2010-03-02, 13:54
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Oops, du var visst moderator så jag blir väl avstängd nu. Nåja, för att inte gå helt OT så kan jag ju säga att man normalt inte får fängelse för ringa narkotikabrott utan det finns med i straffskalan endast för att underlätta polisens arbete vid förundersökningar mot misstänkta.

Vad vill du ha sagt egentligen? Man får normalt sett inte fängelse för ringa narkotikabrott, på samma sätt som att man normalt sett inte får fängelse för att man snattar en chokladkaka på ICA. Men då fängelse finns i straffskalan så öppnar det upp för vissa möjligheter, som t.ex i fallet med butiksstölder att butikerna kan anlita icke-poliser som har rätt att envarsgripa förövarna.
Citera
2010-03-02, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Vad vill du ha sagt egentligen? Man får normalt sett inte fängelse för ringa narkotikabrott, på samma sätt som att man normalt sett inte får fängelse för att man snattar en chokladkaka på ICA. Men då fängelse finns i straffskalan så öppnar det upp för vissa möjligheter, som t.ex i fallet med butiksstölder att butikerna kan anlita icke-poliser som har rätt att envarsgripa förövarna.

Jag tror att han drev med dig

OT: Jag undrar ifall ni kunde berätta något sätt att leta upp en langare, det är så att jag skulle vilja testa just amfetamin och har inga kontakter som säljer eller använder detta preparat.
Citera
2010-03-03, 12:13
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
texter texter och åter texter

Jag ifrågasatte inte dej. Jag vet mycket väl att du vet en hel jävla del om amfetamin.
Jag ifrågasatte personen jag quotade för att jag irriterar mej på personer som hoppar in i diskussion och enbart tar den bäst formulerade texten till sej.

Hursomhelst somnar jag och de flesta jag känner lättare inne i ett race än efter. För det var väll det vi pratade om från början?

Vill du ha en källhänvinsning på julafton.. fan vet jag, läs bibeln

Du måste verkligen hata mej arkomann...
Senast redigerad av Robbadobb 2010-03-03 kl. 12:17.
Citera
2010-03-03, 12:27
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Jag ifrågasatte inte dej. Jag vet mycket väl att du vet en hel jävla del om amfetamin.
Jag ifrågasatte personen jag quotade för att jag irriterar mej på personer som hoppar in i diskussion och enbart tar den bäst formulerade texten till sej.

Hursomhelst somnar jag och de flesta jag känner lättare inne i ett race än efter. För det var väll det vi pratade om från början?

EDIT: Missuppfattade nog Robbadobb, trodde du syftade på mig först, men vid närmare granskning gör du nog inte det. Så....deletar min post här.
Citera
2010-03-03, 19:06
Medlem
Vandals avatar
Har setat hemma dom senaste dagarna ( typ en vecka ) och mått pyton pga benso abstinens och istället för att plågas av dessa jävla benso-demoner som besöker min hjärna så tar jag tjack istället nu i ett par dagar.. Kanske att min benso abstinens bearbetas under tiden jag är påtänd?? För halveringstiden lär ju inte påverkas av andra preparat???

Har städat hela lägenheten, tvättat, diskat och allt är sorterat och fixat. Sitter och polerar gunnar. Han har varit isär plockad 2 gånger idag men när jag monterat ihop den igen så kom jag på att jag glömt fetta in vissa delar så det var bara att börja om. Datorn vart fixat bort med saker jag inte behöver och sen in med nya feta program som gör datorn snyggare och mer effektivare. Laddat ner nya filmer och tagit bort gamla filmer som jag redan sätt.

Någonting som kan få mitt rastlösa arsel att lämna soffan skulle man kanske behöva tips på. Har fastnat här nu tror jag eller jag vet inte...

Har inte tagit tjack sedan innan nyår ( innan alldelles för ofta ), känns som första gången tror jag är helt påtänd har varit det hela gårdagen och idag och jag mår helt sjukt bra

Nån som har nått förslag på vad man kan göra nu ( typ en timmes aktivitet )?? Har ingen lust att lämna lägenheten men vill inte sitta ställa. Några vänner ska komma över lite senare ikväll och glo på film och så ska jag ställa fram en skål med chips ifall någon vill ha. Jag vill inte ha iallafall. Varför man nu vill äta chips verkar ju helt ologiskt..
Citera
2010-03-03, 21:58
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:

Öh, va? Vicious Edd ställde en fråga, som jag besvarade först. Enligt honom tycktes jag kunna belägga mitt resonemang med fakta, och det reagerade du på.

Citat:

Nja, du missförstod nog frågan.

Det är svårare att somna, när tjacket går ur kroppen, för då börjar man må dåligt. Det kan förklara svårigheterna att sova efter ett race i stället för under det, men om du läser Vicious Edds fråga, så jämför han "en enda större dos som leder till samma påslag" med ett par dygn i sträck. Bombar man en gubbe kl. 07:00, och om man inte tar tjack i vanliga fall, så kan man lätt sova vid 23:00 på kvällen. Om man däremot tar en nolltvåa var fjärde timma, så går sista dosen åt vid midnatt, och sedan blir det knepigt att somna. Dels har amfetaminet ackumulerats i kroppen, dels börjar en ny dag, dels har man kommit upp i varv rent psykologiskt... många orsaker.

