2020-01-17, 22:31
Medlem
Varit vaken i cirka 36h nu på tjack. Tog nyligen sista stora bomben, och hoppas kunna sova runt 06 inatt senare utan något hjälpmedel.
Det jag undrar över är den eventuella risken för neurotoxiskhet, kan dompaminreceptorerna skadas av ett såhär kort race? Tagit ungefär 1,7g sammanlagt sedan starten (bombat runt 1,2g, snortat 0,5g).
Vet att det är lite löjligt att noja sig över detta, då folk sitter uppe i en vecka på tjack utan större problem (verkar det som iaf...). Oroar mig då jag inte upplevt något lyckorus vid de 3 senaste påfyllningarna. Antar att teorin om att något neurotoxiskt fel skulle ha uppkommit i hjärnan är lite långsökt? Suttit rätt likgiltig hela senare delen av dagen. Detta trots att mina doser successivt blivit större.

Man antar att man får köra lite hårdare än så här för att få några permanenta skador på dopaminreceptorerna, eller?
Citera
2020-01-17, 22:59
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
Varit vaken i cirka 36h nu på tjack. Tog nyligen sista stora bomben, och hoppas kunna sova runt 06 inatt senare utan något hjälpmedel.
Det jag undrar över är den eventuella risken för neurotoxiskhet, kan dompaminreceptorerna skadas av ett såhär kort race? Tagit ungefär 1,7g sammanlagt sedan starten (bombat runt 1,2g, snortat 0,5g).
Vet att det är lite löjligt att noja sig över detta, då folk sitter uppe i en vecka på tjack utan större problem (verkar det som iaf...). Oroar mig då jag inte upplevt något lyckorus vid de 3 senaste påfyllningarna. Antar att teorin om att något neurotoxiskt fel skulle ha uppkommit i hjärnan är lite långsökt? Suttit rätt likgiltig hela senare delen av dagen. Detta trots att mina doser successivt blivit större.

Man antar att man får köra lite hårdare än så här för att få några permanenta skador på dopaminreceptorerna, eller?

Hoppas det! (Annars är jag ohjälpligt hjärnsladad)

Är i typ samma sits som du gällande tid vaken och sånt.

Tycker man efter en natts vaka mår lite sugigt på förmiddagen men börjar må gott från eftermiddan. Då har tröttheten skapat nån sorts skön känsla

Misstänker man borde ta färre större bomber istället för småduttar. Man behöver nog mer per dos andra dan för att må bra:

När jag varit vaken länge räcker det att man typ 4-5 timmar efter sista dutten tar en xanax och röker ner sig (brunt). Äter lite glass och flummar iväg. Då brukar man slockna
Citera
2020-01-18, 02:24
Medlem
Hur hanterar ni den tid i ensamt sällskap som infinner sig titt som tätt, tänker framförallt efter man kört med boysen och sedan tvingas hemåt. Själv finns inte film eller dylikt på kartan, lätt blivit att negativa tankar etsats fast för min del. Men varierar.

En till grubbel-fråga, jag har typ inte ''på riktigt'' velat somna efter en natt på dos eller mer ibland. Varvid leder till att jag slocknat tillslut för kroppen tagit övertaliga kontrollen och man däckat. Tacksam sömn tänker jag efter men som sagt, påtänd ser jag på det som ''tråkigt'' typ.
Intressant om någon kan dela samma erfarenhet eller liknande
Citera
2020-01-18, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Hoppas det! (Annars är jag ohjälpligt hjärnsladad)

Är i typ samma sits som du gällande tid vaken och sånt.

Tycker man efter en natts vaka mår lite sugigt på förmiddagen men börjar må gott från eftermiddan. Då har tröttheten skapat nån sorts skön känsla

Misstänker man borde ta färre större bomber istället för småduttar. Man behöver nog mer per dos andra dan för att må bra:

När jag varit vaken länge räcker det att man typ 4-5 timmar efter sista dutten tar en xanax och röker ner sig (brunt). Äter lite glass och flummar iväg. Då brukar man slockna

Hur gör du, kör du vidare någon natt till? Personligen lägger jag mig här. Främst då jag har fått slut på tjack, men även då jag börjat sakna nykterheten. Blev en sista stor bomb vid ungefär 22.00, så hoppas kunna få somna till 06. Men kanske är naivt, vi får se. Somnar alltid helt utan extra hjälpemedel, då min AT alltid varit ganska harmlös på tjack. Får hoppas det håller sig idag också

Det fetmarkerade är något som det garanterat ligger mycket sanning i. Tror detta var ett misstag jag gjorde idag. Doserna var helt enkelt för små och täta, istället för större bombnedslag som faktiskt piggnar till hjärnan. Tror dock inte att mitt tjack var sådär superbra. Tog bokstavligt talat en 150mg stor lina vid 19-snåret. Trots detta (som för en nybörjare är en gigantisk lina) så kände jag i princip ingenting. Jag kände dessutom en trötthet som tjacket inte alls botade. Inte alls likt förra påsen tjack jag fick inhandlat, som kändes som ren magi.

