2009-03-28, 02:19
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
vad är den stora Skillnaden på Tjack och Meth?
vad för rus ger Meth?

Den stora skillnaden är metamfetaminets extra metylgrupp, som sitter på amingruppen och förändrar molekylens vävnadspermeabilitet och affinitet för monoaminernas transportermembran. I praktiken når metamfetaminet hjärnan snabbare och frisätter mera serotonin. Ruset varar också längre.
Citera
2009-03-28, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Den stora skillnaden är metamfetaminets extra metylgrupp, som sitter på amingruppen och förändrar molekylens vävnadspermeabilitet och affinitet för monoaminernas transportermembran. I praktiken når metamfetaminet hjärnan snabbare och frisätter mera serotonin. Ruset varar också längre.

är inte amfetamin mer frisättande för dopamin?
Citera
2009-03-28, 03:35
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyboy76
är inte amfetamin mer frisättande för dopamin?

I förhållande till serotoninfrisättningen, jo.

Den sammantagna frisättningen för en dosering avgörs av dosens storlek och neurofysiologiska individualiteter.
Citera
2009-03-28, 09:14
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0Sgalning
Nej inte om det är pulvriserat och bankat, vilket det antagligen är. Tjack kan se ut och lukta på otroligt många vis.

Är tjacket i kristallform, lite brunvita halvt genomskinliga kristaller, är det dock möjligt att det är methamfetamin. Bildgoogla så får du se bilder. Fast det är rätt osannolikt att du skulle fått tag på chrystal meth.

Hmmm, nu blir jag ju lite fundersam... Tjacket jag fått tag i av en av mina kranar är ljusgult, nästan luktfritt, med ljusgula/bruna stenhårda små bitar i, som fint grus. Själva pulvret i sig gnistrar lite och är sviiintorrt.
Detta tjack är kanonbra och nu börjar man ju undra om detta kan vara meta?
Citera
2009-03-28, 09:35
Medlem
komabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Hmmm, nu blir jag ju lite fundersam... Tjacket jag fått tag i av en av mina kranar är ljusgult, nästan luktfritt, med ljusgula/bruna stenhårda små bitar i, som fint grus. Själva pulvret i sig gnistrar lite och är sviiintorrt.
Detta tjack är kanonbra och nu börjar man ju undra om detta kan vara meta?
genomlys tjacket med stark lampa
glöder det orange-voila-största sannolikhet
meta....bara ösa på...
Citera
2009-03-28, 09:51
Medlem
Axesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0Sgalning
Vill du inte att det ska vara meth eller?

Det är egentligen ingen stor skillnad från vanligt tjack, det är kanske något längre tid man är påverkad av det. Men i stort sett är det samma. Jag skulle inte ha nåt emot att få methamfetamin.EDIT: Eller Metamfetamin som det heter på svenska (methamphetamine på engelska)

Aja okej, jag har fått för mig att meth/crystalmeth ska vara mycke starkare och slita mycke mer på kroppen än vanligt tjack?
Okej men isåfall är de jag som fått allt om bakfoten.
Citera
2009-03-29, 00:03
Medlem
Galadrins avatar
Funkar det att lägga amfetamin i vita kapslar?. sånna som dom andvänder til typ vitamin tabletter
Citera
2009-03-29, 01:01
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Funkar det att lägga amfetamin i vita kapslar?. sånna som dom andvänder til typ vitamin tabletter

Varför skulle inte det funka? Frågan e väl bara hur snabbt kapseln smälter i magen. Det är ju olika för olika sorters kapslar.
Citera
2009-03-29, 01:07
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebelgirl
Varför skulle inte det funka? Frågan e väl bara hur snabbt kapseln smälter i magen. Det är ju olika för olika sorters kapslar.

Han jag fick den av sa dom skulle smälta så fort dom kom til magen
Citera
2009-03-29, 01:30
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Han jag fick den av sa dom skulle smälta så fort dom kom til magen

Då funkar väl kapseln lika bra som gammalt hederligt toapapper..

Frågan är väl då bara; Ryms det tillräckligt i den?
Citera
2009-03-29, 05:23
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:

Nej, de måste vara en speciell nyans av ockra för att man skall kunna lägga amfetamin i dem. I nödfall kan man lägga amfetamin i blå kapslar, men då skall det vara preussiskt blå med lapis lazuli. Ett tips är att handmåla de vita kapslarna.

Citat:
Då funkar väl kapseln lika bra som gammalt hederligt toapapper..

Kapsel fungerar t. o. m. bättre, eftersom toapapper inte löser upp sig fullständigt.

Citat:
Frågan är väl då bara; Ryms det tillräckligt i den?

Ja, det är verkligen den avgörande frågan. Synd att man inte kan ta flera kapslar!
Citera
2009-04-01, 11:31
Medlem
Vart ska man sätta snorten nånstans? Känns som om jag blir mer påtänd om jag bombar en lina än om jag snortat den.

Om man kollar på denna bilden:
http://www.ecpain.com/nose%20anatomy.jpg

Vart ska pulvret "landa" och hur får man det dit? I "nasal cavity" eller "conchae"? Snorta hårt eller löst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in