2014-05-10, 00:56
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Haha, läs min senaste editering så förstår du nog mer hur jag tänker kring det med amfetaminfribasen.

Det andra har jag dock helt rätt i; att sulfatformen (rätt gjord) alltid är renare (och därmed bättre enligt min mening i alla fall). Men nu är det ju så att jag, i brist på möjlighet att IV:a roligare droger, har suttit och druckit öl och cider framför flashback i sådär 3-4 dagar konstant nu så det kan hända att jag tar i lite väl ibland, förlåt!

Acetonrening är något jobbigare än att hälla aceton på amfetaminet och låta dunsta, enklast möjliga sätt är att hälla på acetonet, blanda runt noga och väl för att sedan ta en pump man aldrig vill använda igen för att separera acetonet, sedan låta torka en stund till innan vägning. Kör på, tänk dock på att inte allt skit som amfetamin kan bankas med är acetonlösligt utan mycket (dextro osv) är vattenlösligt vilket betyder att man i princip aldrig kommer få reda på den riktiga renheten på detta sätt.

Jaja, amfetaminsulfat efter tillverkning är renare än pastan, det har du rätt i. Men hur ofta får man tag på korrekt gjord amfetaminsulfat som inte har varit några led? Och den som säger "jag känner han som tillverkar det" kan gå o hänga sig, haha

Vet inte om detta stämmer, men enligt mig, så har pasta form i regel högre renhet än sulfat. Då jag kan tänka mig att pasta formen inte är lika lätt att banka ut med andra substanser, till skillnad från sulfat, då det är pulver.

Sen så finns det ju fake pasta, det jag kallar för klettjack. Och så finns det äkta tjack pasta. Fakepastan är blandat med vatten eller nånting, vettefan alltså o blir till pulver på mindre än 30min.

Riktigt pasta kommer ha den där formen. Visst fan kan du torka den om den är lite blöt, men den kommer aldrig att bli till pulverform igen. Jaja, du kan hacka det fint osv, men med pulver menar jag riktigt pulver, inga klumpar osv.

Tjack är ju olösligt i aceton. Finns fler saker som är det också, men varför skulle inte detta funka.
0,1tjack i en sked, i med lite aceton, kanske halva matskeden. rör runt lite i några sekunder, för att sedan hälla bort acetonet försiktigt i slasken typ. Då ser man ju hur mycket av klumpen man la i som finns kvar..
Citera
2014-05-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jaja, amfetaminsulfat efter tillverkning är renare än pastan, det har du rätt i. Men hur ofta får man tag på korrekt gjord amfetaminsulfat som inte har varit några led? Och den som säger "jag känner han som tillverkar det" kan gå o hänga sig, haha
Nej det påstår jag verkligen inte (), vad jag vet och faktiskt kan påstå däremot är att jag hämtar amfetamin från de kranar som tar in kilovis, inget annat duger - knappt ens det duger i de flesta fall faktiskt. Har som sagt bara stött på två bra batcher amfetamin inrikes genom mina år - båda har dock varit sulfat. Visst finns det amfetaminpasta som "fungerat bra/ok" och även "över förväntan" men inget har varit i närheten av den klass sulfatet har hållit när det väl funnits. Konstigt nog är det alltid sulfatet som tar slut snabbast har jag märkt också, oavsett hur mycket som kommer in.

Citat:
Vet inte om detta stämmer, men enligt mig, så har pasta form i regel högre renhet än sulfat. Då jag kan tänka mig att pasta formen inte är lika lätt att banka ut med andra substanser, till skillnad från sulfat, då det är pulver.

Sen så finns det ju fake pasta, det jag kallar för klettjack. Och så finns det äkta tjack pasta. Fakepastan är blandat med vatten eller nånting, vettefan alltså o blir till pulver på mindre än 30min.

Riktigt pasta kommer ha den där formen. Visst fan kan du torka den om den är lite blöt, men den kommer aldrig att bli till pulverform igen. Jaja, du kan hacka det fint osv, men med pulver menar jag riktigt pulver, inga klumpar osv.
Exakt. Dock tror jag inte det är enklare att banka sulfatet för det man bankar med måste hålla samma färg, jag bankade det jag fick från holland (pasta) med 20% (i vikt dvs viktprocent) med dextrosol inför försäljning för att finansiera mitt egna missbruk samtidigt som jag fortfarande ville tjäna så mycket jag beräknat göra - inga problem, ingen märkte någon skillnad eftersom det var bra pasta från början (som det du har antagligen också är med den informationen du skrivit )

Skaffa ett mikroskop och undersök varje batch du införskaffar, mikroskop är ett underskattat verktyg för manuell (och tidskrävande) identifiering av renheten samt i vissa fall vad det är bankat med. Köp hem dextrosol och andra ämnen som folk bankar med för att kolla på den kristallina uppbyggnaden utav grejjerna, efter ett tag går det per automatik. Min allra första tjackkran lärde mig detta under mitt första IV-rus.

