2014-05-09, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantiranten
Är nybörjare och under utredning för ADHD. Tycker att Amfetamin är toppen och tar det lite då och då. Har börjat gå ner i vikt då allt mat och sötsug försvinner. Bra för bantning alltså

Nu till frågan:

Hur lång tid tar det innan Amfetaminet lämnar kroppen? Jag kommer att behöva ta både blod och urinprov framöver. Vill veta så att jag kan planera lite

Tack på förhand!
Citat:
14. Hur länge finns amfetamin kvar i kroppen?
Med standardstickor slutar amfetaminet synas efter ungefär 48h. Halveringstiden är 4h. Efter 72h bör nivåerna i blodet vara så pass låga att de inte går att upptäcka längre. Precis som det mesta andra som rör amfetamin, så är detta väldigt olika från person till person.
Står i första posten i den här tråden.
Citera
2014-05-09, 20:57
Medlem
Jaggermeisters avatar
Tjenare tjenare, köpt lite tjack. Extremt bra och hög renlighet. Det är i pasta form,

Grejen är att i vakumpåsen, så var det kanske 0.4ml vätska, som dunsta bort på mindre
än 1 minut. Var det fribasolja eller lösningsmedel som inte har hunnit dunsta bort efter tillverkning?'

Vätskan dunsta bort på ca 50sekunder när det kom i kontakt med syre.
Citera
2014-05-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Tjenare tjenare, köpt lite tjack. Extremt bra och hög renlighet. Det är i pasta form,

Grejen är att i vakumpåsen, så var det kanske 0.4ml vätska, som dunsta bort på mindre
än 1 minut. Var det fribasolja eller lösningsmedel som inte har hunnit dunsta bort efter tillverkning?'

Vätskan dunsta bort på ca 50sekunder när det kom i kontakt med syre.
Nja alltså fribasoljan separeras ut vid tillverkning genom att tillsätta vatten + syra tills PH är neutralt, vilket gör att amfetaminet övergår till saltform = lösligt i vatten, steget efter det är att separera "oljan" (vilket i själva verket bara är ett opolärt lösningsmedel likt till exempel heptan) och vattnet (som nu innehåller amfetaminet) med hjälp av en "separatory funnel". Så faktumet att folk påstår att pasta håller hög renhet ifrån tillverkningen är bara rent och skärt bullshit, tyvärr.
Citera
2014-05-09, 22:07
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Nja alltså fribasoljan separeras ut vid tillverkning genom att tillsätta vatten + syra tills PH är neutralt, vilket gör att amfetaminet övergår till saltform = lösligt i vatten, steget efter det är att separera "oljan" (vilket i själva verket bara är ett opolärt lösningsmedel likt till exempel heptan) och vattnet (som nu innehåller amfetaminet) med hjälp av en "separatory funnel". Så faktumet att folk påstår att pasta håller hög renhet ifrån tillverkningen är bara rent och skärt bullshit, tyvärr.

Ok. Så det var lösningsmedel med andra ord? Men jag kan påstå en sak faktiskt. I hela min tjack karriär, så varje gång jag har fått i pasta form, så har det varit BRA mycket bättre än det jag har fått i pulverform.
Citera
2014-05-09, 22:48
Medlem
Risplockarns avatar
Brukar vanligt folk som aldrig tagit tjack märka om man är ganska tjackad? Även om man bara hejjar i förbifarten? vad tror ni gott folk?