------

Måste förövrigt ge en stor eloge till er alla som klarar att kötta 4-5 dygn på tjack. Har väl varit vaken i typ 40h+ och är helt utmattad. Att under 5 dagars tid både hålla uppe dosen samtidigt som man tvingar i sig tillräckligt med näring för att ej falla ihop är rätt imponerande. Har mycket att lära ännu

Förstår dock mig inte på alla legendariska maratonrunksessioner man läst om här på flashback. På tjack så är det helt sinnessjukt svårt att få upp den ju? Och framförallt att behålla den i givakt. Har absolut inga erektionsproblem i nyktert tillstånd (såvitt jag vet iaf...). Hur gör ni egentligen för att lyckas runka länge nog att ge kuken skavsår?
Citera
2020-01-18, 13:23
Medlem
Någon mer som vet av sig att ens tjack-vanor innebär stora risker för än själv?
Menar inte det första man tänker på med tjack och risker som vanebildning osv, utan snarare ökad brottsbenägenhet. Personligen tror jag att den medvetenheten är av enorm vikt för min egna skull, för det sista man vill är att något går snett som förstör framtiden (fängelse). Aldrig sätt på det som någon bieffekt eller nackdel med tjacket eftersom det inte gått så långt att det överraskat mig, med erfarenheten/tiden har det sakta flutit till ytan.
Nämnvärt att omgivningen såsom polare, familj inte har ett surr om detta. Jag menar på våldsbrott ska jag säga också, risktagande rent generellt med allvarligare konsekvenser som resultat.
Citera
2020-01-18, 14:34
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Någon mer som vet av sig att ens tjack-vanor innebär stora risker för än själv?
Menar inte det första man tänker på med tjack och risker som vanebildning osv, utan snarare ökad brottsbenägenhet. Personligen tror jag att den medvetenheten är av enorm vikt för min egna skull, för det sista man vill är att något går snett som förstör framtiden (fängelse). Aldrig sätt på det som någon bieffekt eller nackdel med tjacket eftersom det inte gått så långt att det överraskat mig, med erfarenheten/tiden har det sakta flutit till ytan.
Nämnvärt att omgivningen såsom polare, familj inte har ett surr om detta. Jag menar på våldsbrott ska jag säga också, risktagande rent generellt med allvarligare konsekvenser som resultat.

Är du en sån person från början så absolut det kan förstärkas om du har det i dig.

Men nån som liksom jag saknar såna tendenser , våldsamhet, antisocialt beteende (inbrott snatta stölder osv)..då blir man ju inte sån.
Jag blir nog mer omtänksam , hjälpsam, (möjligtvis ganska introvert med tiden) .
Senast redigerad av st33r 2020-01-18 kl. 14:37.
Citera
2020-01-18, 15:25
Medlem
Fick "hudförändringar" mot slutet av mitt racet och också några obehagliga utslag som gav mig noja som fan. Allt försvann efter sömnen. Undrar om detta är normalt för har aldrig fått det tidigare?
Citera
2020-01-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Fick "hudförändringar" mot slutet av mitt racet och också några obehagliga utslag som gav mig noja som fan. Allt försvann efter sömnen. Undrar om detta är normalt för har aldrig fått det tidigare?
Kroppens försvar nedrustas ju med näring/sömnbristen så man blir ju känsligare för att råka ut för t.ex utslag. Personligen har det bara hänt pga dåligt amfetamin
Citera
2020-01-18, 16:23
Medlem
Citat:
Kroppens försvar nedrustas ju med näring/sömnbristen så man blir ju känsligare för att råka ut för t.ex utslag. Personligen har det bara hänt pga dåligt amfetamin
Hur får du ihop det att de beror på närings och sömnbrist när du bara upplever det på dåligt tjack?

I mitt då paranoida huvud innan jag skulle sova var jag rädd att skiten var bankad med levamisole eller något annat gift. Tror dock nu när jag är klarare uppe i boet att det var näring, vätska och sömnbrist som orskade det.

Köpte mitt på flugis av den populäraste affe-säljaren och dyrt var det också. Men man kan aldrig vara säker på vad man får i näven sen såklart.
Citera
2020-01-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Hur får du ihop det att de beror på närings och sömnbrist när du bara upplever det på dåligt tjack?

I mitt då paranoida huvud innan jag skulle sova var jag rädd att skiten var bankad med levamisole eller något annat gift. Tror dock nu när jag är klarare uppe i boet att det var näring, vätska och sömnbrist som orskade det.

Köpte mitt på flugis av den populäraste affe-säljaren och dyrt var det också. Men man kan aldrig vara säker på vad man får i näven sen såklart.
Okej men då är det inte affet i ditt case. Flugsvamp är pålitligt, speciellt om man har koll på marknaden (''lär känna'') ett längre tag.
Citera
2020-01-18, 16:37
Medlem
Citat:
Okej men då är det inte affet i ditt case. Flugsvamp är pålitligt, speciellt om man har koll på marknaden (''lär känna'') ett längre tag.
Ja då är det nog så enkelt. Har varit med sedan 1.0
Citera
2020-01-18, 17:56
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
Jag kommer ha 1,5 gram tjack som jag ska inta nasalt under perioden av 20 timmar. (Exakt). Kommer börja 19.00 och ta sista linan 15.00 nästa dag.
Jag tar tjack 2 gånger i månaden så har ingen vidare tolerans. Det är bra tjack.

Hur tycker ni att jag ska dela upp det? Räcker äns 1,5 gram för mig?

1 gram kan räcka 16 timmar för mig för jag gillar att vara uppe länge.

Så frågan är alltså: Hur bör jag lägga upp snortningen?
Typ 150mg varannan timme? Vad tycker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in