2009-12-04, 03:49
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pius IX
Dels beror det på (som tidigare nämnts) att salivproduktionen hämmas kraftigt, men det har även att göra med att amfetamin hämmar blodcirkulationen i (bland annat) munnen. Tandkött och tänder trivs inte utan tillräckligt med blod, det säger sig självt. Det är liksom ingen slump att så många amfetaminmissbrukare har dåliga tänder.

Därför gillar jag inte att en nybörjare får rådet att gnugga in tjack i tandköttet. Det är idiotiskt rentav.

Jag trodde mest den dåliga tandhälsan berodde på misskött tandhygien plus konsekvenserna av salivbrist, men du har så klart rätt i att blodcirkulationsmomentet inte låter sig begränsas till tjackballen.

Tandköttet - nej. Tycker gott man kan offra en del av påslaget och bomba första gången. Inga obehagligheter, och man får reda på vad tjacket har att erbjuda. Tjack är inte så dyrt att man inte har råd med (enligt FAQ:en) 50% upptagning första gången. Billigare än en krogrunda åtminstone.
Citera
2009-12-04, 05:21
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGMT
Ja, och att bomba är ju fullständigt skonsamt för magsäcken!

Din magsäk klarar det mesta. syran i magen är mycket starkare en amfetaminet. så det kommer inte att hända nått med din mage om du bombar. Tänk mer på dina tänder dom får stryk när du bombar eller sniffar, sniffar du så ger du stryk på din tänder ochså. för amfetaminet går ner i halsen sen blir mycket av amfetaminet spott, och så lägger det sig på dina tänder. det ärdärför det kan smaka äkligt i din munn efter du har sniffat. tänk på det du.
Citera
2009-12-04, 17:00
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Din magsäk klarar det mesta. syran i magen är mycket starkare en amfetaminet. så det kommer inte att hända nått med din mage om du bombar. Tänk mer på dina tänder dom får stryk när du bombar eller sniffar, sniffar du så ger du stryk på din tänder ochså. för amfetaminet går ner i halsen sen blir mycket av amfetaminet spott, och så lägger det sig på dina tänder. det ärdärför det kan smaka äkligt i din munn efter du har sniffat. tänk på det du.

Tvivlar starkt på att tjacket i sig skadar tänderna. Tippar på att det är biverkningen muntorrhet som är boven i dramat. Alltså är det lika dåligt för tänderna oavsett administrationsmetod.

Orkar inte leta fram nån källa på detta, men om du har källa på ditt påstående så vore det spännande att läsa.

Hursomhelst: Var noga med munhygienen och se till att salivproduktionen stimuleras med t ex tuggummi eller sugtabletter etc när tjack används!
Citera
2009-12-05, 05:44
Medlem
w.W.ws avatar
Någe gick fel när jag tog tjack!

Nån som varit med om att på amfetamin:

1. Synen försämras avsevärt, allt bara flyter ihop för mig, om de inte gått över till i eftermiddag ringer jag en ambulans/åker till sjukan. ( ?)

2. Få stora problem med andningen, lungorna gör ont, har svårt att ta djupa andetag,
(misstänker att de kan ha å göra med mkt pulver som dragits in i lungorna som irriterar och får lungmusklerna att blir spända/irriterade)
så får dra korta "odjupa" andetag för att jag inte ska svimmar om jag inte sitter med huvudet nedhukad ?
(Om detta har med näring/vätske/mat-brist att göra så har jag försökt få i mig lite men de kommer bara upp direkt..!)

Något ni känner igen ?
Några tips ?

+ Att jag pissar var 5:e minut, men det är normalt som jag fattar det från vad jag läst, om jag inte kommer ihåg fel..

Väldigt tacksam för svar!!

MVH.
Citera
2009-12-05, 19:37
Medlem
jag har en fråga angående intagningen , du säger 50mg åt gången, hur länge mellan varje gång?
Citera
2009-12-05, 23:22
Medlem
Marke_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w.W.w
Nån som varit med om att på amfetamin:

1. Synen försämras avsevärt, allt bara flyter ihop för mig, om de inte gått över till i eftermiddag ringer jag en ambulans/åker till sjukan. ( ?)

2. Få stora problem med andningen, lungorna gör ont, har svårt att ta djupa andetag,
(misstänker att de kan ha å göra med mkt pulver som dragits in i lungorna som irriterar och får lungmusklerna att blir spända/irriterade)
så får dra korta "odjupa" andetag för att jag inte ska svimmar om jag inte sitter med huvudet nedhukad ?
(Om detta har med näring/vätske/mat-brist att göra så har jag försökt få i mig lite men de kommer bara upp direkt..!)

Något ni känner igen ?
Några tips ?

+ Att jag pissar var 5:e minut, men det är normalt som jag fattar det från vad jag läst, om jag inte kommer ihåg fel..

Väldigt tacksam för svar!!

MVH.

Ingen fara, ta det lungt och ta inget mer, drick mycket vatten och försök få i dig näring de går över
Citera
2009-12-06, 11:00
Medlem
w.W.ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marke_
Ingen fara, ta det lungt och ta inget mer, drick mycket vatten och försök få i dig näring de går över

Om de endå gjort det :/
Kan inte kommentera mer, men "vanliga mängder" kan vara nästan dödliga, så se upp!
Citera
2009-12-06, 20:49
Bannlyst
varför klistras inte denna? sen har jag för mig det fanns en till FAQ för tjack. men jaja någon som har en aning om vad för pris som är rimligt om man köper 100g?
Citera
2009-12-06, 20:54
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Is0la
varför klistras inte denna? sen har jag för mig det fanns en till FAQ för tjack. men jaja någon som har en aning om vad för pris som är rimligt om man köper 100g?

Många faktorer som spelar in här, t ex kvalitét och hur bra kontakter du har. Omöjlig fråga att svara på men du betalar ju en hel del under grampriset förstås.
Citera
2009-12-06, 21:05
Medlem
3rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Is0la

70-100kr grammet brukar det ligga på ungefär beroende på kvalitet
Citera
2009-12-06, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3rx
70-100kr grammet brukar det ligga på ungefär beroende på kvalitet
tackar
Citera
2009-12-06, 21:36
Medlem
3rxs avatar