2016-02-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Jo men det blir ju fortfarande lite sådär med ögonmått om man inte vet vad man gör, är det stor skillnad på att dra i sig 0.1 vs att råka dra i sig typ 0.15 ?

Är du orolig att det blir för mycket, börja med halva din 0.1 lina och vänta en stund och känn efter. Sen tar du antagligen resten också Du känner av det på typ 5 minuter.

edit: förutsatte att du snortar här. tar längre tid om du sväljer det.
Citera
2016-02-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Är du orolig att det blir för mycket, börja med halva din 0.1 lina och vänta en stund och känn efter. Sen tar du antagligen resten också Du känner av det på typ 5 minuter.

edit: förutsatte att du snortar här. tar längre tid om du sväljer det.

Tackar för tipset! Jo det handlade om snorting, läste att effekten är sämre om man intar det oralt så om man bara har 0.5 totalt känns det lite waste att köra oralt
Citera
2016-02-09, 23:00
Medlem
populopiduss avatar
Hur mycket knasar ens hjärna av långvarigt bruk av detta egentligen? Har en gammal barndomskompis som började punda rejält och tidigt och höll på i flera år. Han är idag över 30 år men som helt ärligt är som en 16-åring mentalt... kan det vara tjacket som gjort detta?
Citera
2016-02-10, 01:43
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Hur mycket knasar ens hjärna av långvarigt bruk av detta egentligen? Har en gammal barndomskompis som började punda rejält och tidigt och höll på i flera år. Han är idag över 30 år men som helt ärligt är som en 16-åring mentalt... kan det vara tjacket som gjort detta?

Komplicerat både jag och nej. Han har nog en annan världsbild än dig, och man tenderar att ogilla aktorithet (polis) ingen jag känner har fått så grovt och att det stannat. Men klart e man vaken länge så spökar hjärnan.
Citera
2016-02-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Ja, du blir helt jävla efterbliven av ett långvarigt bruk. Bara kolla in det här forumet, eller snacka med valfri 50årig alkis på stan. Dom flesta gick ner sen på tjacket, även om spriten såklart inte har hjälpt.

Det är en mysig drog men man ska vara jävligt försiktig med den.
Citera
2016-02-10, 15:15
Medlem
Jag tar bara tjo när jag festar och på senare dagar, typ ett par månader sen jag märkte det så sluddrar jag ofta när jag pratar. Känns som jag vill få ut orden fortare än munnen klarar av liksom. Kan det ha med det att göra?
Citera
2016-02-10, 17:43
Medlem
GanjaFarfars avatar
Gammalt tjack = Värre AT?

Nu är det som så att jag har haft tjack förvarat i en zip-påse på ett mörkt och hyffsat svalt ställe sedan mars-april förra året.
Jag tar inte tjack speciellt ofta (max en gång i kvartalet i snitt), och vad jag kan minnas har jag aldrig fått någon särskilt farlig avtändning av det hela (doser kring 0,4-0,5) brukar vara standard.

Senaste gångerna däremot (två helger i rad), då jag tagit en mindre mängd (0,2-0,3) har jag fått sån fruktansvärd ångest som kan hänga i 2-3 dagar efteråt, trots att jag ätit "normalt" under rusets gång.
Kan det ha något samband att tjacket börjar bli gammalt eller vad är det som försigår här egentligen?
Citera
2016-02-10, 17:49
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Gammalt tjack = Värre AT?

Nu är det som så att jag har haft tjack förvarat i en zip-påse på ett mörkt och hyffsat svalt ställe sedan mars-april förra året.
Jag tar inte tjack speciellt ofta (max en gång i kvartalet i snitt), och vad jag kan minnas har jag aldrig fått någon särskilt farlig avtändning av det hela (doser kring 0,4-0,5) brukar vara standard.

Senaste gångerna däremot (två helger i rad), då jag tagit en mindre mängd (0,2-0,3) har jag fått sån fruktansvärd ångest som kan hänga i 2-3 dagar efteråt, trots att jag ätit "normalt" under rusets gång.
Kan det ha något samband att tjacket börjar bli gammalt eller vad är det som försigår här egentligen?
Tjackets ålder spelar mig veterligen ingen roll för AT:n. Kanske har du tagit ännu mindre vid tidigare tillfällen, eller helt enkelt slarvat för mycket med vätska, födointag och sömn senaste gångerna?
Citera
2016-02-10, 18:00
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Tjackets ålder spelar mig veterligen ingen roll för AT:n. Kanske har du tagit ännu mindre vid tidigare tillfällen, eller helt enkelt slarvat för mycket med vätska, födointag och sömn senaste gångerna?

Grejen är att jag aldrig har problem att varesig äta under ruset, eller att somna efter ruset på just denna batch åtminstone. Så det känns inte som det är problemet, en av gångerna drog jag i mig en dryg 0,2 för att sedan gå på middagsbjudning med 3 rätters och lik förbannat infann sig ångesten flera dagar efteråt.

Jag har för mig att jag har läst någonstanns att avtändningen blir värre ju fler gånger man har tagit tjack, kan det vara problemet här?
Har även läst att visst "dåligt" tjack ger värre AT, var nog därför jag drog slutsatsen att när tjacket blir gammalt blir det sämre = värre AT. Men inser i efterhand att det kanske främst beror på vad det är bankat med, och såvida ingen har bankat mitt tjack och sedan lagt tillbaka det verkar det föga troligt.
Citera
2016-02-10, 18:25
Medlem
Citat:
Grejen är att jag aldrig har problem att varesig äta under ruset, eller att somna efter ruset på just denna batch åtminstone. Så det känns inte som det är problemet, en av gångerna drog jag i mig en dryg 0,2 för att sedan gå på middagsbjudning med 3 rätters och lik förbannat infann sig ångesten flera dagar efteråt.

Jag har för mig att jag har läst någonstanns att avtändningen blir värre ju fler gånger man har tagit tjack, kan det vara problemet här?
Har även läst att visst "dåligt" tjack ger värre AT, var nog därför jag drog slutsatsen att när tjacket blir gammalt blir det sämre = värre AT. Men inser i efterhand att det kanske främst beror på vad det är bankat med, och såvida ingen har bankat mitt tjack och sedan lagt tillbaka det verkar det föga troligt.

Jag har alltid haft för mig att ju bättre "renare" tjack, desto större AT?
Citera
2016-02-10, 21:12
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Grejen är att jag aldrig har problem att varesig äta under ruset, eller att somna efter ruset på just denna batch åtminstone.
Är du säker på att du har rent mjöl i påsen? Pulver som varken påverkar aptiten eller sömnen nämnvärt låter spontant som något annat än amfetamin.
Citera
2016-02-10, 23:38
Medlem
Fi-Stafisans avatar
Ifall jag tar ca en gubbe tjack i munnen och smälter det långsamt på tungan. Hur tror ni upptaget är den vägen?
Jag har tycker nämligen om smaken.
Jag håller nämligen även sen flera år tillbaka på med att smälta mina imovane på tungan. Det tar ungefär 10 minuter och jag upplever att jag somnar snabbare än om jag sväljer dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in