2009-10-31, 09:55
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falec
Besviken? Skämtar du - jag minns första gången jag bombade... Det var fan lysande!
Grattis! Nej, jag skämtar inte. Har inte människan provat tjack, men eat, då tror jag att risken är överhängande att han hoppas på alldeles för mycket.
Citera
2009-10-31, 10:19
Medlem
falecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Grattis! Nej, jag skämtar inte. Har inte människan provat tjack, men eat, då tror jag att risken är överhängande att han hoppas på alldeles för mycket.

Yes, sorry. Läste för slarvigt. Tror det finns två sätt att uppskatta tjacket, dels om man är inne på den sjuka IV-rushen och tar en rejäl en, och dels om man bombar lite lagom, så att man bara får en jäkligt bra dag, men fotfarande känner sig helt och hållet som sig själv, det är det jag gillar, till skillnad från det mesta annat, alkohol, cb, mdma osv så känns en lagom tjackdos inte som nåt som kommer "utifrån" så att säga. Det känns "naturligt" på nåt sätt... Såtillvida är det ju inget som man kan kalla "rus" direkt eftersom det känns precis tvärtom, som ett icke-rus.
Citera
2009-10-31, 10:34
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falec
Yes, sorry. Läste för slarvigt. Tror det finns två sätt att uppskatta tjacket, dels om man är inne på den sjuka IV-rushen och tar en rejäl en, och dels om man bombar lite lagom, så att man bara får en jäkligt bra dag, men fotfarande känner sig helt och hållet som sig själv, det är det jag gillar, till skillnad från det mesta annat, alkohol, cb, mdma osv så känns en lagom tjackdos inte som nåt som kommer "utifrån" så att säga. Det känns "naturligt" på nåt sätt... Såtillvida är det ju inget som man kan kalla "rus" direkt eftersom det känns precis tvärtom, som ett icke-rus.
Precis det jag försökte komma fram till. Nu IV'ar visserligen jag ibland lite smått groteska mängder tjack, men hey, ruset som kommer när kicken lagt sig är ju hur mysigt som helst det också, men på sitt sätt. Kan man annat än älska tjack?
Citera
2009-10-31, 11:01
Medlem
falecs avatar
Yes, inget annat ger samma grej för mig, så jag är skraj för att effekterna ska minska, så jag gör mitt bästa för att "spara" på det och inte utveckla tolerans... Inga påfyllningar, minst en vecka mellan gångerna, inga sjuka doser bara för jag känner för att parta. Magnesium och c-vitamin emellan. osv osv...
Citera
2009-10-31, 11:50
Medlem
DrCrushers avatar
Hur bra är det att kombinera tjack och SNRI-preparat? Jag har gjort det några gånger redan och inte märkt nåt speciellt, men jag tänkte på risken att dö...

Kan det vara bättre att vänta med medicinen till morgonen efter för att ta mindre risker och eventuellt dämpa ATn?
Citera
2009-10-31, 12:18
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrCrusher
Hur bra är det att kombinera tjack och SNRI-preparat? Jag har gjort det några gånger redan och inte märkt nåt speciellt, men jag tänkte på risken att dö...

Kan det vara bättre att vänta med medicinen till morgonen efter för att ta mindre risker och eventuellt dämpa ATn?
SNRI trilskas inte direkt med humörsrelaterade signalsubstanser, utan med noradrenalinet. Noradrenalin styr bland annat kroppstemperatur, hjärtrytm och blodtryck. Att blanda SNRI och amfetamin låter generellt sett som en dålig idé, men hey, vad vet jag? Jag har inte testat själv.

Vad jag vill komma fram till är att det med största sannolikhet inte kommer påverka eventuell AT att ta det först dagen efter. Ta det lugnt bara!
Citera
2009-10-31, 13:48
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jag tror du kommer bli besviken för att du inte vet hur du ska ta till dig ruset och så. Man måste lära sig uppskatta amfetaminruset. Det är egentligen inte sådär jättespeciellt i sig, men att sätta sig ner och prata med goda vänner, laga mat, fotografera, producera musik eller film, ta sköna promenader i solen eller varför inte ringa mamma en sväng, det var ju knappast igår? Det är sådant som jag tycker blir så sjukt intressant, roligt, givande, you name it, på amfetamin. Det finns inget bättre! <3

Lycka till och känn inte efter för mycket. Ut och rör på dig, ta dig för saker du vanligtvis tycker är kul och du ska se att det blir tusenfalt roligare ändå på amfetamin! Kärlek!

Hmm. Vi får se hur de går då. En annan fråga. Hur är det att röka cannabis under tjack rus? Har en 1a brunt med.

