2026-08-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Kan man inte ha annat utbyte än sex? Har du några kvinnliga vänner?

Nej det kan man inte, män och kvinnor kan inte vara vänner. Jag har inte och har aldrig haft några kvinnliga vänner då jag aldrig har haft behov av reservfitta, men jag vet att många andra har det.
Citera
2026-08-29, 19:01
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej det kan man inte, män och kvinnor kan inte vara vänner. Jag har inte och har aldrig haft några kvinnliga vänner då jag aldrig har haft behov av reservfitta, men jag vet att många andra har det.

Låter mest som att du inte kan ha det. Jag blir nyfiken på hur det är att vara du, samtidigt som jag inte blir det.

Eftersom det är många som hävdar motsatsen, vad tror du att det kan bero på? Hur går deras resonemang?
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-08-29 kl. 19:08.
Citera
2026-08-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Låter mest som att du inte kan ha det. Jag blir nyfiken på hur det är att vara du, samtidigt som jag inte blir det.

Eftersom det är många som hävdar motsatsen, vad tror du att det kan bero på? Hur går deras resonemang?

Jag vet inte varför du frågade om en förklaring när du uppenbarligen inte är intresserad av att höra det.
Citera
2026-08-29, 19:17
Medlem
Kontrol är inte kärlek i min värd.
En partner till mig hade fått jobba med sig själv om han hade det kravet eller så hade det tagit slut.
Mina intressen och arbete är fullt av män. Min partner är min partner och inte min siamesiska tvilling.
Citera
2026-08-29, 19:19
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag vet inte varför du frågade om en förklaring när du uppenbarligen inte är intresserad av att höra det.

Jodå, är alltid intresserad av hur andra tänker. Särskilt hur andra tänker att andra tänker. Jag gick tillbaka lite för att läsa. Tänker du att andra har det för att ha ett reservligg?
Citera
2026-08-29, 19:34
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullo-modo
Kontrol är inte kärlek i min värd.
En partner till mig hade fått jobba med sig själv om han hade det kravet eller så hade det tagit slut.
Mina intressen och arbete är fullt av män. Min partner är min partner och inte min siamesiska tvilling.

Det handlar väl inte om kontroll, utan om gemensamma värderingar.

Det är väl inte konstigare än att man lever i ett öppet förhållande.
Citera
2026-08-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det handlar väl inte om kontroll, utan om gemensamma värderingar.

Det är väl inte konstigare än att man lever i ett öppet förhållande.
För mig skulle det vara det då jag även skulle få ge upp mina intressen. Så för mig skulle det bli social isolering från omvärlden som han kontrollerade.

För mig är det självklart med att ha intressen som inte partnern hänger med på, även mina föräldrar hade det så.
Citera
2026-08-29, 19:55
Medlem
Det är både olämpligt och omöjligt så Urban har helt rätt.Jag har aldrig i hela mitt liv haft kvinnlig vän,man bara stirra på varann som två idioter de få gångerna man försökte vara vänner och det kändes onaturligt och psykfall om det hela.
Citera
2026-08-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
https://youtu.be/T_lh5fR4DMA
”Why women and men cant be friends”

3 minuters video. Att alla kvinnor svarade JA och männen svarade NEJ gör att man förstår varför män har svårare med att deras kvinnliga partners hänger med andra män.

Ja, det var ju nästan väntat. Killarna som var vänner var ju inget annat än tänkbara reserver för de där tjejerna om det skiter sig med deras partner.
Citera
2026-08-29, 20:02
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullo-modo
För mig skulle det vara det då jag även skulle få ge upp mina intressen. Så för mig skulle det bli social isolering från omvärlden som han kontrollerade.

För mig är det självklart med att ha intressen som inte partnern hänger med på, även mina föräldrar hade det så.

Men jag skulle aldrig ingå ett förhållande med en tjej som hade massa manliga intressen och manliga vänner.
Citera
2026-08-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejochhej06
Jag brukar säga såhär, kolla på hur dina föräldrar betedde sig, hade dom verkligen kompisar av motsatt kön som dom umgicks med?

Typ att din mamma ba: "nu drar jag till johan och spelar lite kort och dricker lite vin".
Eller att din pappa drog utomlands med en kvinlig vän, nej, sånt hände fan aldrig för de flestas föräldrar.

Om våra föräldrar umgicks med några så gjorde dom ofta det tillsammans med dom, inte så att min pappa drogensam till deras kvinliga bekanta på middag om min mamma blev sjuk.
Man kan ha bekanta eller kollegor av motsatt kön såklart so man umgås med på jobbet eller stannar och pratar lite med på stan men knappast mer än så.
Vilken idiotisk sägning. Varför skulle någonting vara rimligt bara för att ens föräldrar gjorde det? Mina föräldrar var stundtals rasistiska och homofobiska, vilket jag förstår bara var trångsynthet, att mina föräldrar gav uttryck för dessa värderingar på grund av att de inte förstod bättre. Jag som förstår bättre gör däremot inte om samma misstag. Precis som jag inte gör om misstaget att agera utifrån gamla svartsjukenormer. Det kallas utveckling.
Citera
2026-08-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Men jag skulle aldrig ingå ett förhållande med en tjej som hade massa manliga intressen och manliga vänner.
Kräver sin man att kunna vara partner med en kvinna som jagar, nackar höns och kör stora maskiner, inget för veka med dåligt självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in