Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Hur kan det bli större påfrestning för hjärnan om du snortar?

Högre biotillgänglighet innebär större mängd tillgodogjort amfetamin, vilket innebär större risk för psykos, vilket innebär värre excitotoxicitet, vilket i sig innebär en påfrestning för hjärnan, som dock kompenserar för detta genom att förlora massa, så att nästa psykos inte involverar lika många samtidigt avfyrande neuroner, eftersom ansträngningen blir för stor; till slut har man inte så värst många hjärnceller kvar (även om man börjar med en miljard, varför det finns en del att ta av), men alla är sammankopplade åt alla håll och all information har cirkulerat grundligt och sparats överallt, varför man efter femtioelva psykoser inte längre kan tänka fel eller göra några andra kognitiva misstag än att skriva för långa meningar med alltför mycken, värdelös om än intressant information, som dock förbigår den genomsnittlige läsaren med alltför mycket dans, bjäfs och nonsens i huvudet för att tala med Nietzsche och icke glömma piskan.
Dessutom kan en del av pulvret teoretiskt sett efter att ha passerat kraniets många små håligheter penetrera spindelvävshinnan, ehuru förmodligen ingen av de nu klarlagda orsakerna till den större påfrestningen vid pernasal administration ens uppstod under reflexion av någonting sådant som en vettig anledning, utan bara sporadiskt spottats ut som en ovälkommen uppstötning. Inget ont mot någon personligen, men det var en serie konstiga påståenden att slänga ur sig så självklart utan närmevärde till motivering; om något överflöd av jonslaget H+ skulle detekteras efter mitt inlägg, så kan jag upplysa den uppmärksamme om mitt metaforiska pH-värde på minus femtioelva, och förstode någon inte den anspelningen, utgör denne anledningen därtill. Nästa gång kommer det galla.