2026-08-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unitrequired-001
Ska hon/han inte få jobba med motsatta kön då heller?

De kanske är iväg o har sex på toan/bilen/trucken/mötesrummet på jobbet?

Kollegor är förmodligen en av de vanligaste personerna att vara otrogen med. Så ditt inlägg är inte så orealistiskt.

Sverige har dock väldigt könssegregerad arbetsmarknad vilket minskar risken en del.
Citera
2026-08-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast nu var det ju inte så att jag krävde det utan hon tog det beslutet själv. För övrigt så slutade vi väl båda två i princip att lattja med kompisar (alltså kompisar av samma kön då), när vi var lediga så ville vi vara tillsammans. Och vi har i alla fall varit ett par nu i typ 16 år. Nej, alla är ju inte stöpta i samma form och mitt förhållande liknar förmodligen inte ditt.

Och ja, mycket upprepningar blir då man måste tala om för alla nya medlemmar hur saker och ting går till.
Ok. Anar att du därinne någonstans är en rätt bra man för din kvinna. För det mesta åtminstone.
Citera
2026-08-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unicase
Kollegor är förmodligen en av de vanligaste personerna att vara otrogen med. Så ditt inlägg är inte så orealistiskt.

Sverige har dock väldigt könssegregerad arbetsmarknad vilket minskar risken en del.

Jo det är sant, har sett kollegor gifta sig o sen skilja sig.

Annan misstänkt otrogenhet.

Massa kul på AW osv.

Detta är olika kontorsjobb.

Tyvärr personligen aldrig upplevt något sexuellt.

MEN det blir så tråkigt med korvfest-jobb. Antar det är lika tråkigt med taco-jobb.
Citera
2026-08-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ja givetvis. Sånt där har jag aldrig brytt mig om. Jag är nog den minst svartsjuka man som någonsin skådats.
Ni är väl säkert swingers också din lilla cuck?
Citera
2026-08-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Med anledning av det som är the ”heta potatis” just nu - jag menar förstås Urbans krav på sin nya fru att icke hava manliga vänner - så undrar jag vad vi tycker här på flashback? Kan man ha både partner och nära vänner av motsatt kön?

99% av alla som förfasas över vad Urban säger har förmodligen krav på att deras partner absolut inte får ha sex med någon annan. Så om det är fel att ha krav i förhållandet så bör de ju genast föreslå öppet förhållande till sin partner.
Citera
2026-08-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Spännande! Kan du utveckla varför?

För att min flickvän inte är en hora och inte har någon anledning att hålla reserver.
Citera
2026-08-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unicase
99% av alla som förfasas över vad Urban säger har förmodligen krav på att deras partner absolut inte får ha sex med någon annan. Så om det är fel att ha krav i förhållandet så bör de ju genast föreslå öppet förhållande till sin partner.

Så det är hårda krav eller inga krav som gäller tycker du själv?
Citera
2026-08-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast nu var det ju inte så att jag krävde det utan hon tog det beslutet själv. För övrigt så slutade vi väl båda två i princip att lattja med kompisar (alltså kompisar av samma kön då), när vi var lediga så ville vi vara tillsammans. Och vi har i alla fall varit ett par nu i typ 16 år. Nej, alla är ju inte stöpta i samma form och mitt förhållande liknar förmodligen inte ditt.

Och ja, mycket upprepningar blir då man måste tala om för alla nya medlemmar hur saker och ting går till.

Om hon hade ändrat sig idag, hade det varit ok för dig?
Citera
2026-08-29, 18:37
Avstängd
Nope.
Men det är ju något man märker under tidiga delar av förhållandet..

Citat:
Med anledning av det som är the ”heta potatis” just nu - jag menar förstås Urbans krav på sin nya fru att icke hava manliga vänner - så undrar jag vad vi tycker här på flashback? Kan man ha både partner och nära vänner av motsatt kön?

https://www.expressen.se/noje/gvfo-urban-om-kritiken-om-jag-ville-kontrollera-hade-jag-inte-sagt-nat/

Det gäller alltså ett par i svt-programmet Gifta vid första ögonkastet, mannen har som krav att hon inte har manliga vänner.

Jag vet att det finns en tv-tråd, men jag vill här gärna diskutera själva relationsbiten.
Citera
2026-08-29, 18:38
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
För att min flickvän inte är en hora och inte har någon anledning att hålla reserver.

Kan man inte ha annat utbyte än sex? Har du några kvinnliga vänner?
Citera
2026-08-29, 18:39
Medlem
Citat:
Så det är hårda krav eller inga krav som gäller tycker du själv?

Folk får ha vilka krav de vill för mig. Men om man förfasas över att andra sätter gränser i sina relationer bör man se till att man har noll begränsningar gällande vad ens egen partner får göra. Annars är det bara hycklande moralpanik.
Citera
2026-08-29, 18:47
Medlem
Jag brukar säga såhär, kolla på hur dina föräldrar betedde sig, hade dom verkligen kompisar av motsatt kön som dom umgicks med?

Typ att din mamma ba: "nu drar jag till johan och spelar lite kort och dricker lite vin".
Eller att din pappa drog utomlands med en kvinlig vän, nej, sånt hände fan aldrig för de flestas föräldrar.

Om våra föräldrar umgicks med några så gjorde dom ofta det tillsammans med dom, inte så att min pappa drogensam till deras kvinliga bekanta på middag om min mamma blev sjuk.
Man kan ha bekanta eller kollegor av motsatt kön såklart so man umgås med på jobbet eller stannar och pratar lite med på stan men knappast mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in