2026-08-14, 10:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Precis. Jag har varit i Afrika och med på resan var en ingenjör som tidigare varit där för att utbilda dom i vad jag minns var att bygga hus, tror han höll på med lantmäteri eller något sådant. Ganska snart märkte man att de inte kunde ta till sig utbildningen. Det är vanligt att man svarar ”ja” trots att man inte förstår, tydligen för att man tror att man gör den andre nöjd då.

Ta detta plus ett varmt klimat och då haglar inte innovationerna. Det är inte Afrikanernas fel men det fungerar dåligt i ett västerländskt samhälle.
Det där är klassiskt på mitt jobb också. Man förklarar en uppgift, försäkrar sig om att de förstått instruktion, "ja, jag förstår". Sedan gör man helt fel eller t.o.m. skiter i att försöka lösa uppgiften. Det är som att personer som har låg intelligens saknar förmågan att tänka två, tre steg framåt. Man lever i nuet.
Citera
2026-08-14, 10:51
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
"You know, Fettsugning, here people do no want to work, we want to dance, chill and sleep."
Ja dom saknar helt ambition, det räcker för dom att sitta på röven och se på då livet passerar. Det är därför deras länder ser ut som dom gör.
Citera
2026-08-14, 10:59
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Ganska intressant egentligen.
Japan blev bombat med två atombomber, och var är Japan idag?
Men typ Kongo är en lerhåla sedan 100 år.
Olika intellekt
Jepp, och det är precis enligt IQ-forskningen på området. 106 i Japan och 89 i Kongo. På vissa delar av Afrika är det nere på 60-70, vilket räknas som utvecklingsstörning. Det är svårt att bygga upp ett land om genomsnittsinvånaren är utvecklingsstörd.
Citera
2026-08-14, 11:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Varför utvecklas inte Afrika från sin u-lands status om det du skriver är sant
Därför att Afrika var koloniserat av den onda vita mannen. Att Japan blev atombombat två gånger och enda lyckades bygga upp sitt land relativt fort ska vi dock inte prata om.
Citera
2026-08-14, 11:02
Medlem
Jag har genom åren kommit i kontakt med enormt många afrikaner ifrån Afrika och dess alla hörn och deras diaspora att göra. Jobbsammanhanget har mestadels varit fabriker, med hantverkare och lagerpersonal.

Östafrikaner:
Mycket lik araberna i beteende.
De nyanlända, utan PUT, är ofta ödmjuka slitvargar som t.o.m. jobbar under pauserna.
Andragenerationsinvandrarna är lata, fuskar och inte speciellt intresserad av att göra ett bra jobb.

Väst-, central- och sydafrikaner:
Lata, fuskar, sjukar sig ofta, men när de väl jobbar är de jävligt snabba och effektiva.

Afrolatinos:
De rasblandade är ofta mycket händiga och med hög arbetsmoral. Mycket lik import-araberna, men med västafrikanernas kvickhet och öga-hand koordination.
Jag har haft att göra med relativt få svarta sydamerikaner, men de få tycktes mindre kompetenta och mer västafrikanska av sig i flera bemärkelser än de tydligt rasblandade.
Citera
2026-08-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
IQ är ett mått på hur duktig man är på att lösa kluriga uppgifter enligt västerländskt mönster.

Det finns ingen skillnad i intelligens mellan olika folkgrupper.

Fortsätt tro på det om det gör dig glad.
Citera
2026-08-14, 11:08
Medlem
Har aldrig sett en svart person jäkta, stressa typ springa till bussen
Citera
2026-08-14, 11:19
Medlem
Ambityps avatar
Är detta verkligen sant?

Var en bekant som pratade om hur lata Flashbackarna var på hans restaurang där han arbetar.
Hur dom skyller ifrån sig, tar cred för andras jobb, smörar för chefer, skapar drama, är lättkränkta, men framför allt gör så lite som möjligt och så långsamt som möjligt.
Då började jag tänka igenom de få gånger jag själv jobbat med Flashbackare, och kom på att för mig själv så har det stämt också. Varenda gång. Jag har med över 25 år i arbetsbranchen inget personligt exempel där en Flashbackare har arbetat flitigt och varit väldigt duktig. Men jag har inte varit med om så många heller.
Hade en Flashbackare i plugget, han var extremt lat, klarade inte skolan, försökte våldta en brud senare.
Första Flashbackaren jag jobbade med var för kanske snart 20 år sedan, i bygg branchen. Så fort chefen åkt iväg så satte han sig och rökte cigarett. Han försökte rida på andras jobb, upptäcktes ju ganska Direkt och han fick kicken.
Men sedan länge nu har jag arbetat inom IT. Har haft in TVÅ Flashbackare på många år där, den ena ljög i sitt CV. Visade sig inte kunna ett skit. Drog fötterna efter sig i 2-3 månader tills han fick kicken. Och nu har vi en relativt ny Flashbackare in bland kollegorna. Vet inte så mycket om han än annat än att han går långsamt med huvudet högt i korridorerna där man ser honom, lite gangsta walk varför han nu tror att det ska vara bra i kontorsmiljö, och att han tydligen har svårt att förstå enkla instruktioner. Så jag har svårt att se att han blir långvarig. Dessutom klär han sig lite som någon slags skejtare (pösiga kläder) fast han är 35+ och alla andra går i chinos och skjortor. Han verkar ha noll intresse av att försöka ge ett seriöst intryck.
Är det verkligen såhär? Är en märkbart stor klick av alla Flashbackare väldigt lata eller kanske inte så smarta?
Vad är era erfarenheter? Och om inte lata, vad är dom duktiga på då? Vad har ni sett dom brinna för, och vad har ni sett dom vara väldigt motiverade att göra?
Och nu menar jag alltså Flashbackare som är 100% Flashbackare, invandrade hit.
Citera
2026-08-14, 11:24
Medlem
Jag har reagerat på flygplatser där man ser många svarta. De rör sig långsamt. Rullbanden där andra går, där brukar de stå stilla och gärna i vägen.
Konstigt.
Citera
2026-08-14, 11:33
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Jag har genom åren kommit i kontakt med enormt många afrikaner ifrån Afrika och dess alla hörn och deras diaspora att göra. Jobbsammanhanget har mestadels varit fabriker, med hantverkare och lagerpersonal.

Östafrikaner:
Mycket lik araberna i beteende.
De nyanlända, utan PUT, är ofta ödmjuka slitvargar som t.o.m. jobbar under pauserna.
Andragenerationsinvandrarna är lata, fuskar och inte speciellt intresserad av att göra ett bra jobb.

Väst-, central- och sydafrikaner:
Lata, fuskar, sjukar sig ofta, men när de väl jobbar är de jävligt snabba och effektiva.

Afrolatinos:
De rasblandade är ofta mycket händiga och med hög arbetsmoral. Mycket lik import-araberna, men med västafrikanernas kvickhet och öga-hand koordination.
Jag har haft att göra med relativt få svarta sydamerikaner, men de få tycktes mindre kompetenta och mer västafrikanska av sig i flera bemärkelser än de tydligt rasblandade.

Östafrikaner har typ 93% arbetslöshet i sverige (somalier) "slitvargar"

Antar att du är somalier eller något.
Citera
2026-08-14, 11:37
Medlem
Inte nät det gäller att springa efter vita kvinnor 🙄

Viktigare frågan är varför kan inte svarta män hålla sig till de egna kvinnorna ?
Citera
2026-08-14, 11:37
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Polarens exfru är från Afrika. Som många här redan påpekat så har afrikaner ingen tidsuppfattning. Man lever dessutom för dagen och lämnar allt åt Gud. Noll förankring i verkligheten. Vett och etikett är bara att glömma. Och lata så in i helvete. Att gifta sig med en negroid är största misstaget en människa kan begå. Rasblandning ännu värre.

Att ha seriösa djupa diskussioner är bara att glömma. Inte sitter man och resonerar med sin hund där hemma, eller hur? Så varför skulle man då vilja ha en negroid som bara vet hur man knullar och sover. Fyfan.. Afrika är världens jävla shithole
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in