2026-08-07, 18:04
Medlem
SegerHelg88s avatar
17 grader är varmt för shorts, kilt, kjol, klänning, läderchaps. Det är din kropp som är svagt byggd.

Fryser du vid 15+ är det nåt du får se över.

Sluta kroppsshamea, för du har en untermenschen kropp.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-08-07 kl. 18:06.
Citera
2026-08-07, 18:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av belovedillusion
Nu är jag visserligen kvinna men väldigt varm av mig så för mig är 17 grader shorts som gäller. Tycker det är varmt trots blåsten så ser inget fel med det. Tycker snarare det är konstigt med alla som verkar tro att det plötsligt är sjukt kallt och har långbyxor och jacka (såg en snubbe med vantar idag eh). Kommer själv inte ha långbyxor förrän i september igen eller längre beroende på hur varmt. Allt över 15 grader är varmt enligt mig.
Har du vackra ben så klagar jag inte, så länge du inte fryser. 💗
Citera
2026-08-07, 18:21
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Romerska soldater hade kjol på sig året runt.
Man fryser inte om benen.

Testa att gå i shorts när det är 25 minus ute Jag lovar dig att det kommer att bli jävligt kallt om benen.
Citera
2026-08-07, 18:35
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Är det sommar så är det sommar.
Citera
2026-08-07, 18:59
Medlem
von Schmerzs avatar
Shortssäsongen börjar i mars och slutar när snön kommer för att stanna. Inte ovanligt att jag möter folk som går med dunjackor, mössa och halsduk när jag har shorts och t-shirt.

För något år sedan hade jag shortspremiär redan i februari, men då var det ovanligt varmt för årstiden.
Citera
2026-08-07, 19:00
Medlem
Tycker du att det är kallt när det är 17 grader behöver du gå till läkaren och kolla upp det. Är det över 5 plusgrader så har jag aldrig långbyxor jösses hur känsliga är vissa idag? Klimathysteri!
Citera
2026-08-07, 19:04
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Testa att gå i shorts när det är 25 minus ute Jag lovar dig att det kommer att bli jävligt kallt om benen.
Är du säker?
Har du testat att ha en tjock päls på dig och varma päls stövlar och inga byxor någongång?
Citera
2026-08-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?
Nu är ju 17 grader inte ens något som påminner om kallt. Således fungerar både långbyxor eller shorts.
Benen fryser man ju inte om i första taget.
Frågan är ju mer passande när det gäller dom märkliga som går i shorts när det är 3 grader ute.
Att du upplever 17 som kallt kanske beror på din övervikt och låga ämnsesomsättning?
Citera
2026-08-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Jag som vit man nära 60 år gömmer mig i källaren. Att vara vit är ju det hemskaste man kan vara i vårat svenska samhälle. 17 grader är sommar. Shorts är okej för alla som känner för det. Tajts på kvinnor... över typ 80-100 kg... njae där kan man diskutera hemskheter i klädsel.

En tjockis kvinna i tights som inte har stringtrosor under, utan istället vanliga trosor som ser ut som en blöja🤢🤢

Då ser jag hellre en vit man i shorts .
Citera
2026-08-07, 19:14
Medlem
Jag fick utstå mycket som barn och har idag svårt att navigera i både mående och känslor.
Citera
2026-08-07, 19:43
Medlem
Jag är en sån. Jag har långärmad men kortbyxor. Svaret är enkelt. Jag fryser inte direkt om benen, det är snarare skönt med lite kyla där.
Citera
2026-08-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?
Mina vader vill alla kvinnor se. Det är som att någon karvat en bit av Gud och placerat på mina underben. Sen så finns de folk som går i mössa när de är typ 20+ grader. Mössa borde vara förbjudet vid 10+ grader.
EDIT. Ja vita män går i shorts för att svarta män klarar nog inte av det i dessa grader du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in