finns det någon tjack-tråd i laidback eller dyl där man kan snacka eller något sådant? Glömde köpa tuggummi den här gången, vad tycker ni funkar bra att använda istället? Testade med papper men det blev bara en jävla geggamoja.
Citera
2014-05-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ok. Så det var lösningsmedel med andra ord? Men jag kan påstå en sak faktiskt. I hela min tjack karriär, så varje gång jag har fått i pasta form, så har det varit BRA mycket bättre än det jag har fått i pulverform.
Jo så kan det mycket väl vara, jag har dock bara fått tag på riktigt bra pasta en enda gång och det var från en holländare genom gamla SilkRoad - sedan vad den pastan faktiskt innehöll har jag ju inte den blekaste aning om. Vad jag tror är att pasta oftast inte ens innehåller vanligt hederligt amfetamin (inte i några betydande mängder i alla fall) utan helt enkelt antingen är blandningar av amfetamin/metamfetamin eller till och med kanske helt andra kemikalier som också är aktiva (vilket i folkmun kallas RC's nu för tiden). Personligen har jag dock aldrig stött på pasta av bra kvalité i Sverige, visst har jag någon gång tagit en dos (~0.3-0.5g IV) av "pasta" och sedan inte kunnat sova på över 48 timmar - men det betyder ju inte att skiten är bra bara för att jag inte kan sova ens med cannabis som hjälpmedel trots att jag varit trött i 24-36 timmar...

Det bästa i rusväg/renaste jag prövat har alltid varit i pulverform, sedan mina första pannor till senaste pannan amfetamin (strax innan julafton) har jag endast prövat två bra batcher amfetamin här i Sverige och det är ändå under loppet av 4.5 år! Har då prövat en hel del batcher amfetamin då jag är en av dem som kranarna kontaktar som testperson så fort det vankas nytt amfetamin i min stad, så jag har ju hunnit med att pröva på en hel del olika batcher amfetamin och "amfetamin" under mina år som knarkare.

Ett experiment du kan utföra nästa gång du får tag i sådan "dunderpasta" är att noga göra en acetontvätt, glöm inte bort att väga allt både innan och efteråt så att du vet hur mycket som är ren bankning/pengakåthet så att du kan slå din kran på käften med både knytnäve och fakta. I vilket fall som helst: poängen är att lukta på amfetaminet som är renat sen, det kommer inte lukta alls lika mycket och inte alls på samma sätt som innan tvätten - "blomsterlukten" försvinner tillsammans med acetonet, häftigt va?!

edit: Kom på att jag kan ju beskriva hur en bra acetontvätt skall gå till också så att ingen gör fel och fuckar upp sitt skit:
  • Skaffa två stycken "modell större" snapsglas alternativt vanliga snapsglas men desto större snapsglas desto bättre, använd dock inte vanliga dricksglas - de är för stora för den lilla mängd vätska som används (om du nu inte skall rena en mycket större mängd amfetamin än något fåtal gram)
  • Ta snapsglas 1 och väg upp godtycklig mängd amfetamin som skall renas i snapsglaset.
  • Om du uppskattar volymen av det amfetamin du just lade i snapsglas 1, häll i den dubbla uppskattade volymen i samma snapsglas med aceton.
  • Blanda i minst 15-30 minuter väldigt väl med en sked, du kommer märka att saker från amfetaminet löser sig i acetonet och lösningen kommer förmodligen se rätt grumlig ut.
  • Leta reda på ett klädesplagg av 100% bomull som i förväg blivit tvättat utan varken tvättmedel eller sköljmedel, klipp ut en rund filterbit som har en dubbel diameter jämfört med snapsglas 2.
  • Lägg denna filterbit ovanpå snapsglas 2, peta med ett finger lite lätt i mitten så det blir en grop och ta sedan en gummisnodd runt snapsglas 2 för att fästa filterbiten på plats.
  • Häll innehållet ur snapsglas 1 ner i filterbiten på snapsglas 2.
  • Nu är det bara vänta i X antal timmar, du kommer när allt ovanpå filterbiten är torrt ha kvar amfetamin ovanpå filterbiten samt under filterbiten kommer du att ha skiten som inte är amfetamin, om så önskas kan du torka denna skit och lukta på den - skumt nog kommer den skiten lukta "blomster", intressant va?
Senast redigerad av xiz 2014-05-09 kl. 23:47.
Citera
2014-05-09, 23:34
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Jo så kan det mycket väl vara, jag har dock bara fått tag på riktigt bra pasta en enda gång och det var från en holländare genom gamla SilkRoad - sedan vad den pastan faktiskt innehöll har jag ju inte den blekaste aning om. Vad jag tror är att pasta oftast inte ens innehåller vanligt hederligt amfetamin (inte i några betydande mängder i alla fall) utan helt enkelt antingen är blandningar av amfetamin/metamfetamin eller till och med kanske helt andra kemikalier som också är aktiva (vilket i folkmun kallas RC's nu för tiden). Personligen har jag dock aldrig stött på pasta av bra kvalité i Sverige, visst har jag någon gång tagit en dos (~0.3-0.5g IV) av "pasta" och sedan inte kunnat sova på över 48 timmar - men det betyder ju inte att skiten är bra bara för att jag inte kan sova ens med cannabis som hjälpmedel trots att jag varit trött i 24-36 timmar...

