2026-08-29, 15:17
Medlem
Med anledning av det som är the ”heta potatis” just nu - jag menar förstås Urbans krav på sin nya fru att icke hava manliga vänner - så undrar jag vad vi tycker här på flashback? Kan man ha både partner och nära vänner av motsatt kön?

https://www.expressen.se/noje/gvfo-urban-om-kritiken-om-jag-ville-kontrollera-hade-jag-inte-sagt-nat/

Det gäller alltså ett par i svt-programmet Gifta vid första ögonkastet, mannen har som krav att hon inte har manliga vänner.

Jag vet att det finns en tv-tråd, men jag vill här gärna diskutera själva relationsbiten.
Citera
2026-08-29, 15:20
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det gäller alltså ett par i svt-programmet Gifta vid första ögonkastet, mannen har som krav att hon inte har manliga vänner.

Jag vet att det finns en tv-tråd, men jag vill här gärna diskutera själva relationsbiten.
Skaffar man en brud från Stockholm så får du räkna med att hon har en massa killkompisar. Många män i Stockholm är väldigt feminina.
Citera
2026-08-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Skaffar man en brud från Stockholm så får du räkna med att hon har en massa killkompisar. Många män i Stockholm är väldigt feminina.

Aha! Är det annat ute i landet, menar du?
Citera
2026-08-29, 15:25
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Aha! Är det annat ute i landet, menar du?
Jag upplever det som att det inte är lika vanligt utanför Stockholm.
Citera
2026-08-29, 15:26
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Han har ju mansgrupper sicken fjant! Självklart får min partner ha manliga vänner, jag har kvinnliga så det är inget problem, om man kan lita på varandra i ett långt förhållande som mitt!
Citera
2026-08-29, 15:30
Medlem
halaltarzans avatar
Vi har inte några vänner av motsatt kön. Sen är det ju lite skillnad också, har du en ung snygg brud som det bara ångar göka om eller ett gammalt spöke på 60+. Tror det senare är tämligen vanligt där männen inte har något emot att hans kärring har manliga vänner.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-29 kl. 15:35.
Citera
2026-08-29, 15:35
Medlem
Europes avatar
Jag accepterar inte ens att ha en partner.
Citera
2026-08-29, 15:40
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Med anledning av det som är the ”heta potatis” just nu - jag menar förstås Urbans krav på sin nya fru att icke hava manliga vänner - så undrar jag vad vi tycker här på flashback? Kan man ha både partner och nära vänner av motsatt kön?

https://www.expressen.se/noje/gvfo-urban-om-kritiken-om-jag-ville-kontrollera-hade-jag-inte-sagt-nat/

Har ju inte exakt det problemet pga homogejjerier - men min man får ha vilka vänner han vill. Om man inte kan lita på varandra är det ingen ide att vara ihop alls.
Citera
2026-08-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vi har inte några vänner av motsatt kön. Sen är det ju lite skillnad också, har du en ung snygg brud som det bara ångar göka om eller ett gammalt spöke på 60+. Tror det senare är tämligen vanligt där männen inte har något emot att hans kärring har manliga vänner.

Är det ett aktivt val av er som par eller har det bara fallit sig så? Har ni varit tvungna att säga upp kontakten med vänner?
Citera
2026-08-29, 15:58
Medlem
BombaySaphires avatar
Ja.
Citera
2026-08-29, 15:58
Medlem
Nej.
Citera
2026-08-29, 16:00
Medlem
Silltunnas avatar
Ja givetvis. Sånt där har jag aldrig brytt mig om. Jag är nog den minst svartsjuka man som någonsin skådats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in