2026-08-08, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Förmodligen av gammal vana, då det vart varmt ganska nyligen?
Citera
2026-08-08, 09:02
Medlem
Citat:
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Och alla vedervärdiga subbor som går i strumpbyxor, tights och korta kjolar då? Vilket sker till och med mitt i smällkalla vintern. Vad är syftet med det?

Kvinnor exponerar generellt så enormt mycket mer hud än män och tyvärr är det långt ifrån alltid det gläder ögat. Icke oväsentliga delar av kvinnosläktet skulle till och med te sig fördelaktigare iförda heltäckande burka.

Dock är jag så pass frihetlig åtminstone i klädselfrågor att jag tycker klädvalet är vars och ens ensak och något andra ska ge fan i. Oavsett vilket kön det handlar om.

Är det så att någon misstycker är det väldigt lätt avhjälpt. Ge fan i att titta!
Citera
2026-08-08, 09:16
Medlem
Kosmos.s avatar
det är fan inga 17 grader när solen ligger på. Kanske har varit på mulna regniga dagar men 17 är varmt nog för att vara förberedd för att solen tittar fram.

..och vad an detta hat mot att vita män går i shorts. Vita män bör sätta ner foten mot detta hat mot folkgrupp. Det är ändå den grupp som får detta samhälle att gå runt. Ta bort vita män, Sverige är nedsläckt och panikställt på en halv timme.
Citera
2026-08-08, 09:30
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Kortbyxor på stan är inte ok oavsett väderlek, Kortbyxor har man på stranden eller hemma etc. Är man på "allmän " plats så använder man långbyxor...PUNKT!
Citera
2026-08-08, 09:44
Medlem
Går man runt hela tiden, som på en festival, så blir man varm i hela kroppen men framförallt om benen.
Citera
2026-08-08, 10:12
Medlem
Citat:

Lägg ned. Jag har shorts på mig även fast det är kallt då shorts är mer hygieniskt. Man svettas mindre i shorts. Dessutom fryser inte alla vid samma temperatur. Sen slutar jag med shorts i slutet av augusti.

Sköt dig själv kärring och sluta diktera vad andra ska och inte ska göra.
Citera
2026-08-08, 10:22
Medlem
slowattacks avatar
Citat:

Jag kan tänka mig att syftet för dessa vita män med shorts inte över huvud taget är att du ska tycka om att se på dem. Jag hade, som vit kvinna, aldrig klätt mig för att någon på stan ska tycka om att se på mig. Det är helt ovidkommande vad okända människor tycker om hur jag klär mig. Lär ju vara samma för dessa män. Världen kretsar inte runt dig.
Citera
2026-08-08, 10:29
Moderator
Sun Rulers avatar
Att de bär shorts beror med största sannolikhet på att de finner det bekvämt och behagligt.

Din åsikt om deras ben är säkerligen fullständigt ovidkommande för dem.

När du sedan nämner vita personer, är det britter? Bosnier? Norrmän? Svenskar? Det handlar om.

Vita personer är ett tämligen brett begrepp.
Citera
2026-08-08, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Kortbyxor på stan är inte ok oavsett väderlek, Kortbyxor har man på stranden eller hemma etc. Är man på "allmän " plats så använder man långbyxor...PUNKT!
Mm knästrumpor på de med va?
Citera
2026-08-08, 10:49
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Romerska soldater hade kjol på sig året runt.
Man fryser inte om benen.
Det är jävligt skönt att känna vinden mot benen, även när det är svalare.
Citera
2026-08-08, 10:52
Medlem
Citat:

När en islamist stör sig på Vikingar för de fryser inte och visar hud, inte ens män skall visa hud enligt islamisten.

Du kan inte ens Svenska språket ”ser en vita män”.

Åk hem till din öken och ta med hela släkten. Ingen vill ha er här ändå. Ni gnäller och vägrar jobba och har en störd kultur.

Ingenting med dig är kompatibelt med Sverige. Det är problemet och Ditt problem.
Citera
2026-08-08, 10:57
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Inga svenskar har någonsin uppträtt i shorts, kilt eller höftskynke föränn nu!
Vi är uppväxta med kyla men också sommarvärme.

Varför kan du aldrig någonsin skriva ett smart eller ens någorlunda rimligt inlägg?
Ditt förra inlägg där du kopplar klädesplagget med pedofili, var för mig ett väldigt rimligt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in