Citat:
Ursprungligen postat av
boonting
Har lagt tjacket i frysen för 10 timmar sen och nu när jag tog ut den så var den inte hård utan mjuk, hur hackar jag detta skittjack på bästa sätt? typ redskap som är extra bra uppskattas.
edit: eller ska den ligga i frysen längre?
Om ditt syfte är att torka klettjack så är du ute o cyklar tyvärr.. Klettjack förvarar man i frysen för att bromsa torkningen, så man förlorar minsta möjliga vikt.
Det finns 2 olika sorters klet. Äkta o fake. Finns säkert fler, men poängen är att riktigt klet, dvs klettjack som inte är avsiktligt tillverkat etc, utan av någon anledningen så kunde dom inte fullfölja processen där man förvandlar olja till sulfat (pulver), därav klet/pasta.
Sen så finns den där "fake"... Att nån har avsiktligt försökt få det o likna pasta-tjack för att gå mer i vinst. Denna kan vara väldigt svår eller nästintill omöjlig att torka.
Riktigt klet torkar relativt snabbt i rumstemp (10-60min), pga fribas oljan är flyktig.
Citat:
Ursprungligen postat av
graffdatshit
När jag köper sådant med lite klumpar och lite småvitt här och där, så brukar det inte se lika torrt ut som ditt! Det brukar inte gå att torka utan blir mosat/packat när man hackar det. Men det går ju liksom inte att utgå ifrån något när man inte testat det, så om du säger att det är helt okej så är det nog helt okej

BTW! Jag körde en acetonrening på skiten. Helt kritvitt torrt, lite lätt stenigt pulver!

ca 30% förlorat. Men men, hade inga höga förväntningar. Luktar lite mandel aktigt, inte den där typiska "tjack lukten", så jag antar att det är tjack från Benzaldehyde.