2009-06-28, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Det som är styggast när det gäller att döda euforin, är (förutom renhet etc såklart) tillvänjningen. Första ~50-100 tjackrusen gjorde mig "pirrig" och smått euforisk, nu är den effekten totalt bortblåst, oavsett tjacksort och renhet. Med andra ord, njut av era första rus och er inledningsfas i tjackträsket, för förr eller senare sen mynnar (miss)bruket ut i slentrian och trist självmedicinering... Enligt min erfarenhet i vilket fall, tyvärr.
Ifall man väntar någon månad mellan varje rus, kan man "ladda om" dopaminnivåerna (eller vad det är...) så pass att man får euforirus fler gånger än 50-100?

Skulle vilja veta, generellt, hur länge behöver man vänta för att återställa kroppen "helt" (dopaminnivåer, återställa njurar/lever, osv), inte bara halveringstid.
Citera
2009-07-02, 00:59
Medlem
mzrs avatar
allgood en gång van alltid van.. spelar ingen roll om du så väntar ett år eller tre.
jag minns hur det var att röka brass i början,, så blir det aldrig mer hur länge jag än har uppehåll.. tror det är samma med alla droger och även andra "fantastiska" upplevelser
Citera
2009-07-02, 14:17
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allgood
Ifall man väntar någon månad mellan varje rus, kan man "ladda om" dopaminnivåerna (eller vad det är...) så pass att man får euforirus fler gånger än 50-100?

Den avgörande faktorn för toleransökning är i regel ett problem av osmotisk karaktär (fel fördelning av olika jonslag innanför och utanför nervernas jonkanaler förändrar förutsättningarna för såväl aktionspotential som amfetaminets bindning till DAT och därutöver dess effektivitet efter bindning till ifrågavarande proteinmembran) och då vanligen magnesiumbrist, som också ger upphov till käkspänningar och andra klassiska symptom som stela muskler och spända ögon; mineraltillskott kan avhjälpa problemet och tillsätter man magnesium i lösningen, så kicker tjacket bättre också.

Citat:
Ursprungligen postat av allgood
Skulle vilja veta, generellt, hur länge behöver man vänta för att återställa kroppen "helt" (dopaminnivåer, återställa njurar/lever, osv), inte bara halveringstid.

Problemet med eufori och dopamin är till skillnad från fallet med serotonin inte en fråga om tömda vesikler, utan uppreglering av antal receptorer. Dopamin återbildas fort och behöver ingen särskild hjälp.

Amfetamin utövar ingen särskild ansträngning på levern heller, då det knappt metaboliseras över huvud taget. Njurarna är däremot en annan fråga, men även här gäller det att få i sig tillräckligt med mineralsalter – och vatten!
Citera
2009-07-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann

Amfetamin utövar ingen särskild ansträngning på levern heller, då det knappt metaboliseras över huvud taget. Njurarna är däremot en annan fråga, men även här gäller det att få i sig tillräckligt med mineralsalter – och vatten!

Hur är det med känslor och personligheten av amfetamin användning?
Får man personlighetsförändring och agressivt beteende av amfetamin som användes i allt högre doser?
Citera
2009-07-05, 02:39
Medlem
Öl och tjack

När jag kör mitt tjack race så kan jag varkeen äta eller dricka men en polare till mig dricker ofantliga mängder med bira. han kan ej sluta dricka förrän det är slut. och då dricker han vatten istället. Och han blir inte "dyng rak" heller utan dricker för att han blir törstig. hur kan han bli så törstig när andra inte får i sig något alls.?

Tacksam för svar
Citera
2009-07-05, 02:47
Medlem
91Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardcOre-.-
När jag kör mitt tjack race så kan jag varkeen äta eller dricka men en polare till mig dricker ofantliga mängder med bira. han kan ej sluta dricka förrän det är slut. och då dricker han vatten istället. Och han blir inte "dyng rak" heller utan dricker för att han blir törstig. hur kan han bli så törstig när andra inte får i sig något alls.?

Tacksam för svar

Det är olika till person till person, rör han på sig mycket mer än er alla andra?
Själv föredrar jag och tänker smart före det osmarta att hälla i mig en del vätska då det kan bli lite för mycket av att stå och dansa.

Sen att du inte kan få i dig mat kan jag förstå, men öl, vatten mm var ju bara droppen
Citera
2009-07-05, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91Dave
Det är olika till person till person, rör han på sig mycket mer än er alla andra?
Själv föredrar jag och tänker smart före det osmarta att hälla i mig en del vätska då det kan bli lite för mycket av att stå och dansa.

Sen att du inte kan få i dig mat kan jag förstå, men öl, vatten mm var ju bara droppen

jo visst det kan vara från person till person men jag får absolut inte i mig någoting men han häller i sig överdrivet mycket.
Citera
2009-07-05, 13:41
Medlem
91Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardcOre-.-
jo visst det kan vara från person till person men jag får absolut inte i mig någoting men han häller i sig överdrivet mycket.

Låter skumt, men har inte så stora tjack erfarenheter själv. Fråga honom du
Citera
2009-07-13, 17:42
Medlem
Rollo86s avatar
Gjorde min debut på tjack igår och jag har lite frågor.
Jag köpte en gubbe som skulle vara bra för att vara norrland. Iaf, jag sköt 500 mg i fyra doser spätt över 2h och jag tycker inte det gjorde så mycket så jag sköt resten i ett. Jag äter ssri, kan det påverka hur tjacket påverkar kroppen? Troligtvis var det bara skit, får vänta på "riktigt" tjack för jag hade hoppats på mer...jävla norrland!
Citera
2009-07-13, 17:46
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo86
Gjorde min debut på tjack igår och jag har lite frågor.
Jag köpte en gubbe som skulle vara bra för att vara norrland. Iaf, jag sköt 500 mg i fyra doser spätt över 2h och jag tycker inte det gjorde så mycket så jag sköt resten i ett. Jag äter ssri, kan det påverka hur tjacket påverkar kroppen? Troligtvis var det bara skit, får vänta på "riktigt" tjack för jag hade hoppats på mer...jävla norrland!

Starkt att skjuta första ggn du kör tjack, haha. Vad har du annars för historia av drogbruk? Intagit andra csdroger som kan ha tänjt på toleransen? En gubbe för min del räckte något så otroligt, höll mig vaken i 2 dagar innan jag ramlade av pinnen i sängen. I Sthlm då. Hade jag skjutit det vet jag inte hur jag hade sett ut
Citera
2009-07-13, 19:08
Bannlyst
har dragit en hel del tjack nu.. undrar om jag kan piffa upp det med tex tramadol, kodein eller mio-relax, tacksam för snabbt svar då jag e speeeeeedad
Citera
2009-07-13, 19:46
Medlem
Rollo86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Starkt att skjuta första ggn du kör tjack, haha. Vad har du annars för historia av drogbruk? Intagit andra csdroger som kan ha tänjt på toleransen? En gubbe för min del räckte något så otroligt, höll mig vaken i 2 dagar innan jag ramlade av pinnen i sängen. I Sthlm då. Hade jag skjutit det vet jag inte hur jag hade sett ut

Skjuta är det enda rätta, jag älskar nålar och att sitta och pilla för att hitta en ven. Skjuter en B8 varannan, var tredje helg. Annars är jag snäll. Bara sysslat med opiater tidigare. Har aldrig tagit csdroger förut, eller jo mephedrone för lääänge sen, annars inget. Tjacker igår var nog bara skitkvalla, annars vet jag inte riktigt vad det berodde på haha Får införskaffa nåt söderifrån, annars får det fan va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in