Citat:
Tjack är ju olösligt i aceton. Finns fler saker som är det också, men varför skulle inte detta funka.
0,1tjack i en sked, i med lite aceton, kanske halva matskeden. rör runt lite i några sekunder, för att sedan hälla bort acetonet försiktigt i slasken typ. Då ser man ju hur mycket av klumpen man la i som finns kvar..
Exakt samma sak jag sa fast med andra ord.
Citera
2014-05-10, 01:43
Medlem
Jaggermeisters avatar
Men alltså.. Dextro är väldigt fint pulver. Amfetamin pasta ser typ ut som soltorkad smörklick.. :P Just denna batch är gulaktig, men brukar få vitt.

Men hur bankar du pasta med dextro? Även fast färgen är vit, så är det ju inte samma denstitet och utseende. Liksom, äkta pasta kan du inte få till pulver. Visst kan du finfördela det osv, men du kan inte få det till bokstavligt pulver som dextro är

Förresten, vet du vad det är för något som avger tjack lukten? Jag vet att helt rent Amfetamin är luktlös om vi ska gå genom boken, men du fattar vad jag menar Metylamin är det inte, för det luktar typ som piss, så 1 substans borta.
Citera
2014-05-10, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Brukar vanligt folk som aldrig tagit tjack märka om man är ganska tjackad? Även om man bara hejjar i förbifarten? vad tror ni gott folk?

finns det någon tjack-tråd i laidback eller dyl där man kan snacka eller något sådant? Glömde köpa tuggummi den här gången, vad tycker ni funkar bra att använda istället? Testade med papper men det blev bara en jävla geggamoja.

Jag har varit tjackad många gånger på fest utan att folk misstänker. Till och med en eller två av mina syskon har varit på samma fest utan att märka något. Om det inte finns någon misstanke sedan innan så är det oftast lugnt (förutsatt att alkohol är inblandat). En gång påpekade en snubbe att mina ögon liknade en sektledares ögon men i slutändan skrattade vi bara åt det hela (han var väldigt full).

Finns en IRC-server som du kan chatta med andra flashbackare på, sök här på forumet så hittar du instruktioner.

Har också funderat på vad som skulle kunna ersätta tuggummi men tyvärr har jag inte hittat eller kommit på något. Du får helt enkelt se det som en erfarenhet. Nu kommer du (förhoppningsvis) ALDRIG mer glömma att köpa tuggummi :P magnesium är också bra att käka innan du intar ditt amfetamin.
Citera
2014-05-10, 02:52
Medlem
Jaggermeisters avatar
Förstår inte hur folk kan tugga tuggummi på amfetamin.. Jag blir så otroligt torr i munnen..
Citera
2014-05-10, 03:37
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Jag har varit tjackad många gånger på fest utan att folk misstänker. Till och med en eller två av mina syskon har varit på samma fest utan att märka något. Om det inte finns någon misstanke sedan innan så är det oftast lugnt (förutsatt att alkohol är inblandat). En gång påpekade en snubbe att mina ögon liknade en sektledares ögon men i slutändan skrattade vi bara åt det hela (han var väldigt full).

Finns en IRC-server som du kan chatta med andra flashbackare på, sök här på forumet så hittar du instruktioner.

Har också funderat på vad som skulle kunna ersätta tuggummi men tyvärr har jag inte hittat eller kommit på något. Du får helt enkelt se det som en erfarenhet. Nu kommer du (förhoppningsvis) ALDRIG mer glömma att köpa tuggummi :P magnesium är också bra att käka innan du intar ditt amfetamin.

Det funkade utan problem! Glömt bort den där irc-chatten, tack för påminnelsen men jag har vart helt uppslukad av andra saker. Nej nästa gång ska både tuggummi och cigg inhandlas, och tack för tipset om magnesium. Denna gång var inget speciellt, det tilltänkta sällskapet uteblev av dvs orsaker så det kändes lite slösaktigt.
Citera
2014-05-10, 09:58
Medlem
Tredje dagen i mitt race täcktes hela munnen med ett 1-2 mm vit illa luktande kött material. Tungan och tandköttet drabbades ingen alls. De va lite ömt då, dagen senare kändes det helt normalt dock såg det oro väckande ut. Tog sista dosen några timmar sen och det kändes som ruttna skinkor låg i kinderna och började tyvärr bita. Stod i spegeln och bet bort hela ruset, perfekt avslutning. Nu känns det skit och har bara lingongrova att landa på.

