2026-07-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jaa Berit, alltså fy för att bli kallad en trevlig prick. Där går ändå gränsen!

Hahaha!! Roligaste idag! 😆😆👍
Citera
2026-07-12, 09:05
Medlem
Du verkar ju vara en gammal trevlig prick! Har du snap?
Citera
2026-07-12, 09:38
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Trevlig prick.

Nej, här tror jag bestämt att du måste jobba på din sexighet, och dessutom bli lite bitchig. Trevlig prick är inget man kallar en kärring som man vill sätta på.
Han ville ju bara bli av med henne och körde en modern version av "Det är inte dig det är fel på utan mig", han var artig och fick Berit att känna sig som det bättre kapet här.
En true gentleman
Citera
2026-07-12, 09:46
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Icks =⁠_⁠= går bra men inte pricks.

Borde finnas nixregister för både prickisar och ickisar
Citera
2026-07-12, 10:07
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Den största icken är att en 40+ kvinna ränner ute på datingsidor som en kåt hynda. Fullständigt ovärdigt.
Som man ropar får man svar.
Citera
2026-07-12, 10:15
Medlem
Kleiners avatar
Det kan man nu även på Whatsapp.

Förövrigt, så tror jag att det är själva ordet "trevlig" som Berit har problem med.

https://www.talkandroid.com/523838-its-official-whatsapp-finally-lets-you-hide-your-phone-number-with-usernames-privacy-boost-ro lling-out-now/

Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Snapchat är bra för att man där kan kommunicera utan att dela sitt telefonnummer.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-12 kl. 10:22.
Citera
2026-07-12, 10:23
Medlem
Citat:
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Du gnäller över att män frågar dig om snap för att du är 40+, men samtidigt använder du "icks"? Kasta inte sten i glashus...
Citera
2026-07-12, 10:44
Medlem
Fantens avatar
Jag tror inte att den här tråden utvecklade sig som TS hade förväntat sig.
Citera
2026-07-12, 10:55
Medlem
Citat:
God kväll Flashback!

1. "Har du snap?"

Så ett "ick" är att de vill ha kontakt på "snap"???
Många vuxna och äldre har snap.
Hade du föredragit facebook?

Snap är bra för då får man ta del av varandras liv i väntan på dejten och kan göra det mer spänningsfullt.

Men ni kvinnor kan ju 0 om attraktion så självklart förstår du ingeting eftersom du har noll personlighet som ska få allt serverat för att du har två hål.
Citera
2026-07-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Du gnäller över att män frågar dig om snap för att du är 40+, men samtidigt använder du "icks"? Kasta inte sten i glashus...

Haha, så sant..
40+ som skapar flashbacktråd om "icks", ett uttryck 16-åringar använder sig av.

Det här är typiskt kvinnor.

Hon får män som slänger sig över henne och vad gör hon istället? LETAR FEL och stör sig på det absolut löjligaste, att någon frågar om snap och kallar henne "trevlig prick".
Helt tiktokförstörd.

Vem i helvete bryr sig om motparten frågar om en annan kommunikationsform.
Men hennes tiktokhjärna är så förstörd att det ska tydligen vara slutet av världen för en seriös relation.

Kvinnor borde se lite hur de själva kommunicerar med män och hur förlåtande vi män är.
9,5/10 kvinnor kan knappt föra ett normalt samtal.

Hela tråden förklarar varför hon är singel till att börja med.
40+ och hon har inget bättre för sig än att störa sig på män som ber om snap.
Citera
2026-07-12, 11:29
Medlem
Citat:
God kväll Flashback!

1. "Har du snap?"

Sluta häng på tiktok och svälj "feministisk smörja" så ska det nog gå bättre för dig ska du se. Ta du dina icks och kör upp i röven vetja!

Jag hatar folk som använder termen ick/s och speciellt en kvinna som är 40+ så vet man vart hon har fått det ifrån.
Citera
2026-07-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Till skillnad från Insta, TikTok, Facebook, Pintrest eller någon annan av den uppsjö sociala medier och messenger-appar som det finns menar du?

Instagram vill jag inte dela då man kan se andra jag följer som mina familjemedlemmar.
TikTok är väl inte mer ”skämmigt” än Snapchat, och därtill misstänkt kopplat till kinesiska kommunistpartiet.

Pinterest är det få som har.

Snapchat är anonymt, fungerar och rätt så många som använder så ibland fortsätter jag kontakten där vid match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in