Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Om jag tar tar större eller mindre doser vet jag inte då jag aldrig är direkt noga med doseringen.
Hur stora doser man tar, räknar man ju ut i genomsnitt utifrån inköp och åtgång. Tar det en vecka att göra av med en femma, så går det åt en nollsjua om dagen. Hur mycket varje dos är, avgör man med ögon- och kryddmått.
Ett tips är för övrigt att ta en större ingångsdos och mindre påfyllningar, eftersom det behövs en viss mängd för att komma upp i tröskeldos och en mycket mindre för att upprätthålla den önskvärda effekten. Att ta upprepade doser av samma storlek som ingångsdosen, ger, om det är tätt mellan doserna, ökad tolerans; om det är långt mellan doserna, ojämnt rus.
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Doh
Detta kopplade jag helt själv. Poängterade detta utan att nämna det tyckte jag.
Vad jag inte förstår är vad Arkomann och Vicous ed diskuterar.
Det enda jag kan hålla med om är att mindre och mindre doser
tycks snurra på mer och mer.
Prova att läsa några inlägg innan du kommenterar.
Nja, till slut behöver man ju mer och mer för att hålla sig vaken, eftersom man kämpar mot sömnen. Däremot blir ju plasmakoncentrationen dosproportionellt högre med tiden av påverkan, vilket förklarar upplevelsen, "att mindre och mindre doser 'tycks' snurra på mer och mer."
Själv blir jag vid ett visst stadium inte piggare av att ta mer, även om det ger andra effekter.