till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in