Citat:
Ursprungligen postat av
krillepille
tror du? Jag brukar vara rätt bra på att dricka bärs när jag är tjackad, även vatten för har fått någon nojja om att vara torr i käften som inte är bra för tänderna.
Jo det är ju klart att minskad saliv är dåligt för tänderna, men finns inte så mkt o göra åt det, hehe. Se till att sköta dom bara så är de ingen fara.
Alltså siffran 80% var ju en ren gissning bara, men alltså allt man förlorar är ju typ nästan bara vätska. Visst fan förlorar man fett o muskler osv till en liten del, men det vågen visar ang flera kilon osv är bara vätska. Tjack är ju extremt vätskedrivande, det är därför.
Liksom, förlora 2kg på ett race på 2dygn är ju enbart vätska. Du får tillbaka den förlorade vikten på en dag bara. Jag har hållt på varje dag i snart 4mån ungefär, och jag har förlorat ungefär 1kilo muskler o fett under den perioden. Du ska inte väga dig efter t.ex ett race på 1-2 dygn med minimalt med näring, lätt hänt att man glömmer bort att det bara är vätska man har förlorat vid det laget.
Edit - Hahahaha, fan va jag upprepade allting, fast med olika sätt o förklara det på, hahaha. Satan va påtänd jag e :P