2026-08-07, 12:05
Medlem
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?
Citera
2026-08-07, 12:11
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Romerska soldater hade kjol på sig året runt.
Man fryser inte om benen.
Citera
2026-08-07, 12:11
Medlem
MarcoStars avatar
17 grader är väl inte kallt. Det är vanlig svensk sommartemperatur.

Sen beror det på vad du menar med shorts. Är det korta sådana så passar de bäst på stranden och ingen annanstans, men är de knälånga så är de väl helt okej att ha på stan. Restaurang, helt klart långbyxor - i linnematerial om det är sommar.
Citera
2026-08-07, 12:12
Medlem
Svettigfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Är det smala seniga fina ben att titta på så får gärna fler sådana ben gå i korta shorts 😛 men andra ben kan ha långbyxor 😒
Citera
2026-08-07, 12:14
Medlem
halaltarzans avatar
Har inte många en läcker tatoo på vaden då? Tycker mig se ett samband där jag bor.

Edit. Fast det är ju mer såna där piratbyxor.
Citera
2026-08-07, 12:15
Medlem
george.sthlms avatar
TS verkar något efterbliven.

Så negrer i kortbyxor = OK
Vit man i shorts = För jävligt

Har negrer så mycket snyggare ben frågar sej vän av ordning
Citera
2026-08-07, 12:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan

Här i Göteborg så är det 23-24 grader varmt nu, i solen.
Men ute på stan har jag långbyxor givetvis.
Citera
2026-08-07, 12:17
Medlem
Tittar man på din historik så gillar du inte vita. Men man får ta seden dit man kommer, och acceptera att så här klär sig män i Sverige.
Citera
2026-08-07, 12:20
Medlem
Trolltestets avatar
I Sverige på sommaren så bär man T-shirt och shorts. Det är sen gammalt.
Citera
2026-08-07, 12:20
Medlem
BigBusinesss avatar
Juni till augusti: kortbyxor på om man inte jobbar på kontor.

Väldigt enkel regel.
Citera
2026-08-07, 12:22
Medlem
Jag som vit man nära 60 år gömmer mig i källaren. Att vara vit är ju det hemskaste man kan vara i vårat svenska samhälle. 17 grader är sommar. Shorts är okej för alla som känner för det. Tajts på kvinnor... över typ 80-100 kg... njae där kan man diskutera hemskheter i klädsel.
Citera
2026-08-07, 12:24
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har inte många en läcker tatoo på vaden då? Tycker mig se ett samband där jag bor.

Edit. Fast det är ju mer såna där piratbyxor.
Piratbyxor har ett smeknamn, tyget tog slut byxor

Det räckte inte hela vägen ner, ser bedrövligt ut men kan förstå om snickare och sånt går i dom det ser ju ut som dom väntar på högvatten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in