2026-07-13, 18:12
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
För att killar tycker det är "enklare" med Snap. Vad det nu är som är svårt med att skriva på Tinder.

Ja men det är just det jag inte går på. För det är ju inte enklare att prata på "snap". Tvärtom, man får ju jättemycket problem med en plingande telefon och en massa märkliga vänförslag. Usch!
Citera
2026-07-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?
Du överanalyserar, letar fel. Rationaliserar din egen rädsla att välja fel och det redan innan du träffat personen och än mindre lärt känna honom. Surprise, ingen är perfekt, inte heller du.

Snap? Svara bara nej, använder inte det. Går man utanför dejtingappen/sajten, då går man privat, sms och telefon, verifierbart! Törs du inte det, då är du för rädd, odejtbar pga för höga murar som du försvarar.

Mem, men en kvinna måste vara försiktig, han kan ju vara "välj ditt gift". Å tro mig, du får inga romantiska kännslor kommande från den sinnespositionen. Slappna av, dejting ska vara kul!
Citera
2026-07-13, 20:58
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Du överanalyserar, letar fel. Rationaliserar din egen rädsla att välja fel och det redan innan du träffat personen och än mindre lärt känna honom. Surprise, ingen är perfekt, inte heller du.

Snap? Svara bara nej, använder inte det. Går man utanför dejtingappen/sajten, då går man privat, sms och telefon, verifierbart! Törs du inte det, då är du för rädd, odejtbar pga för höga murar som du försvarar.

Mem, men en kvinna måste vara försiktig, han kan ju vara "välj ditt gift". Å tro mig, du får inga romantiska kännslor kommande från den sinnespositionen. Slappna av, dejting ska vara kul!

Låter otroligt märkligt. Rädd, för vad? Jag brukar drivas av lust när jag träffar någon, inte av mod.
Citera
2026-07-13, 21:48
Medlem
Citat:
Låter otroligt märkligt. Rädd, för vad? Jag brukar drivas av lust när jag träffar någon, inte av mod.
Är vad du intalar dig. Sedan matchar du med någon och sedan dissar utifrån strunt utan att ens ha träffat eller än mindre lärt känna. Du är rädd.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-07-13 kl. 21:50. Anledning: Tryckfelsnisse
Citera
2026-07-13, 21:56
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vår Berit, som passerat de fyrtio med glans,
gav dejting och herrar en ärlig chans.
Men en var för kort,
och en sorterades bort,
ty hans smicker saknade stil och elegans.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2026-07-13 kl. 21:58.
Citera
2026-07-13, 21:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ja vart skulle han annars be om att få det? På Tinder där det inte går att skicka? På Instagram som jag inte har? Eller be om mms utan att ha fått mitt nummer?
Att du inte har insta eller vad det kan vara är inte relevant. Det jag menar är att alla meddelande-appar gör så att man kan skicka nakenbilder. Det behöver inte vara just Snap för det.
Citera
2026-07-13, 22:05
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vår Berit, som passerat de fyrtio med glans,
gav dejting och herrar en ärlig chans.
Men en var för kort,
och en sorterades bort,
ty hans smicker saknade stil och elegans.

Åh!! Tack Harald Guldhatt. Så fint.
Citera
2026-07-13, 22:07
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Är vad du intalar dig. Sedan matchar du med någon och sedan dissar utifrån strunt utan att ens ha träffat eller än mindre lärt känna. Du är rädd.
Alltså rädsla är verkligen inte rätt ord för att beskriva mitt undvikande av loosers. Möjligen rädsla för att slösa bort 2 timmar av mitt liv som jag aldrig får tillbaka.

Men nej. Det är inte rädsla. Killarna håller bara inte måttet!
Citera
2026-07-13, 22:08
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Håller helt med dig.
Citera
2026-07-13, 22:21
Medlem
Citat:
Alltså rädsla är verkligen inte rätt ord för att beskriva mitt undvikande av loosers. Möjligen rädsla för att slösa bort 2 timmar av mitt liv som jag aldrig får tillbaka.

Men nej. Det är inte rädsla. Killarna håller bara inte måttet!
Du beskriver killar du varken träffat eller känner.

Är en helt annan sak om du lämnar efter några veckors dejtande irl, lärt känna honom och hans sällskap.
Citera
2026-07-13, 22:24
Medlem
Citat:
Håller helt med dig.
Jepp, ha kul. Försök sy ihop dejter som blir kul, en upplevelse, även om det inte leder vidare. In either case you win, hade i alla fall kul.

Så har jag gjort. Ibland tom hundra mil hemifrån, i sämsta fall en semestertripp. Såå många minnen det gett mig.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-07-13 kl. 22:27. Anledning: Tillägg
Citera
2026-07-14, 11:49
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Du beskriver killar du varken träffat eller känner.

Är en helt annan sak om du lämnar efter några veckors dejtande irl, lärt känna honom och hans sällskap.

Visst. Och jag har försökt att vara open minded. Träffade några sånna här killar under en period... alla historier slutade på samma sätt: jag gick vidare, för jag insåg att de var looser. Sedan slutade jag vara open minded.

Idag räcker det att någon skriver "Hej" så vet jag att petsonen är en looser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in