2026-08-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det som är intressant är att en majoritet i Sverige skulle inte klara av att bygga sin egen bostad själv och framförallt inte bruka jorden, odla och försörja sig själva den vägen 😆 Du skulle definitivt inte klara av att bygga en hydda av koskit.

Många sitter där i i sina jävla lägenheter och trycker framför datorn och tror att de har kunskap.
Jodå. Hade jag bara materialet så. Har ändå byggt min egen friggebod. Som barn byggde jag både riskojor och kojor av spillvirke och grävde en jordkula.
Citera
2026-08-14, 11:59
Medlem
Zoologens avatar
Vill inte generalisera, men tycker att männen är tämligen lata. Jobbar inom vården och de killar vi haft har man inte kunnat lita på att de kom till jobbet eller ej. Många unga kvinnor jobbade seriöst och var till stor nytta. Medelålders kvinnor var si så där.

Inte konstigt om karlarna är loja, se bara hur småpojkar skäms bort av mödrarna som om de vore världens medelpunkt.
Citera
2026-08-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Därför att Afrika var koloniserat av den onda vita mannen. Att Japan blev atombombat två gånger och enda lyckades bygga upp sitt land relativt fort ska vi dock inte prata om.
Jag fattar inte. Ett folk som blir bokstavligen bombat till stenåldern lyckas bättre än en tidigare koloni.

Dock stämmer inte ditt påstående.
1. Liberia var inte en koloni, inte heller haiti eller Etiopien.
2.
Singapore och Hongkong däremot var båda kolonier så ditt argument faller så jävla hårt att man undrar om det är natt eller dag.

Om ditt argument skulle varit sannt angående ex kolonierna så borde Singapore fortfarande vara en slum
Citera
2026-08-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tage Danielsson om (korkade) generaliseringar:

Vissa människor är lata.
Vissa negrer är lata.
Vissa vita är inte lata.
Vissa negrer är mycket lata.
Vissa vita är lite lata.
Negrer är i allmänhet lata.
Vita är sällan lata.
Det finns lättingar här i världen, mest negrer.
Negrer är lata.
Vad du verkar lat. Är du neger?
Det var mig en flitig neger. Han måste vara vit.

HAHA! Tack för den
Citera
2026-08-14, 13:12
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Du har bara träffat några stycken? Då får vi hoppas du blir ett av de första svenska offren för såssarnas tvångsblandning de planerar efter att vunnit valet med hjälp araber och negrer.

Ja som jag är säker på att de kommer från Afrika, de andra vet jag inte var de kommer ifrån! Svenska medborgare har rätt att rösta, förstår att du inte gillar det, blir svårt att tvångsblanda bland de villor som är oerhört dyra där jag bor så det blir nog du som utsätt för det, inte jag!
Citera
2026-08-14, 13:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Jag fattar inte. Ett folk som blir bokstavligen bombat till stenåldern lyckas bättre än en tidigare koloni.

Dock stämmer inte ditt påstående.
1. Liberia var inte en koloni, inte heller haiti eller Etiopien.
2.
Singapore och Hongkong däremot var båda kolonier så ditt argument faller så jävla hårt att man undrar om det är natt eller dag.

Om ditt argument skulle varit sannt angående ex kolonierna så borde Singapore fortfarande vara en slum
Mitt inlägg var ironi.
Citera
2026-08-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja som jag är säker på att de kommer från Afrika, de andra vet jag inte var de kommer ifrån! Svenska medborgare har rätt att rösta, förstår att du inte gillar det, blir svårt att tvångsblanda bland de villor som är oerhört dyra där jag bor så det blir nog du som utsätt för det, inte jag!

De planerar just det i Nacka. Googla får du se.
Citera
2026-08-14, 13:17
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Samma här, de afrikaner jag mött har varit intellektuella och intelligenta till skillnad från många infödda svenskar.

Ja läkare kan man ju inte kalla för lata med lång utbildning bakom sig däremot är många svenskar både korkade och lata, ofta röstar de på Sd!
Citera
2026-08-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja läkare kan man ju inte kalla för lata med lång utbildning bakom sig däremot är många svenskar både korkade och lata, ofta röstar de på Sd!

Sant. Och rasism och fördomar tyder på både lathet och ointelligens. Istället för att vidga sina vyer och lära känna människor från olika kulturer och av olika folkslag.
Citera
2026-08-14, 13:29
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
De planerar just det i Nacka. Googla får du se.

Bra att jag inte bor där utan i ett fint villakvarter med lite omsättning på husen!
Citera
2026-08-14, 13:35
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Finns det nån studie av någon afrikan att jämföra med så man kan få båda sidorna?
Thomas Sowell är neger, sk afro-american. Duger det?
Senast redigerad av Pausanias 2026-08-14 kl. 13:45.
Citera
2026-08-14, 13:37
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Berätta gärna mer om den homogena folkgruppen ”afrikaner”. Är det ättlingar till de europeiska nybyggarna i Sydafrika som avses? Eller blandar ni egyptier, somalier och pygméer som om de vore nån slags kuckelimuckras?
Du vet att man inte får kalla negrer för negrer, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in