Kan inte varit tjacket då vi va 2 stycken och bara jag drabbades. timetoendit skrev om något liknande.
Citera
2014-05-10, 10:43
Bannlyst
Citat:
Förstår inte hur folk kan tugga tuggummi på amfetamin.. Jag blir så otroligt torr i munnen..

Du varvar med fluortabletter som Fludent eller nåt annat som får dig att producera saliv. Och glöm inte magnesiumet så slipper man sitta på pendeltåget på hemresan och plötsligt bita av en tandflisa.
Citera
2014-05-10, 16:26
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corruptedweed
Tredje dagen i mitt race täcktes hela munnen med ett 1-2 mm vit illa luktande kött material. Tungan och tandköttet drabbades ingen alls. De va lite ömt då, dagen senare kändes det helt normalt dock såg det oro väckande ut. Tog sista dosen några timmar sen och det kändes som ruttna skinkor låg i kinderna och började tyvärr bita. Stod i spegeln och bet bort hela ruset, perfekt avslutning. Nu känns det skit och har bara lingongrova att landa på.

Kan inte varit tjacket då vi va 2 stycken och bara jag drabbades. timetoendit skrev om något liknande.

Borstar du tänderna då du tar tjack? Väldigt viktigt
Citera
2014-05-11, 05:43
Medlem
Mådde så himla dåligt när jag vaknade på eftermiddagen. Så sjukt trött. Åt mat. Sen ville jag bara ligga ner och sova fast jag nyss hade vaknat. Orkade inte ens sitta i soffan framför datorn. Då drog jag en lina Amfetamin och mådde så otroligt mycket bättre. Orkade leva med andra ord. Nån mer som känner såhär?

Sitter nu uppe på morgonkvisten och skriver trots jag bara tog en enda lina. Ska snart ta 1 st Oxascand och gå och lägga mig några timmar. Sen blir det en liten lina igen för att orka med dagen. Är nybörjare och har inte fått upp nån tolerans, så ännu är det ett ganska billigt nöje

Äter även Concerta men de hjälper mig inte alls
Senast redigerad av Tantiranten 2014-05-11 kl. 06:16.
Citera
2014-05-11, 12:50
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantiranten
Mådde så himla dåligt när jag vaknade på eftermiddagen. Så sjukt trött. Åt mat. Sen ville jag bara ligga ner och sova fast jag nyss hade vaknat. Orkade inte ens sitta i soffan framför datorn. Då drog jag en lina Amfetamin och mådde så otroligt mycket bättre. Orkade leva med andra ord. Nån mer som känner såhär?

Sitter nu uppe på morgonkvisten och skriver trots jag bara tog en enda lina. Ska snart ta 1 st Oxascand och gå och lägga mig några timmar. Sen blir det en liten lina igen för att orka med dagen. Är nybörjare och har inte fått upp nån tolerans, så ännu är det ett ganska billigt nöje

Äter även Concerta men de hjälper mig inte alls

Du säger att du är nybörjare men känner genom datorn att du redan i ett annat liv har varit en tvättäkta tjackis, å andra sidan är det självklart du mår bättre efter återdosering.
Men mitt tips...pass på concertan, jävla smutssubstans som går hand i hand med ångest.
Även om du ser dig som nybörjare så ta en blick på inlägg och lägg märke till ord såsom ''orkade leva'' ''oxascand'' ''liten lina igen för orka dagen'' ''billigt nöje'' haha du är nog djupare inne än va du tror.
Citera
2014-05-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Du säger att du är nybörjare men känner genom datorn att du redan i ett annat liv har varit en tvättäkta tjackis, å andra sidan är det självklart du mår bättre efter återdosering.
Men mitt tips...pass på concertan, jävla smutssubstans som går hand i hand med ångest.
Även om du ser dig som nybörjare så ta en blick på inlägg och lägg märke till ord såsom ''orkade leva'' ''oxascand'' ''liten lina igen för orka dagen'' ''billigt nöje'' haha du är nog djupare inne än va du tror.
+1 haha, sen varför man ens kombinerar tjack med concerta undrar jag verkligen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in