2015-11-16, 02:30
Medlem
Tjena!
Fasiken varför blir det såhär..
Dragit tjack max 15 ggr i mitt liv.
Alltid blivit helt ångestfri och riktigt tjattrig och mår väl på 1-2 linor.

Testade just igen. Ångesten är kvar och ökar nästan. Alltså inte AT utan pratar under ruset. Och känner mig smått sömnig trots en god natts sömn. Min vän som tagit hälften i mängd men är mer van än mig är pigg som en skrutt och känner välbefinnande. Alltså var det inget trams i påsen.
Andra med samma erfarenhet? Tillfällighet?
Citera
2015-11-16, 03:51
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Som BigFatCone uttryckte det: amfetamin - en hatkärlek
En mycket pricksäker beskrivning och onekligen en inspirerande text. Går väl inte att beskriva pendlandet mellan äcklandet och välmåendet så mycket bättre. Klockrent.
Senast redigerad av Calogero 2015-11-16 kl. 04:04.
Citera
2015-11-16, 07:47
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Tjena!

Testade just igen. Ångesten är kvar och ökar nästan. Alltså inte AT utan pratar under ruset. Och känner mig smått sömnig trots en god natts sömn. Min vän som tagit hälften i mängd men är mer van än mig är pigg som en skrutt och känner välbefinnande. Alltså var det inget trams i påsen.

Kan har varit starka grejor kanske?

När det blir för mycket för kroppen att hantera så brukar man bli trött.

Har t.o.m. somnat en stund efter en riktigt stor bomb.
Sen vaknade man och var igång som en duracellkanin
Citera
2015-11-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Kan har varit starka grejor kanske?

När det blir för mycket för kroppen att hantera så brukar man bli trött.

Har t.o.m. somnat en stund efter en riktigt stor bomb.
Sen vaknade man och var igång som en duracellkanin

Tack för ditt svar, något jag inte tänkt på. Hela tiden utgått från att amfetamin ökar aktiviteter i hjärnan och vakenhettillståndet, and thats it. Men intressant där, kanske är det så för mig också.
Diskuterade även i en tidigare tråd att ssri/SNRI kan påverka tjackets verkningsförmåga. Då serotoninet redan är förhöjt pågrund av medicinen krävs det större doser av tjack för att få samma effekt jag fått tidigare, då jag inte åt snri.

Mvh
Citera
2015-11-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firesly
varför är det så vanligt att folk bombar, sen drar i snoken när dom börjar känna nått. Skulle det inte slå hårdare/bättre om man bara kör i näsan? Ursäkta mina nybörjarfrågor

Bomba ger ett annat rus än att dra näsa. Enligt mig. Kombinationen att dra när bombrus infinner sig kan ibland vara najs. Men smaken är som baken! Delad, och som med allt annat så är detta från person till person.
Citera
2015-11-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Tjena!

När jag är på så kan jag få en känsla av "ångest". I mitt fall brukar det vara att jag är fruktansvärt rastlös och en aning stressad. Den känslan får jag när jag inte snöar in. Nu är jag medveten om detta och har aldrig några problem att hitta på meningsfulla och ibland fruktansvärt meningslösa sysslor att kasta bort nån timme på
Citera
2015-11-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MfWo
När jag är på så kan jag få en känsla av "ångest". I mitt fall brukar det vara att jag är fruktansvärt rastlös och en aning stressad. Den känslan får jag när jag inte snöar in. Nu är jag medveten om detta och har aldrig några problem att hitta på meningsfulla och ibland fruktansvärt meningslösa sysslor att kasta bort nån timme på