Det bästa i rusväg/renaste jag prövat har alltid varit i pulverform, sedan mina första pannor till senaste pannan amfetamin (strax innan julafton) har jag endast prövat två bra batcher amfetamin här i Sverige och det är ändå under loppet av 4.5 år! Har då prövat en hel del batcher amfetamin då jag är en av dem som kranarna kontaktar som testperson så fort det vankas nytt amfetamin i min stad, så jag har ju hunnit med att pröva på en hel del olika batcher amfetamin och "amfetamin" under mina år som knarkare.

Ett experiment du kan utföra nästa gång du får tag i sådan "dunderpasta" är att noga göra en acetontvätt, glöm inte bort att väga allt både innan och efteråt så att du vet hur mycket som är ren bankning/pengakåthet så att du kan slå din kran på käften med både knytnäve och fakta. I vilket fall som helst: poängen är att lukta på amfetaminet som är renat sen, det kommer inte lukta alls lika mycket och inte alls på samma sätt som innan tvätten - "blomsterlukten" försvinner tillsammans med acetonet, häftigt va?!

Alltså detta är ingenting som jag har köpt på gatan eller så. Och det är BRA. Jag beställde en gång pasta från Nederländerna, och det är i samma klass som detta.

Jag vet att helt rent tjack är sulfat osv, men ibland så pallar dom väl inte göra hela processen, så dom gör lite halvmant. Fribasolja går inte att hantera, det vet jag. Men jag tänkte typ såhär.

Dom gör fribas->sulfat processen halvdant, därav det blir en sorts pasta form, som är oljig osv, så processen inte är gjord fullt ut. Den vätskan som jag hade i vakumförpackningen, kan inte detta vara fribasolja? Allt dunsta bort inom en minut när jag klippte upp vakumförpackningen. Och ja, jag vet även också att rent tjack inte luktar den där typiska lukten. Det är ifrån reningsprocessen om jag inte har fel, där dom inte har pallat göra det fullt ut.

But I stick to my word. Pasta ALLLL the way före pulver. Allt pulver jag har fått har jag blivit stissig av o grejer. Detta amfetamin är så rent som det kan bli om man bortser från lösningsmedel som använts vid reningsprocesserna. Helt stabilt rus, riktigt cleant, och man kan sova efter ca 8-9 timmar. Ialalfall jag. Äger även några EZ-tester, och kan intyga att det inte är metamfetamin i det. Men ang vätskan. Vad är det, mest troligtvis?

Edit - Jag kan ju testa ta typ en 0,1a i en sked o hälla i lite aceton o kolla hur mycket som försvinner.. Eller?
Citera
2014-05-09, 23:49
Medlem
Citat:
Dom gör fribas->sulfat processen halvdant, därav det blir en sorts pasta form, som är oljig osv, så processen inte är gjord fullt ut. Den vätskan som jag hade i vakumförpackningen, kan inte detta vara fribasolja? Allt dunsta bort inom en minut när jag klippte upp vakumförpackningen. Och ja, jag vet även också att rent tjack inte luktar den där typiska lukten. Det är ifrån reningsprocessen om jag inte har fel, där dom inte har pallat göra det fullt ut.
Det räcker med att kolla på hur en separatory funnel ser ut så förstår man att denna process inte är möjlig att göra "halvdant". Dessutom så om det skulle vara amfetamin i oljeform: Hur i helvete kan amfetamin "dunsta" eller "vaporisera iväg" i rumstemperatur?!
Senast redigerad av xiz 2014-05-09 kl. 23:52.
Citera
2014-05-09, 23:57
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Det räcker med att kolla på hur en separatory funnel ser ut så förstår man att denna process inte är möjlig att göra "halvdant". Dessutom så om det skulle vara amfetamin i oljeform: Hur i helvete kan amfetamin "dunsta" eller "vaporisera iväg" i rumstemperatur?!

