2009-04-01, 15:46
Medlem
Vias avatar
Löst. Hacka upp linan fem minuter extra.
Citera
2009-04-01, 16:29
Medlem
SilentBullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etablazemanget
Vart ska man sätta snorten nånstans? Känns som om jag blir mer påtänd om jag bombar en lina än om jag snortat den.

Om man kollar på denna bilden:
http://www.ecpain.com/nose%20anatomy.jpg

Vart ska pulvret "landa" och hur får man det dit? I "nasal cavity" eller "conchae"? Snorta hårt eller löst?

Enligt min erfarenhet är lagom bäst. Inte för hårt så det hamnar i halsen och inte så löst att det börjar snöa från näsan. Dra som sagt lagom hårt samtidigt som du för den rullade sedeln (eller vad du nu använder) ganska sakta framåt, brukar funka bra för mig.
Citera
2009-04-01, 17:28
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentBullet
Enligt min erfarenhet är lagom bäst. Inte för hårt så det hamnar i halsen och inte så löst att det börjar snöa från näsan. Dra som sagt lagom hårt samtidigt som du för den rullade sedeln (eller vad du nu använder) ganska sakta framåt, brukar funka bra för mig.

Enligt min erfarenhet är det tvärtom bäst att hacka "för länge". Jag hade det ändå som huvudsaklig sysselsättning under en längre period. Det gäller att inte snorta för hårt, bara. Mjukt och fint, så att de mikroskopiska partiklarna dras upp i kraniets alla håligheter.
Citera
2009-04-01, 19:51
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axess
Aja okej, jag har fått för mig att meth/crystalmeth ska vara mycke starkare och slita mycke mer på kroppen än vanligt tjack?
Okej men isåfall är de jag som fått allt om bakfoten.

Citat:
Ursprungligen postat av d0Sgalning
Vill du inte att det ska vara meth eller?

Det är egentligen ingen stor skillnad från vanligt tjack, det är kanske något längre tid man är påverkad av det. Men i stort sett är det samma. Jag skulle inte ha nåt emot att få methamfetamin.EDIT: Eller Metamfetamin som det heter på svenska (methamphetamine på engelska)

Metamfetamin nervskadar mer än amfetamin.
Citera
2009-04-06, 11:32
Medlem
thatdudes avatar
Svettas..

Körde första gången i natt och jag svettades som ett as hela tiden.
Men nästan bara ur armhålorna..
Är samma än, det droppar från dom, nästan rinner, och när jag låg ner i några minuter innan var hela ena sidan av kroppen pisseblöt från armhålans svett.

Nån som vet vad som sker?
Citera
2009-04-06, 11:54
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatdude
Körde första gången i natt och jag svettades som ett as hela tiden.
Men nästan bara ur armhålorna..
Är samma än, det droppar från dom, nästan rinner, och när jag låg ner i några minuter innan var hela ena sidan av kroppen pisseblöt från armhålans svett.

Nån som vet vad som sker?

En kombination av serotoninfrisättning och ökad ämnesomsättning, och eventuellt också minskad avkylning på grund av blodådresammandragning.
Citera
2009-04-09, 17:54
Medlem
blev erbjuden lite metaamfetamin av min kran, har tidígare endast rökt och käkat piller, nån som vet hur det är med doseringen på meta? är det bara dela upp det i 10 lika stora linor? fick också höra att ja skulle blanda ut det med dextro (druvsocker) pga att det var väldigt rent, ´runt 90 om man nu ska tro på snubben.
Citera
2009-04-09, 19:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wezTah
blev erbjuden lite metaamfetamin av min kran, har tidígare endast rökt och käkat piller, nån som vet hur det är med doseringen på meta? är det bara dela upp det i 10 lika stora linor? fick också höra att ja skulle blanda ut det med dextro (druvsocker) pga att det var väldigt rent, ´runt 90 om man nu ska tro på snubben.

Jag har förstått att det inte är ovanligt att just kranar överdriver sina produkters renhet något. (I händelse av att du inte förstod var jag sarkastisk.)
Citera
2009-04-14, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-
O, låter som en perfekt kombination när man får in lite plugga där , lär du dig fortf. när allting går så fort ?

Jag skulle av egen erfarenhet, vilja säga att om du skriver ett arbete och du har bra med tid på dig att göra det så går det galant att studera på amf. Skall du plugga in en massa fakta till ett prov så tycker jag det är överlägset bäst att dygna 1-2 dagar innan provet och råplugga utan att göra mer NÅGOT annat (du får absolut inte ta dig en tupplur då glömmer du mycket).

Tänk på att om du skriver arbete så blir det lätt att dina meningar (även om de blir välformulerade) blir onödigt långa och diffusa.

Tänk på att läsa igenom arbetet efteråt, nykter. små doser som 0.1-0.2g och inte mer för då går det knappt att koncentrera sig på det du egentligen skall göra.

Själv så har jag slutat att försöka studera på tjack. I början gick det bra men nu snöar jag in för mycket och det ger inte alls samma positiva effekt för pluggandet. Efter ett tag finns det risk för att få känslan "fan vi har ju inlämning snart, bäst jag köper en gubbe".
Senast redigerad av mindhack 2009-04-14 kl. 20:35.
Citera
2009-04-16, 00:22
Medlem
d0Sgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
En kombination av serotoninfrisättning och ökad ämnesomsättning, och eventuellt också minskad avkylning på grund av blodådresammandragning.

Nja, det är inte särskilt väl underbyggt, mest spekulationer.
Skadeverkningarna mellan vanligt och amfetamin är i princip desamma

Många har gått på skräckpropagandan om meth som nån sorts magisk superamfetamin man får sår i ansiktet av. Men det stämmer ju inte. Methmissbrukarna är helt enkelt tjackpundare. Det är pga amerikanernas ovana med tjackpundare som dom dragit igång den här kampanjen
Citera
2009-04-16, 03:17
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0Sgalning
Nån som märkt att man alltid skiter ur sig allt i magen i början av ett tjackrus?
Har man grejer i magen i början av ruset, så sköter perilstatiken det galant - sällan har man så magnifika underbara kalvskitor som efter första linan pulver. Å gud, man verkligen brölar ur sig ALLT och blir helt REN!!
TJACKSKITAN är den bästa skitan av dem alla.

För min egen del har jag lagt märke till en liknande skitnödighet, men den inträder inte i samband med första dosen utan precis före.
Citera
2009-04-16, 11:54
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
För min egen del har jag lagt märke till en liknande skitnödighet, men den inträder inte i samband med första dosen utan precis före.
Tjack - den enda drog man blir hög på innan man tagit den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in