2026-07-12, 01:04
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
En trevlig prick är någon som man ringer om man har blivit av med en deltagare i ordinarie laget i pubquiz.

Precis. Medan jag är en mogen, sexig och sofistikerad dam som är redo för en het dejt.
Citera
2026-07-12, 01:05
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Jag tycker kanske att en kvinna 40+ inte borde slänga sig med termen "icks". Den förknippar jag med influencers i 25-årsåldern som vräker ur sig en massa dumheter.

För övrigt har jag inget att säga om Snap för det känner jag inte till. Men jag kan tycka att det låter som något mycket unga personer håller på med.

Vad gäller "trevlig prick" tar jag mig för pannan. Så benämner man absolut inte en kvinna.

Håller med, men det är dock ett etablerat begrepp och dessutom är det ett kort ord.
Citera
2026-07-12, 01:06
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du får ge dom lite rep. Särskilt nummer två, förstår du hur nervösa dom är? Många män kämpar med det skrivna ordet. Men sen kan dom bygga bastu, köra bil, grilla, ligga i soffan och jämra sig, osv.

Men ååh. Så gulligt skrivet ändå.
Citera
2026-07-12, 01:51
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
BTW. Nu när jag tänker på det så träffade jag en några år äldre kvinna för några år sedan (endast vänner i ett sammanhang) som benämnde folk hon gillade som "en cool katt" - jag tror aldrig jag hört talas om det uttrycket på svenska förut. (däremot på eng - gammal sådan)

Störst chans/risk att snubbarna som använde sig utav "trevlig prick" är ena riktiga bonnlurkar (alt hipsters som vill verka originella)!! Men hugg till för bövelen om du uppskattar att kyssa en hel snusdosa och höra på gamla neger-skämt halva natten samt att hans ex benämns som "kexet som inte smakade bra".

Låter hett!
Citera
2026-07-12, 01:52
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Du missar helt poängen att männen som säger det förmodligen inte ens försöker få dig att gå igång! De attraheras inte av dig.

Varför skriver de då till mig?
Citera
2026-07-12, 01:56
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Sluta matcha med svenska beta män så märker du hur konversationerna förändras

Jo tack. Det har jag märkt flera gånger. Men så fort man fyller 40 är man knee deep i betahanar - inte bokstavligt då haha
Citera
2026-07-12, 02:10
Medlem
Amortentias avatar
Jag har själv sagt samma om Snapchat i flera år, det är så avtändande när en vuxen man frågar om snap. Känns som att det är en app för barn och tonåringar, inte för vuxna individer. Såklart är det en personlig åsikt men skulle aldrig kunna dejta en man som fortfarande håller på med ”streaks” på snap. FYYY så pinsamt, får ick av bara tanken.

Att fråga om instagram eller klassiskt telefonnummer är tusen gånger bättre!
Citera
2026-07-12, 02:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Om du blir upprörd över såna där bagateller så förstår man varför du är ofrivillig singel.
Citera
2026-07-12, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Många män som passerat typ 60 år brukar ju ofta bli lite clownaktiga. Det är flams och trams hela tiden. Men det kanske börjar redan i 50 års åldern?

Är det äldre män som har kallat dig " en trevlig prick" ? Det där med att framkalla en sexig stämning har äldre män tappat, de vet inte vad det är längre. Eller har tröttnat på det. De vill bara vara glada och skratta i stället, så du därför blir en "trevlig prick'" ! 😊

Du pratar om äldre män men verkar glömma att skribenten Berit85 är också hon äldre så myten om att äldre män bara raggar på yngre kvinnor stämmer alltså inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?
Citera
2026-07-12, 02:28
Medlem
yobitch123s avatar
Snap är ju för att stämma av så att dina bilder inte är från 90-talet.

Men "trevlig prick" är fruktansvärt, rös när jag läste det.
Citera
2026-07-12, 03:00
Medlem
Snapchat är bra för att man där kan kommunicera utan att dela sitt telefonnummer.
Citera
2026-07-12, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Snap har faktiskt ett par av mina arbetskamrater i 40-55 års åldern. Men tror det är rätt ovanligt. Vanligare i äldre ålder är Facebook. Trevlig prick. Ytligt och mer riktat mot en man. Typ: jag träffade en göteborgare på puben i går. Det var en trevlig prick. Ja, jag tycker det är konstiga saker ställda mot en lite äldre kvinna. Lite oseriös prägel faktiskt om man vill känna nån på djupet.
Det är ganska många som är 40+ med snap. Man ser även vilka av ens kontakter (i telefonboken menar jag) som har det många gånger.

Män som ber om snap går bort för mig då jag inte pallar skicka bilder till män. Är inte så värst intresserad av att se mitt eget ansikte i selfiekameran stup i kvarten. Tyckte det var kul typ 4-5 år att ta bilder på mig själv rent allmänt men tröttnade och är precis lika ointresserad av det idag som jag var innan min första smarttelefon med selfiekamera.

Jag vill ha intressantare saker än bara selfies och då menar jag givetvis inte av sexuell karaktär utan mer att se bilder ur karlns vardag också. Sådant intresserar de sig inte för. Min snap är tom. Orkar inte skriva med halva Sverige när jag istället kan posta långa inlägg på Flashback och Facebook 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in