Jasså.. Jag trodde du var kunnig inom området, det verkade som det iallafall..

Citat:
Sometimes amphetamines are sold as a pasty or waxy substance. There are a few reasons this can happen; a common misconception is that pasty or damp amphetamine samples are 'stronger' than dry powder. Damp of pasty speed can result from leaving it out in the open, especially in a moisture rich environment, because certain chemicals absorb water from the air (explained below). Moreover, if all of the freebase is not properly reacted when converting to salt, the oil will cling to the crystals causing them to stick together in waxy clumps. Neither of these things makes the end-product any more potent than the dry salt (although freebase is more potent by weight than the salt form).

Read more: http://www.drugs-forum.com/forum/sho...#ixzz31G3fpPw5

Amfetamin fribas (olja) avdunstar väldigt fort i rumstemperatur. Och det var det jag menade, ang i tillverkningen. Dom gjorde konverteringen från fribas>sulfat halvdant eller inkorrekt, så all fribas konverterades inte. Jag hade tydligen rätt ^^ Hittade detta nyss.

Källa: http://www.drugs-forum.com/forum/sho...d.php?t=119681

Edit - Fan va jag ångrar att jag tog 1mg alprazolam innan tjacket alltså... Slog nyss 120mg. Höll på spy, rushen var fin men sen är de inge mer... Visst, jag kan inte slagga, men jag vill vara tjackad... Fan
Senast redigerad av Jaggermeister 2014-05-10 kl. 00:06.
Citera
2014-05-10, 00:24
Medlem
Citat:
Edit - Fan va jag ångrar att jag tog 1mg alprazolam innan tjacket alltså... Slog nyss 120mg. Höll på spy, rushen var fin men sen är de inge mer... Visst, jag kan inte slagga, men jag vill vara tjackad... Fan
Känner igen det där, speciellt med pasta (kort kick och knappt något rus) dock utan benso, använder nästan aldrig benso förutom i väldigt enstaka specialfall där det ena var för att somna efter ett etylfenidat-race på 5 dagar (tröck i mig ~8g etylfenidat totalt).

Citat:
Jasså.. Jag trodde du var kunnig inom området, det verkade som det iallafall..
Använder mest logik. Men det jag menar är, vart tar amfetaminfribasen vägen då? Bryts den ner till andra biprodukter eller vadå? För jag förstår fortfarande inte riktigt vad som menas; det finns två alternativ om amfetaminfribasen kan evaporera i rumstemperatur och det är att antingen bryts det ner till biprodukter varav minst en biprodukt "försvinner upp i luften" eller att självaste amfetaminet "flyger omkring i luften" - varav det senare alternativet i så fall berättar att det går att röka amfetaminfribas i rumstemperatur utan någon värmekälla, förstår du nu hur jag tänker?

Citat:
Amfetamin fribas (olja) avdunstar väldigt fort i rumstemperatur. Och det var det jag menade, ang i tillverkningen. Dom gjorde konverteringen från fribas>sulfat halvdant eller inkorrekt, så all fribas konverterades inte. Jag hade tydligen rätt ^^ Hittade detta nyss.

Källa: http://www.drugs-forum.com/forum/sho...d.php?t=119681

Okej jag ger upp, du har rätt! Jag fokuserar antagligen för mycket på hur saker skall gå till på rätt sätt för bästa effekt, däremot står jag fast vid vad jag annars sagt som handlar om mina egna empiriska erfarenheter: Att pasta oftast inte är lika bra som pulverformen, däremot läste jag på källan du länkade att om man använt gjort HCl på fribasen och inte ett sulfat så är det hygroskopiskt vilket betyder att HCl-versionen samlar på sig fukt ur luften och därmed kan bli "vaxigt"/"kletigt" igen även efter torkning - ett exempel på detta torde vara det jag fick från holländaren då skiten blev en stel klump under torkning på vintertid (torr luft jämfört med luften på sommaren våren och hösten, mellan 10-20% RH i den lägenheten i alla fall) men så fort jag lade skiten i kylen (trots ziplockpåsar som skydd, färdiguppvägda 1g-påsar) så blev amfetaminet "blött"/"rinnande" igen efter bara någon timme... Inte allt amfetamin då, men det var verkligen inte svårt att missa det "rinnande".