EDIT: Fick aldrig svar av någon angående AT,n. Bör jag skaffa benso? Får jag AT på så små mängder? Har hört annars att resorb från apoteket kan hjälpa?

Fick aldrig svar heller om ja bör köra oralt eller nasalt med tanke på att det är första gången. Om oralt hur mkt bör man bomba som första dos?
Senast redigerad av henkish 2009-10-31 kl. 13:52.
Citera
2009-10-31, 19:54
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Hmm. Vi får se hur de går då. En annan fråga. Hur är det att röka cannabis under tjack rus? Har en 1a brunt med.

EDIT: Fick aldrig svar av någon angående AT,n. Bör jag skaffa benso? Får jag AT på så små mängder? Har hört annars att resorb från apoteket kan hjälpa?

Fick aldrig svar heller om ja bör köra oralt eller nasalt med tanke på att det är första gången. Om oralt hur mkt bör man bomba som första dos?

Röka är lite lustigt, förvirrade tankegångar i ovanligt hög hastighet. Själv hade jag sparat rökat till när du ska tända av faktiskt, kanske en liten en bara för att testa under ruset kanske. Kan du skaffa benzo så gör det, det gör ATn mycket lättare.
Nasalt eller oralt gör du som du känner för, jag kör själv oralt för jag tycker det smakar fan. 0.2g kan du väl börja med att känna efter på och sedan fylla på efter behov, svårt att säga när man inte vet kvaliteten. Lycka till!
Citera
2009-10-31, 19:57
Medlem
Makaron2s avatar
jag har varit torsk på tjack och för mig var det inge bra, men alla personer reagerar ju olika.

så fort jag fick dåligt så mådde jag illa och spydde. när jag väl fick bra mådde jag toppen och det kändes som att jag hade hittat mig själv, men så fort effekten avtog mådde jag illa och spydde igen.

så affe var inget för mig och ändå torska jag på det. men dum 17 åring som man var så var det tufft...........
Citera
2009-11-03, 03:15
Medlem
resan drog iväg med 2 gubbar tjack jag och min vän skulle götta oss med, vi drog i oss skiten, hela kvällen, tog sista linan 01:00 , kan tillägga också att jag rökte en fet och drack några öl under kvällen. rökte den feta rätt tidigt på kvällen runt 10-11. men iaf.. va uppe hela natten.. kom hem 09:00. sov 20 minuter. efter jag vaknade var jag toksvettig?? ..

sen senarep å dagen kände jag mig ruggigt skum och konstigt. antagligen avtädning.. har tagit tjack många gånger innan så va rätt van. men iaf åter till frågan kl 20:00 så fick jag ett infall från ingenstans la mig i sängen och bara stirrade i taket och började åla mig i sängen och tänka konstiga saker som "djävulen har tagit min själ" och började må skit dåligt och börja tycka synd om mig själv typ.. vad fan beror detta på?! det pågick i kanske 1 timma sen gick de över pang bom... men iaf senare

. mötte min tjej vid 23:00 tiden, gick ut och mötte henne vi satte oss på en bänk och jag blev som tjackad igen, börja tjöta som en dåre och skutta runt typ. vad kan detta bero på? för jag har varit trött sen jag kom hem lixom? sen hände en konstig sak märkte jag dagen efter då jag skulle äta, jag hade glömt av hur man svalde maten? detta är 2 dagar efter jag tagit sista linan i stortsätt. utan jag började pressa maten med gommen för jag orkade inte tugga, munnen kände sig stressad så jag pressade med gommen för att mosa maten och sen tvångsvälja typ, gör så än idag och det är tisdag idag och i fredags var de jag tjacka? och jag kan inte föreställa mig tankar och minnen längre i huvudet. allt blir bara en stor röra. kan detta ha med saken och göra att jag tjackat ocksÅ? tacksam för svar!
Senast redigerad av Princefresh 2009-11-03 kl. 03:17.
Citera
2009-11-04, 22:14
Medlem
priser

Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Nån som vet vad det är för priser på tjack i holland?
1gram
100gram
1000gram

Tja. Vet inte exakt vad de ligger på nu.. men när ja va där å köpte av en jag e lite bekant med. Då låg de på 300 euro/100g
Citera
2009-11-05, 23:15
Medlem
dr.zombees avatar
Efterbenzad?

Såhär ligger det till: avslutade gårdagen med några random flödder, för att starta dagen med ca0.4tjo. Saken är den att hjärtat trillskades, jag hade svårt att känna pulsen, samt att jag knappt fick ut någon effekt alls av Tjacket!
Någon som varit med om något liknanade??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in