Jag tror att det ligger något i det du känner av, även hos mig.. Och givetvis ångesten inför att sömnen blir inställd, det börjar bli ljust, alla är igång med sitt, själv svettas man och luktar gammal get.
Men väl är väl det, så att det för alltid förblir ett par enstaka tillfällen per år !
Tack för svar!
Citera
2015-11-16, 23:05
Medlem
Calogeros avatar
Låt säga att man tar relativt små mängder (typ 0,5 g) en, högst två gånger i månaden och man lyckas hålla det på den nivån utan större svårigheter. Hur pass skadligt kan det egentligen vara? Personligen tycker jag att man känner sig kassare dagen efter tio bärs på krogen än om man tar ovanstående dos.
Citera
2015-11-16, 23:12
Medlem
ReginaldCousinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Låt säga att man tar relativt små mängder (typ 0,5 g) en, högst två gånger i månaden och man lyckas hålla det på den nivån utan större svårigheter. Hur pass skadligt kan det egentligen vara? Personligen tycker jag att man känner sig kassare dagen efter tio bärs på krogen än om man tar ovanstående dos.
Jag har brukat det i något år nu på liknande sett som du säger, och jag skulle säga att hur skadligt det är beror väldigt mycket på hur du sköter kosten och sömnen. 0,5g för att ta det så pass sällan skulle jag påstå är relativt mycket däremot, klarar nog minst 4 kvällar på en 1:a om jag kör varannan helg.

Men då går jag också och lägger mig på natten. Börjar du dygna så flyger ju sömnen och antagligen även kosten åt helvete och du behöver bra mycket mer tjack och skadligheten skjuter iväg rejält skulle jag tro.
Senast redigerad av ReginaldCousins 2015-11-16 kl. 23:14.
Citera
2015-11-16, 23:18
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReginaldCousins
Jag har brukat det i något år nu på liknande sett som du säger, och jag skulle säga att hur skadligt det är beror väldigt mycket på hur du sköter kosten och sömnen. 0,5g för att ta det så pass sällan skulle jag påstå är relativt mycket däremot, klarar nog minst 4 kvällar på en 1:a om jag kör varannan helg.
Angående sömnen så är det såklart ett problem då jag lider utav insomnia, men jag hade ju å andra sidan inte sovit speciellt mycket mer utan tjacket heller. 0,5 var nog förövrigt till och med i högsta laget, skulle kanske gissa snarare att det hamnar på typ 0,3 i snitt. Fast i ärlighetens namn har jag inte någon hundraprocentig koll utan jag skjuter lite från höften här. Men ungefär den mängden hursomhelst.
Citera
2015-11-18, 20:10
Medlem
Brb-Toas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brb-Toa
Tjenatjena! Nu är det så att jag har fått tag i riktigt HQ-tjack och jag undrar lite saker.

Tjacket har ett väldigt medicinskt rus, ej pushigt och väldigt klart. Alltså väldigt rent amfetamin.
Nu undrar jag vad jag ska banka med om jag nu vill ha lite mer "festrus" istället för plugg. Jag vill helt enkelt bli lite mer stissig. Är det koffazon jag ska köra på eller?
Bumpar mitt inlägg.

edit: ska tillägga att jag mest ska köra nasalt.
Citera
2015-11-19, 02:31
Medlem
Skinballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Finns det något riktigt fall med folk som fått krampanfall på kombinationen tjack och lyrica eller är det bara en skröna?
Vet att båda fuckar med musklerna och att det allmänt talas om som en dålig kombination men finns det något dokumenterat fall eller någon användare som kan dela med sig av egna erfarenheter?

Mvh Mr.Livingstone

Hände en vän till mig för någon vecka sedan. Inte raceat på tjoet eller tagit sjuka mängder lyr. Hen stod och höll i en mobil för att lysa medan jag lade upp en lina sen tappade hen telefonen i golvet sedan sig själv i golvet. Låg och krampade i kanske 3-4 min sedan kanske lika lång tid innan riktig kontakt gick att få. Hen mindes förstås ingenting. Fick bända upp käken och stoppa in fingertoppen tills pinne hittades, ONT gjorde det helvete. Långt ifrån sjuka mängder hade intagits, hen några små linor tjack och max 5-600 lyr. Då hade jag som förvisso är rätt mycket större tagit massor av tjack och ~1200 lyr. Har förvisso markant högre tjacktolerans men båda hade lika tolerans mot lyr(noll, för att förtydliga). Efter 10-12 minuter mådde hen bra nog att om än ostadigt gå därifrån för så gott som egen maskin. Hen hade även druckit några klunkar vin under kvällen men tror den mängden är försumbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in