2026-07-12, 03:21
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Snapchat är bra för att man där kan kommunicera utan att dela sitt telefonnummer.
Till skillnad från Insta, TikTok, Facebook, Pintrest eller någon annan av den uppsjö sociala medier och messenger-appar som det finns menar du?

Men på sätt och vis tycker jag att det är lite tråkigt att det inte finns något liknande Snap fast utan alla fjortisgrejer som tramsiga filter, snap streak och fan vet allt. Konceptet 'app där man skickar bilder som automagiskt förvinner' är ju inte dåligt eller direkt barnsligt i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Det är ganska många som är 40+ med snap. Man ser även vilka av ens kontakter (i telefonboken menar jag) som har det många gånger.
Dom enda jag har träffat som är ish 40 eller äldre och har Snap är morsor med tonårsdöttrar. Men visst. Det finns ju många såna med.
Senast redigerad av Fanten 2026-07-12 kl. 03:23.
Citera
2026-07-12, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

1. Det är autocorrects fel. De vill veta om du har snaps hemma

2. "mogen, vacker kvinna"? Finns det någon man som går igång på att läsa paradoxer?
Citera
2026-07-12, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten

Dom enda jag har träffat som är ish 40 eller äldre och har Snap är morsor med tonårsdöttrar. Men visst. Det finns ju många såna med.

Ja, tack gode Gud för tonårsdöttrar!
Citera
2026-07-12, 03:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Ja, tack gode Gud för tonårsdöttrar!
Eh, I... guess...?
Citera
2026-07-12, 04:15
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Varför det frågas om snap är jävligt enkelt förklarat,det frågas med förhoppning om att det i ett senare skede skall snapas ekivoka bilder alltså mannen som frågar om snap vill skicka dick pics och få pussy pics i realtid på snap.

Kan förstå att med vetskapen om detta kan frågan om man har snap ses som ett ick ifrån kvinnohåll.

Att kalla någon för trevlig prick kan jag inte förstå hur någon kan se som ett ick

Hur är det ett ick att kalla någon för en trevlig person, visst att det kan låta gubbigt att använda ordet prick.
Citera
2026-07-12, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Mina är

1. Pojkar/män/karlar som skriver "Hej hur mår du?" Utan att vi tidigare konverserat.
2. "Har du snap/KIK /WhatsApp?
1. Vad är det egentliga problemet här? Sure, det är inte den mest fantasifulla öppningen, men och? Det är ändå en hyfsat bra inledningsfras, och det går ju lätt att flytta vidare på något intressant inom 2-3 meddelanden.

1.1 Hur ofta är det du som inleder konversationen, och hur brukar du göra det?

2. Samma där. Vad är problemet med den frågan?
Citera
2026-07-12, 06:22
Medlem
HassanVonEssens avatar
Så hellre skicka en dickpic än kalla en kvinna trevlig prick.

Antecknar.
Citera
2026-07-12, 06:45
Medlem
Borasare1980s avatar
Att säga "trevlig prick" är väl inget uttryck jag själv använder i min vokabulär men att det skulle vara en ick tillräcklig att dumpa någon för är ju höjden av snarstuckenhet. Folk som är löjligt snarstuckna är en betydligt större ick i sådana fall. Att säga prick är ett intetsägande uttryck synonymt med person/människa/individ men varje ord som kommer ur ens mun behöver ju inte vara rövslickande romantiskt.
Citera
2026-07-12, 07:24
Medlem
Icks =⁠_⁠= går bra men inte pricks.
Citera
2026-07-12, 07:47
Medlem
Citat:
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Snap är enbart för pedofiler och tonåringar, så inget fel med att ogilla detta beteende. Snap är en av de värsta platformerna att prata på. Chatten är värdelös och den är enbart gjord för att skicka videos/bilder, chat sekundärt. Folk kan väl likväl gå och porrsurfa om de tvunget behöver runka.

Vad gäller trevlig prick låter det nästan som ngt en lädre person säger och jag vet inte om jag skulle ta lika illa vid som du att bli kallad detta rent generellt. Inget jag använt men inget som ger mig det du kallar "ick". Men to each their own.
Citera
2026-07-12, 07:57
Medlem
526s avatar
Citat:
God kväll Flashback!

1. "Har du snap?"

En 40+ kvinna som håller på med "icks"!
Inte konstigt att du är ensam.
Citera
2026-07-12, 08:23
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
En 40+ kvinna som håller på med "icks"!
Inte konstigt att du är ensam.
Feminazismen blir vår undergång.
Citera