2016-04-01, 21:55
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippsomhapp
Jag vet inte om denna fråga platsar här men testar.

Funkar amfetamin för att få bukt med hetsätningsproblem?
Nån som testat?
Eller har tips på annat medel som funkar?

Har haft bulimi i så många år att den är kronisk och det här jävla hetsätandet orsakar mig så mycket lidande att jag seriöst överväger droger med hungerdämpande effekt.

(Och för att förekomma goda råd: ja, jag äter regelbundet och bantar inte - över- och hetsäter ändå av vana/tvång, och ja, jag har gått i olika slags terap/ätstörningsbehandling i flera omgångar och det har inte hjälpt)

Testa?

För övrigt, av vad jag förstått ska det inte gå att överdosera amfetamin så det leder till döden (jojo, allt går av överdosera, men ni förstår nog). Är det sant? Har media som vanligt målat ut tjack som dödsknark, likt det man gjort med CB?
Citera
2016-04-01, 22:13
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Testa?

För övrigt, av vad jag förstått ska det inte gå att överdosera amfetamin så det leder till döden (jojo, allt går av överdosera, men ni förstår nog). Är det sant? Har media som vanligt målat ut tjack som dödsknark, likt det man gjort med CB?

Bra fråga !

Vem vet kanske kan inte koncentrationen av Amfetamin i blodet överstiga en viss gräns och att det på så sätt ej går att överdosera.
Citera
2016-04-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Bra fråga !

Vem vet kanske kan inte koncentrationen av Amfetamin i blodet överstiga en viss gräns och att det på så sätt ej går att överdosera.

Men hur är det med beroendebiten? Är rädd för att man snabbt blir fast.
Citera
2016-04-02, 00:07
Medlem
Zraights avatar
Citat:
Men hur är det med beroendebiten? Är rädd för att man snabbt blir fast.

Det är inte fysiskt beroendeframkallande.
Däremot så kan du dras till det oerhört mycket om du har ett svagt psyke (Depression t.e.x)

Eftersom du i regel mår mycket bättre med Affe i kroppen så kommer du möjligtvis vilja uppnå samma effekt igen.

Själv är jag inne på mitt tredje dygn.. Helt oplanerat.. Men när jag väl blivit trött och velat sova så har det varit dags för arbete. Och då har jag bara fyllt på...

Det som oroar mig är att jag inte ätit en matbit på över 48 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Bra fråga !

Nu känner jag inte till vad som definieras som en överdos.
Men tar man alldeles för mycket tjack så kommer ju hjärtat rusa.. Och risken finns då för hjärtproblem. Så indirekt kan man nog få en överdos.
Senast redigerad av Zraight 2016-04-02 kl. 00:09.
Citera
2016-04-02, 00:12
Medlem
Zraights avatar
Citat:
Jag vet inte om denna fråga platsar här men testar.

Funkar amfetamin för att få bukt med hetsätningsproblem?
Nån som testat?
Eller har tips på annat medel som funkar?

Har haft bulimi i så många år att den är kronisk och det här jävla hetsätandet orsakar mig så mycket lidande att jag seriöst överväger droger med hungerdämpande effekt.

(Och för att förekomma goda råd: ja, jag äter regelbundet och bantar inte - över- och hetsäter ändå av vana/tvång, och ja, jag har gått i olika slags terap/ätstörningsbehandling i flera omgångar och det har inte hjälpt)

Citat:
Ursprungligen postat av Tridi
bulimi är ett psykologiskt problem och det går inte att bota med amfetamin i sig. Du måste komma till förstånd för att komma över problemet. Varför hetsäter du? Du försöker uppnå något genom det. Amfetamin eller psykedelia/mdma borde kunna ge dig tillstånd av insikt där du kanske förstår vad som gör dig glad egentligen.

Detta stämmer inte!
Bullemi är förvisso ett psykiskt problem.. Men det är sugen efter t.e.x sötsaker som orsakar det.
Amfetamin tar helt och hållet bort hungerkänslorna (Har inte ätit på 48h i detta nu) trots att mitt blodsocker förmodligen är åt helvete.

Vet ett par stycken som haft problem med kraftig övervikt och bullemi som gått ner mycket i vikt tack vare affe.
Citera
2016-04-02, 09:21
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zraight
Detta stämmer inte!
Bullemi är förvisso ett psykiskt problem.. Men det är sugen efter t.e.x sötsaker som orsakar det.
Amfetamin tar helt och hållet bort hungerkänslorna (Har inte ätit på 48h i detta nu) trots att mitt blodsocker förmodligen är åt helvete.

Vet ett par stycken som haft problem med kraftig övervikt och bullemi som gått ner mycket i vikt tack vare affe.
Oavsett målbild är 48 timmar utan mat knappast fördelaktigt. Nog för att det funkar då och då, men som med alla typer av ätstörningar handlar det mycket om att skaffa sig sunda rutiner. Kämpar själv mot kraftig anorexia (39kg/175cm). Det finns inga mediciner i världen som kan skapa sunda rutiner. Nej, en rejäl inläggning som gäller.

Men visst, jag kan se poängen med att ta en näsa eller två om det är en riktigt jävlig dag.
Citera
2016-04-02, 12:32
Medlem
Zraights avatar
Citat:
Oavsett målbild är 48 timmar utan mat knappast fördelaktigt. Nog för att det funkar då och då, men som med alla typer av ätstörningar handlar det mycket om att skaffa sig sunda rutiner. Kämpar själv mot kraftig anorexia (39kg/175cm). Det finns inga mediciner i världen som kan skapa sunda rutiner. Nej, en rejäl inläggning som gäller.