Aja, du vann och jag förlorade denna del.
Senast redigerad av xiz 2014-05-10 kl. 00:40.
Citera
2014-05-10, 00:31
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Okej jag ger upp, du har rätt! Jag fokuserar antagligen för mycket på hur saker skall gå till på rätt sätt för bästa effekt, däremot står jag fast vid vad jag annars sagt som handlar om mina egna empiriska erfarenheter: Att pasta oftast inte är lika bra som pulverformen, däremot läste jag på källan du länkade att om man använt gjort HCl på fribasen och inte ett sulfat så är det hygroskopiskt vilket betyder att HCl-versionen samlar på sig fukt ur luften och därmed kan bli "vaxigt"/"kletigt" igen även efter torkning - ett exempel på detta torde vara det jag fick från holländaren då skiten blev en stel klump under torkning på vintertid (torr luft jämfört med luften på sommaren våren och hösten, mellan 10-20% RH i den lägenheten i alla fall) men så fort jag lade skiten i kylen (trots ziplockpåsar som skydd, färdiguppvägda 1g-påsar) så blev amfetaminet "blött"/"rinnande" igen efter bara någon timme... Inte allt amfetamin då, men det var verkligen inte svårt att missa det "rinnande".

Aja, du vann och jag förlorade denna del.

Hahaha Jo, förmodligen var det nån riksmongo idiot som gjorde sitt tjack till HCL... Idioti som bara den, vem fan TILLVERKAR tjack, för att sedan göra det till HCL...

Men vadå... I princip så SA du att jag hade fel, alltså förr. Om du bara tror något, så skriv det Varför ska man låtsas vara bombsäker på nått man inte är? Just sayin. Men tack för erkännandet att jag vann, första gången på FB hahah

Men du. Ang testet.
Kan jag lägga en 0,1a i en sked o hälla i lite aceton o kolla hur mkt som blir kvar? Därav få en uppskattad renlighet.
Citera
2014-05-10, 00:45
Medlem
Citat:
Hahaha Jo, förmodligen var det nån riksmongo idiot som gjorde sitt tjack till HCL... Idioti som bara den, vem fan TILLVERKAR tjack, för att sedan göra det till HCL...

Men vadå... I princip så SA du att jag hade fel, alltså förr. Om du bara tror något, så skriv det Varför ska man låtsas vara bombsäker på nått man inte är? Just sayin. Men tack för erkännandet att jag vann, första gången på FB hahah

Men du. Ang testet.
Kan jag lägga en 0,1a i en sked o hälla i lite aceton o kolla hur mkt som blir kvar? Därav få en uppskattad renlighet.
Haha, läs min senaste editering så förstår du nog mer hur jag tänker kring det med amfetaminfribasen.

Det andra har jag dock helt rätt i; att sulfatformen (rätt gjord) alltid är renare (och därmed bättre enligt min mening i alla fall). Men nu är det ju så att jag, i brist på möjlighet att IV:a roligare droger, har suttit och druckit öl och cider framför flashback i sådär 3-4 dagar konstant nu så det kan hända att jag tar i lite väl ibland, förlåt!

Acetonrening är något jobbigare än att hälla aceton på amfetaminet och låta dunsta, enklast möjliga sätt är att hälla på acetonet, blanda runt noga och väl för att sedan ta en pump man aldrig vill använda igen för att separera acetonet, sedan låta torka en stund till innan vägning. Kör på, tänk dock på att inte allt skit som amfetamin kan bankas med är acetonlösligt utan mycket (dextro osv) är vattenlösligt vilket betyder att man i princip aldrig kommer få reda på den riktiga renheten på detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in