2026-08-07, 20:53
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Om du ser en svart filur med puffig dunjacka under högsommarvärme, hur reagerar du då? Med handhjärta eller?

Är du SVT fanatiker eftersom du måste belysa vita män?
Citera
2026-08-07, 20:53
Medlem
Citat:
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

17 grader är varmt. Du är en nolla och en blatte som inte har något här att göra.
Citera
2026-08-07, 20:56
Medlem
Man har shorts för att varför ha mer kläder på än man behöver väl me ekorrar o gå ilpngbyxor o långärmad tröja när det är varmt. Vad problemet är ve rang inte då finns det andra grejor som man strö sig på? Tjejer med chipsrumpor som en garage port varför går do. Ut överhuvudtaget när man inte är mån om sitt. Utseende bli hemma o ät chips går dom sen i tights så ser det ut som en falukorv
Citera
2026-08-07, 20:57
Medlem
Hussefars avatar
Tramstråd. TS gillar inte ben så titta inte då. Shorts nu är ju alldeles underbart att gå i. Har gått i shorts hela sommaren och kommer fortsätta med det tills in i september.
Citera
2026-08-07, 21:18
Medlem
Därför att det är skönt att gå i shorts
Citera
2026-08-07, 21:41
Medlem
Blaskas avatar
Svenska killar tycker inte 17 grader är kallt. Det är sommar förfan.
Citera
2026-08-07, 21:45
Medlem
Elvis avatar
Kör trekvarts från maj till september, gärna en snygg piké till!

Casual och jävligt cleant!
Citera
2026-08-07, 21:59
Medlem
De tror att de är guds gåva till kvinnan.
Citera
2026-08-07, 22:03
Medlem
Tuors avatar
Vem går inte i shorts på sommaren? Är det sommar så är det sommar. Då är det shorts som gäller.

Det är bara frusna sojapojkar, noggers och blattar som går runt i långbyxor på sommaren.

För mig är det shorts mellan slutet av april till början av oktober.
Senast redigerad av Tuor 2026-08-07 kl. 22:06.
Citera
2026-08-07, 22:12
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
TS verkar något efterbliven.

Så negrer i kortbyxor = OK
Vit man i shorts = För jävligt

Har negrer så mycket snyggare ben frågar sej vän av ordning
Ja, negerns ben äro välformade och muskulösa. Deras form och bruna färg gör dom behagliga att titta på.

Den svenske mannens ben ser däremot ut som ett par klorinblekta knölpåkar och är inget man gärna visar upp i offentligheten.
Citera
2026-08-07, 22:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vem går inte i shorts på sommaren? Är det sommar så är det sommar. Då är det shorts som gäller.

Det är bara frusna sojapojkar, noggers och blattar som går runt i långbyxor på sommaren.

För mig är det shorts mellan slutet av april till början av oktober.

Men exakt. Vet bara att man kollat till litet. När det finns några tappra själar om kommer och går i shorts i december. Då har man tänkt till. Men det där känns allt litet kallt det.

Har ju dock gjort några reportage om dessa genom åren. Så länge de liksom tänker pungen och det vitala med tjocka kalsingar och shorts så känns det inte så mycket. Tror väl dock det mer blivit en grej och att de sedan är helnöjda att det bli reportage om dom
Citera
2026-08-07, 22:45
Medlem
Citat:
Du kanske tycker att det är kallt vid 17 grader men förmodligen är du ett stort troll ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in