Men visst, jag kan se poängen med att ta en näsa eller två om det är en riktigt jävlig dag.

Det är garanterat inte bra.
Hjärnan får ingen energi eftersom jag inte äter kolhydrater (Eller något annat)
Och innan kroppen gått in i ketos (Och energin tas ifrån fettreserverna) så går kroppen på reservkrafter.

Det är inget jag gör ofta (Eller rekommenderar)
Citera
2016-04-02, 13:46
Medlem
Så tänkte köpa 1 gubbe klet. Det ska tydligen lukta sjukt stark, tecken på bra grejer eller inte? Iaf kommer inhandla ändå.

Tar inte ofta detta och har en stor respekt för min kropp (fått på sistone)speciellt mina sinnen som luktsinnet, vill inte att den ska bli sämre för lite knark.. När jag har kört affe tidigare har jag sniffat då det har varit torrt. Han som sålde sa att jag kunde torka det och sniffa men nu två frågor

1. Att sniffa kan det permanent göra luktsinnet sämre? Det vill jag inte riskera, kmr utforska mer om detta. Kanske nezezil osv efter man är klar skulle undvika skada eller blir den redan skedd.
2: Förlorar kletet potens när den torkar? fick se på skitet och han sa att bästa sätt att ta en sked o dra ut det. Frågan är dock... förlorar den potens om jag skulle ta ut en del på tork under lampa som sänder ut hyfstat stark värme. Eller ska jag bara bomba? Tänkte liksom sniffa lite först, sedan bomba resten

3. Något jag borde tänka på innan ja kör på? att inta innan? Hört att t.ex magnesium är bra att ta då det är en mineral som har funktionen att musklerna att slappna av (tänkte på tjack tuggandet )
Senast redigerad av flystar 2016-04-02 kl. 14:27.
Citera
2016-04-02, 19:26
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Så tänkte köpa 1 gubbe klet. Det ska tydligen lukta sjukt stark, tecken på bra grejer eller inte? Iaf kommer inhandla ändå.

Tar inte ofta detta och har en stor respekt för min kropp (fått på sistone)speciellt mina sinnen som luktsinnet, vill inte att den ska bli sämre för lite knark.. När jag har kört affe tidigare har jag sniffat då det har varit torrt. Han som sålde sa att jag kunde torka det och sniffa men nu två frågor

1. Att sniffa kan det permanent göra luktsinnet sämre? Det vill jag inte riskera, kmr utforska mer om detta. Kanske nezezil osv efter man är klar skulle undvika skada eller blir den redan skedd.
2: Förlorar kletet potens när den torkar? fick se på skitet och han sa att bästa sätt att ta en sked o dra ut det. Frågan är dock... förlorar den potens om jag skulle ta ut en del på tork under lampa som sänder ut hyfstat stark värme. Eller ska jag bara bomba? Tänkte liksom sniffa lite först, sedan bomba resten

3. Något jag borde tänka på innan ja kör på? att inta innan? Hört att t.ex magnesium är bra att ta då det är en mineral som har funktionen att musklerna att slappna av (tänkte på tjack tuggandet )

Nej det förlorar inte potens för att man torkar det.
Du kan lägga det i frysen utan att förlora potens om det är så.
Jag brukar ta ZMA (Zink, magnesium tillskott) men har förvisso inte problem med tuggandet annars heller.. Det är ett tics som inte alla får.
Citera
2016-04-02, 20:34
Medlem
MrPokers avatar
Citat:

Skillnaden här är att det finns dödsfall där amfetamin är dödsorsaken, trots att det inte varit en regelrätt överdos. Amfetamin dämpar ju många av kroppens utmatningssignaler, signaler som finns där för att hindra oss att gå över gränsen (uttorkning, hunger, sömnbrist etc.) Ta och läs på om vad som händer med tankegångar när man varit vaken i fyra dygn.

"Men om man sköter vätska, mat och sömn? Är det ofarligt då?" Detta är lite beroende på dosen. För om man tar stora doser så kommer man oundvikligen ha en onormalt påfrestande kroppsrytm (det är svårt att styra över sin puls och sitt dopamin).

Det jag vill komma till är att amfetamin, till skillnad från cannabis, INTE är en harmlös drog. Media överdriver, men det gör media med allt. Amfetamin har verkliga konsekvenser. Cannabis har två: att bli nojig eller ångestfylld i en ynka timme och att bli påkommen.
Citera
2016-04-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Nej det förlorar inte potens för att man torkar det.
Du kan lägga det i frysen utan att förlora potens om det är så.
Jag brukar ta ZMA (Zink, magnesium tillskott) men har förvisso inte problem med tuggandet annars heller.. Det är ett tics som inte alla får.

Du vet inte vad du pratar om.. Är det tjack i basform där en viss % är omkristalliserat så kommer du tappa jävligt mycket potens när du torkar. Det är bara skitpasta där blötheten kommer från vatten som går att torka utan potensförlust och då har du redan blivit blåst.
Citera
2016-04-03, 03:21
Medlem
iDunos avatar
Tjena hej. Hrr om kvällen blev det en del tjo .

Jag togg upp det sista med fingret och slicka av det men tidigt på mrgono började jag få ont så a kollad och helt klar afr tungan börjatflagna ch va missfärgad nu är tungn helt "kal" och lite blodig. ''''''''''''''''jag har alrig varit med om detta och undrar m någon hr varit med om det eller till ch med vad det beror.

'det togs upp från en trämöbel. inte vidare tjo vad det,

Jag ursäktar inte flr uderbara stavningen,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in