Att du och jag sover gott på amfetamin är en annan fråga.

Citat:

Kalender är nog lättare, men du missförstod igen. Jag hatar dig inte... du trilskas bara så mycket.
Citera
2010-03-03, 22:19
Medlem
PhantomBlots avatar
Man kan förstås inte se till hur man själv sover i samband med amfetaminintag, och applicera detta på alla andra. Tar man amfetamin varje dag så är det klart att man både äter och sover utan några större problem, men den som bara helgknarkar lite klarar förstås inte av det. Det finns ganska många som t.o.m. har svårt att sova utan amfetamin, då abstinensen gör att det blir besvärligt att få ro i kroppen.
Citera
2010-03-04, 07:16
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Öh, va? Vicious Edd ställde en fråga, som jag besvarade först. Enligt honom tycktes jag kunna belägga mitt resonemang med fakta, och det reagerade du på.

Nja, du missförstod nog frågan.

Det är svårare att somna, när tjacket går ur kroppen, för då börjar man må dåligt. Det kan förklara svårigheterna att sova efter ett race i stället för under det, men om du läser Vicious Edds fråga, så jämför han "en enda större dos som leder till samma påslag" med ett par dygn i sträck. Bombar man en gubbe kl. 07:00, och om man inte tar tjack i vanliga fall, så kan man lätt sova vid 23:00 på kvällen. Om man däremot tar en nolltvåa var fjärde timma, så går sista dosen åt vid midnatt, och sedan blir det knepigt att somna. Dels har amfetaminet ackumulerats i kroppen, dels börjar en ny dag, dels har man kommit upp i varv rent psykologiskt... många orsaker.

Att du och jag sover gott på amfetamin är en annan fråga.

Kalender är nog lättare, men du missförstod igen. Jag hatar dig inte... du trilskas bara så mycket.

Ok, det fungerar olika på person till person. Jag antar att det är summan av kardemumman efter allt detta käbbel. Och jag gillar att trilskas. Det är väl det forum är till för

Bombar man amfetamin 0700 på morgonen så är det ju tveklöst att man kan somna kl 2300 då det gått 16 timmar från intaget. Då känns det ju som att det kvittar om det är första, andra eller 7 dagen på löpet.
Citera
2010-03-04, 09:08
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ok, det fungerar olika på person till person. Jag antar att det är summan av kardemumman efter allt detta käbbel. Och jag gillar att trilskas. Det är väl det forum är till för

Bombar man amfetamin 0700 på morgonen så är det ju tveklöst att man kan somna kl 2300 då det gått 16 timmar från intaget. Då känns det ju som att det kvittar om det är första, andra eller 7 dagen på löpet.
Japp, men om samma nybörjare kör sitt första race på 3-4 dygn som avslutas 07.00 på morgonen så är det inte lika säkert att han/hon kan vara helt avslappnad/nere i varv kl 23.00. Det var DET som diskuterades från början. Samt att påfyllningar under pågående race tycks slå hårdare än om de tas som enskilda doser.

Nä, nu orkar jag inte med detta käbbel mer, jag anser iaf fått min fråga besvarad och tackar alla inblandade för en informativ men stundtals något förvirrad diskussion.
Citera
2010-03-04, 09:22
Medlem
Kristofer.s avatar
Som vi alla vet är det inte allt för lätt att somna efter en natts race dagen därpå..

Och den dagen då man inte har några hjälpmedel förutom några futtiga xanor utan muskelavslappnande effekt så vore det kanske på tiden vi alla här inne gav med oss utav våra bästa tips för att kunna somna utan narkotiska hjälpmedel!!

Själv brukar jag runka eller knulla så jag blir helt slut i kroppen.. men den psykiska vakenheten ligger ju fortfarande kvar med alla nojjor och ögonlock som helt vägrar att sluta sig..

Så ge mig alla era tips på hur fan man kan somna enklast utan diverse läkemedel!!!

Spikmatta ska väll hjälpa en att slappna av?
Yoga?
En promenad?

Fyll på med mer utav era bästa tips...
Citera
2010-03-04, 12:26
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.

Fyll på med mer utav era bästa tips...

Jag tycker knappt det går att sova utan droger som hjälpmedel, om man nyligen tagit sista linan/bomben alltså. Alkohol brukar jag köra eftersom man nästan alltid har det hemma. Men annars är det väll bäst att göra saker som får en att slappna av. Själv funkar det inte att typ knulla så man blir trött, för det bidrar oftast till att jag blir önnu mer uppspelt och går på högvarv.
Citera
2010-03-04, 12:39
Bannlyst
Citat:
I värsta fall kan man teoretiskt sett få fängelse för ringa narkotikabrott
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto