2026-08-07, 23:13
Medlem
auruns avatar
Nu går jag sällan i shorts för det är fult men hade jag inte tyckt det hade jag gjort det året runt.
Vissa människor är väldigt varma av sig, tex jag. Jag kan bara bära t-shirts eller väldigt tunna skjortor annars blir jag varm och svettas som en gris.

Har öppet fönster och fläkt i sovrummet året runt.

Har frysit typ 2 ggr i mitt liv och de minns jag väl.

TLDR; acceptera att folk är olika.
Citera
2026-08-07, 23:37
Medlem
Vad är de för fel på de människor av alla olika färger som gick med vinterjacka när de var 27-28 grader i Malmö den ena dagen nu i veckan då ? Klibbig jävla värme med.

Det är en konstig trend jag uppmärksammat detta året, trots det är varmt så går folk runt i tjocka jackor.
Citera
2026-08-07, 23:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Men snälla, det finns ingen koppling mellan vithet och att gilla shorts. Jag bär shorts så ofta jag kan eftersom jag tycker det är skönare när benen är fria. Om man är varmblodig och inte fryser trots att det "bara" är 17 grader, vad är problemet? Ibland, i temperaturområde 16-18, kombinerar jag skinnjacka och shorts beroende på sol och vind.

Och fryser man är det ens egna problem. Ser du att personen har gåshud får han ju skämmas för att han är felklädd.

Men shorts kan aldrig vara ett etikettsbrott, inte utomhus i stan. Det är såklart inte som om en tjej visar brösten eller om en kille går runt i kalsonger.

Däremot har vi hört det där snacket från vänstern tidigare. Jag minns t ex det där kåseriet "inga shortsmän i innerstaden". Herregud, vem har bestämt att man inte får visa benen bara för att man befinner sig i innerstaden? Visst det finns många bankanställda som rör sig i innerstaden och dessa är finklädda, men det finns ju golfshorts (finklädersshorts). Med en skjorta till kan ingen jävel påstå att detta bryter mot någon klädkod.
Och omvänt, om du bär billiga Adidas-byxor med uttöjda knän i stadens finansdistrikt, eller urtvättad munktröja med noppror, då bör du överväga att skämmas oavsett om byxorna är långbyxor eller shorts.

Så erkänn istället - vilken agenda har ni egentligen med detta att short ska anses mer tabu?

(Att normalisera islam naturligtvis. Muslimer har ju sällan shorts)
Senast redigerad av Skattebrott 2026-08-07 kl. 23:55.
Citera
2026-08-08, 00:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
17 grader som känns som 17 är shortsväder. Man tar bara på sig en tunn jacka, då det är lättare att reglera värmen med överkroppen.
Citera
2026-08-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Hellre det än sunkiga mysbyxor på stan
Citera
2026-08-08, 00:40
Medlem
Är du bög TS? Jag vet folk som går i shorts sent inpå hösten och sedan finns det exemplar som går i shorts vintertid. Det är för att man är bilburen och inte fryser särskilt mycket om benen. Det är skönare att ha shorts än långbyxor.
Citera
2026-08-08, 01:30
Medlem
particulum1s avatar
Haha, sen när har ben överhuvudtaget ens övervägts intellektuellt som en särskilt betydelsefull sexuell dragningskraft hos män, än mindre varit det i praktiken?

Det finns ju en anledning till att ”leg day” på gymmet tenderar att vara en undervärderad dag.

Och att hänvisa till "vita" män gör det dessutom till rasism.
Citera
2026-08-08, 07:54
Medlem
Jordgubbes avatar
Folk som har avvikande beteende kan förstås ha ett rimligt skäl till det (tex en hårt jobbande brevbärare) men det har även beskrivits vara kopplat till tex autism. Då kan det gälla inte bara att ha kortbyxor på vintern utan även täckjacka på sommaren, och relaterat till hur dessa (över)tolkar sinnesintryck eller inte känner av alls.

https://www.autismforum.se/stod-och-insatser/fungera-i-vardagen/sinnesintryck/
Citera
2026-08-08, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
En tjockis kvinna i tights som inte har stringtrosor under, utan istället vanliga trosor som ser ut som en blöja🤢🤢

Då ser jag hellre en vit man i shorts .

Alla da´r i veckan!!! Hur kan man störa sig på bara ben i sommaren? Nåväl. Någonstans måste de ju visa sitt missnöje.
Citera
2026-08-08, 08:22
Medlem
Tradens avatar
Shorts är en nationell plikt så länge temperaturen överstiger 10 grader under sommarmånaderna 🫡
Citera
2026-08-08, 08:28
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
För varmt med shorts!
Århundradets värmebölja i Europa fan
Citera
2026-08-08, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Tvärtom, män ska ha shorts på sommaren. Kvinnor klänning.

Förvuxna pojkar, är ordet du söker. Män bär inte shorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in