2026-08-13, 21:41
Medlem
Är detta verkligen sant?
Var en bekant som pratade om hur lata afrikanerna var på hans restaurang där han arbetar.
Hur dom skyller ifrån sig, tar cred för andras jobb, smörar för chefer, skapar drama, är lättkränkta, men framför allt gör så lite som möjligt och så långsamt som möjligt.

Då började jag tänka igenom de få gånger jag själv jobbat med afrikaner, och kom på att för mig själv så har det stämt också. Varenda gång. Jag har med över 25 år i arbetsbranchen inget personligt exempel där en afrikan har arbetat flitigt och varit väldigt duktig. Men jag har inte varit med om så många heller.

Hade en afrikan i plugget, han var extremt lat, klarade inte skolan, försökte våldta en brud senare.
Första afrikanen jag jobbade med var för kanske snart 20 år sedan, i bygg branchen. Så fort chefen åkt iväg så satte han sig och rökte cigarett. Han försökte rida på andras jobb, upptäcktes ju ganska Direkt och han fick kicken.

Men sedan länge nu har jag arbetat inom IT. Har haft in TVÅ afrikaner på många år där, den ena ljög i sitt CV. Visade sig inte kunna ett skit. Drog fötterna efter sig i 2-3 månader tills han fick kicken. Och nu har vi en relativt ny afrikan in bland kollegorna. Vet inte så mycket om han än annat än att han går långsamt med huvudet högt i korridorerna där man ser honom, lite gangsta walk varför han nu tror att det ska vara bra i kontorsmiljö, och att han tydligen har svårt att förstå enkla instruktioner. Så jag har svårt att se att han blir långvarig. Dessutom klär han sig lite som någon slags skejtare (pösiga kläder) fast han är 35+ och alla andra går i chinos och skjortor. Han verkar ha noll intresse av att försöka ge ett seriöst intryck.

Är det verkligen såhär? Är en märkbart stor klick av alla afrikaner väldigt lata eller kanske inte så smarta?
Vad är era erfarenheter? Och om inte lata, vad är dom duktiga på då? Vad har ni sett dom brinna för, och vad har ni sett dom vara väldigt motiverade att göra?
Och nu menar jag alltså afrikaner som är 100% afrikaner, invandrade hit.
Citera
2026-08-13, 21:50
Medlem
Stenballes avatar
Tage Danielsson om (korkade) generaliseringar:

Vissa människor är lata.
Vissa negrer är lata.
Vissa vita är inte lata.
Vissa negrer är mycket lata.
Vissa vita är lite lata.
Negrer är i allmänhet lata.
Vita är sällan lata.
Det finns lättingar här i världen, mest negrer.
Negrer är lata.
Vad du verkar lat. Är du neger?
Det var mig en flitig neger. Han måste vara vit.
Citera
2026-08-13, 21:52
Medlem
Min erfarenhet är att dom arbetar på samma nivå som alla andra, vissa jävligt seriöst för att dom vill ha kvar jobbet och andra kanske lite lojare men inget märkvärdigt egentligen.
Citera
2026-08-13, 22:02
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Är detta verkligen sant?
Var en bekant som pratade om hur lata afrikanerna var på hans restaurang där han arbetar.
Är det verkligen såhär? Är en märkbart stor klick av alla afrikaner väldigt lata eller kanske inte så smarta?
Vad är era erfarenheter?
Thomas Sowell bekräftar detta i sina studier
Ryzard Kapuschinski bekräfta samma sak i sina resor
Celine bekräftar samma sak i sin bok

'så, ja, det verkar nog stämma.

Det vita europa slutar i Calais.
Citera
2026-08-13, 22:04
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tage Danielsson
Det var mig en flitig neger. Han måste vara vit.
Det finns ett talesätt "Om du inte är rasist när du åker till Afrika så är du det när du åker därifrån"

Har du varit i Afrika?
Citera
2026-08-13, 22:04
Medlem
Eurodiscos avatar
Min erfarenhet av att varit i tre Afrikanska länder är att svarta afrikaner är korkade och inte nödvändigtvis lata .
Citera
2026-08-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Min erfarenhet av att varit i tre Afrikanska länder är att svarta afrikaner är korkade och inte nödvändigtvis lata .

Hur menar du nu?

Är man automatiskt lat om man är korkad? xD
Citera
2026-08-13, 22:15
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Hur menar du nu?

Man framstår ju oftast som mer lat och trött om man är korkad och har lägre iq eftersom man då har svårare att förstå va man ska göra och förstå instruktioner.
Citera
2026-08-13, 22:16
Medlem
Citat:
Hur menar du nu?

Googla IQ and the wealth of nations.
Citera
2026-08-13, 22:16
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Det finns ett talesätt "Om du inte är rasist när du åker till Afrika så är du det när du åker därifrån"

Har du varit i Afrika?

En äldre släkting till mig var stationerad i två afrikanska länder under några år på 1900-talet, och pratade om sina erfarenheter kring folk, traditioner, levnadssätt, världsbilder och samhällena under flera årtionden efter det, men nej, jag har aldrig varit där själv.
Du då?
Citera
2026-08-13, 22:22
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Har bara träffat på några stycken, de var läkare!
Citera
2026-08-13, 22:23
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Thomas Sowell bekräftar detta i sina studier
Ryzard Kapuschinski bekräfta samma sak i sina resor
Celine bekräftar samma sak i sin bok

'så, ja, det verkar nog stämma.

Det vita europa slutar i Calais.

Finns det nån studie av någon afrikan att jämföra med så man kan få båda sidorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in