2026-08-14, 13:43
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Dom absolut lataste jag stött på inom arbete är helt ärligt infödda svenskar. Dom få afrikaner jag jobbat med har skött sig bra.
Sök in till Cambridge!
Citera
2026-08-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Östafrikaner har typ 93% arbetslöshet i sverige (somalier) "slitvargar"

Antar att du är somalier eller något.

Nej, jag är varken somalier eller afrikan.
Men du tycks ha en somaliers läsförståelse.
De jag beskrev som slitvargar handlar om nyanlända utan PUT, som jobbar. Hur den stora majoriteten arbetslösa somalier är kan jag inte svara på eftersom jag inte haft med dem att göra.

De flesta somalier jag haft att göra med var unga, svenska medborgare.
Dessa hade inga som helst positiva egenskaper.
Citera
2026-08-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Bra att jag inte bor där utan i ett fint villakvarter med lite omsättning på husen!
Precis så som i Nacka.
Citera
2026-08-14, 14:17
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Precis så som i Nacka.
Ok vad är problemet då?
Citera
2026-08-14, 14:26
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Du vet att man inte får kalla negrer för negrer, eller hur?

Ah, den homogena folkgruppen ”negrer”? Okej, då är jag med!
Citera
2026-08-14, 15:25
Medlem
Latheten ligger nedärvt i deras gener för att spara energi i värmen. Sedan finns det mycket forskning på att de har ett lägre IQ, Blir ingen skillnad när de flyttar till Europa. De är lata, lågbegåvade och den dagliga uppgiften är att alltid hassla någon. 🙃🙂
Citera
2026-08-14, 16:07
Medlem
Negrer som folkgrupp är ju lat korkad och har låg impulskontroll.
Men när det kommer till individ finns det ju otroligt driftiga och smarta negrer.
Men det är klart det blir svårare att hitta just dom bland negerpopulationen kontra den vita.

Jag har aldrig arbetat med negrer så vet inte hur det är.
Desto mer indier. Det är lite speciellt.
Citera
2026-08-14, 16:13
Medlem
Vad jag har lagt märke till är att "dom" ( människor som jag arbetat med som kommer från Afrika ) liksom har mer gränser för vad som är under deras värdighet att göra, dom är mer känsliga för när kunder är otrevliga/har krav, och dom tycker att dom inte ska behöva göra saker som är tungt, bära och lyfta och sådant.
Medan svenskar gör allt möjligt därför att dom vet att det är deras jobb och om någon är otrevlig så tar man det ( men svär eller småskrattar förstås inombords) man har förståelse för att dementa och äldre säger knäppa saker, att folk som kommer från rika miljöer kan vara lite bortskämda, man tar det inte personligt och kräver inte en ursäkt eller går till motangrepp eller kontaktar arbetsgivaren och klagar.
Att äta är också viktigt, om dom inte har hunnit äta i tid blir det en stor grej. Det blir som när barn är hungriga och låter som dom ska dö om dom inte får någonting att äta när det var tänkt att dom skulle äta.
Och hann dom inte äta NU så pratas det om det som att var är en jättegrej långt efteråt, och dom vill ha sympati,som att jag också ska tycka att det är en stor grej.
Jag kan liksom äta en banan i farten, jag tycker inte att det är hela världen. Jag vet att jag kan äta när jag kommer hem.
Sedan uppfattar jag det som att många inte förstår konceptet av ett schema, tidpunkter och olika insatser och sådant.
Jag tror inte att chefer förstår hur illa det är med den detaljen.

Jag hade fördomen att folk från Afrika var fattiga och vana att leva under lite tuffa förhållanden och därför var lite mer sega och hårdhudade än svenskar.

Men de jag jobbar med beter sig som små ( nåja ) bortskämda prinsessor. Och då är det inte folk som har bott i Sverige länge utan folk som kom hit för 10 -15 år sedan och fortfarande inte kan prata svenska.
Det nämner jag därför att vara tydlig med att det inte handlar om hudfärg utan någonting som kommer sig av att dom kommer från Afrika. Deras barn som föds och växer upp här blir nog inte likadana.
Citera
2026-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Mitt inlägg var ironi.
Haha insåg det försent.
Citera
2026-08-14, 17:19
Medlem
Jazkers avatar
De är rika i sina hemländer för att de äger 40 getter, men här i Sverige har de kanske en uska-lön som täcker det mesta för att betala räkningarna. Därför arbetar de inte lika hårt här som när de sköter sina getter i hemlandet.
Citera
2026-08-14, 17:34
Medlem
Europes avatar
Jag har mest reagerat på att svarta (runtomkring mig i vardagen) verkar ofta så långsamma och inte minst är i vägen. Åtminstone kvinnorna. De utgör endast några procent av befolkningen där jag bor, men om någon blockerar min väg, så är det med 99% sannolikhet en svart person (och i regel kvinna). De där med långsamheten känns ju lite lustigt, då svarta ju dominerar inom vissa sporter och dessa idrottare lär ju i stället vara snabba utav bara tusan.
Senast redigerad av Europe 2026-08-14 kl. 17:36.
Citera
2026-08-14, 17:41
Medlem
DonaldBidens avatar
Kung Leopold försökte få pli på de, men britterna sabbade hans planer!

Kanske kan Sverige styra upp skutan när det somaliska projektet går i lås och vi blir herrar över Afrikas horn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in